2020-04-08, 12:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De som skriver domen är ju inte advokater som debiterar sin tid. De har väl månadslön om jag inte är fel på det. Däremot kommer advokatkostnaderna i detta målet bli skyhöga.

Jo. Okej. Domaren mfl är fastanställda. Ja. Bra då. Jurister är de i alla händelser. Som skriver.
Citera
2020-04-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: / Farbror Backman & kollegan vill att deras mycket oskyldige klient skall försättas på fri fot, senast efter överläggningen.

2: / Team/ Åsa Hiding vill att St*fan Davidss*n blir dömd till livstids fängelse eller minst 18 år bakom galler.

Vem har trumfkorten på sin hand i detta mordfallet ?

Mvh/ @JokerMannen

När kommer domen?
Citera
2020-04-08, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Herregud vilken mupp till advokat.

"Advokaten menar att ingen annan hörde skriken, inte ens den person som bodde i samma hus som de som vittnade om skrik."

Pratade med grannen för längesen, har för mig att de sov eller åtminstone hade stängda fönster.

"Advokaten tar upp att det ena skrikvittnet ändrat sina uppgifter i ett av förhören och sagt att han hört skrik även från ett annat håll."

Han påstår även att jag ändrat mina uppgifter, trots att jag gav svar på den frågan (som han ställde t.om) när jag vittnade. Snacka om att gripa efter halmstrån.

Ska vi gissa att det blir en ny adv i HovR, känns som en lågoddsare, tycker jag.
Citera
2020-04-08, 12:27
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Det är inte många häktade som faktiskt vet om att man kan överklaga beslutet av häktning, men det har väl att göra med att chanserna är betydligt små.
Ja vet att man kan överklaga när man blir häktad från början men kanske inte när någon omhäktas i väntan på dom.

Men detta är ingen häktningsförhandling utan han ska kvarstanna i häktet i väntan på dom, dvs han är mer eller mindre redan dömd.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Advokaten menar att relationen höll på att plana ut. De var bara vänner, men hade sex.
- Varför skulle han mörda henne?

– Vi har legat sömnlösa för att försöka hitta motiv till varför han skulle mörda Lena. Det tycker vi borde ha framgått klart redan när åtalet väcktes.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Så man behövde inte reda ut varför hon mördades?
Det kunde polisen se på en gång?

Jamen då så.

Och att använda sådana knep som att säga att de legat sömnlösa, är det ett vanligt kne?
Det känns som ett lågvatten märke.

De möter inte det motiv som åklagaren har tagit upp.
Att SD ville ha tillbaka HD till varje pris, men ha hade INTE berättat att L*ena och han fortsatte ses och att hon hotade med att avslöja
allt.

Precis! Nä här tassas det verkligen runtomkring...
Hittills har försvaret inte kommit med något som omkullkastar ÅK bevisning och teori.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-08 kl. 13:16.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:

"Advokaten menar att ingen annan hörde skriken, inte ens den person som bodde i samma hus som de som vittnade om skrik."

Pratade med grannen för längesen, har för mig att de sov eller åtminstone hade stängda fönster.

"Advokaten tar upp att det ena skrikvittnet ändrat sina uppgifter i ett av förhören och sagt att han hört skrik även från ett annat håll."

Han påstår även att jag ändrat mina uppgifter, trots att jag gav svar på den frågan (som han ställde t.om) när jag vittnade. Snacka om att gripa efter halmstrån.

Vad heter grannen som hörde skriket, vet du de?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om vi säger att de dömer honom till 18 år (och att han faktiskt är skyldig till mordet), skulle du överklaga med risk att HR skärper straffet till livstid? För åklagaren kommer överklaga om advokat/SD gör det.

Svårt å sätta sig in i när man inte själv är där.
Men med tanke på den klena bevisningen så skulle jag
troligen överklaga.
Citera
2020-04-08, 12:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Källa:Na

Jag har aldrig varit med i rättegångssvängarna tidigare, men tycker ändå att påståendet låter lite väl järvt..?? Brukar advokaterna uttrycka sig så? Han kan väl rimligen inte veta det? Jag hade förstått om han sagt: "Min klient säger att han är oskyldig och jag tror på honom".
Men här VET han att SD inte bragt Lena om livet.
Vet ens NÅGON det till 100 procent förutom SD själv..?

Kanske dumt inlägg och dumma resonemang av mig.
Reagerade lite bara....

Om inte det där sägs med övertygelse så kanske det får motsatt effekt?
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ska vi gissa att det blir en ny adv i HovR, känns som en lågoddsare, tycker jag.
Troligt.
Precis som Blattelito böt ut Silbersky inför sin överklagan till HovR.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Tänk om SD vet att LW inte skrek?
Men det kan han ju knappast säga.
Citera
2020-04-08, 12:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Ni ska vara stolta, för ni var de enda som försökte göra något! Tyvärr så hade ju inte LW kunnat räddas även om Polisen ryckt ut direkt, men hon hade sannolikt hittats.

Men nu är ni en stor del i att SD sitter där han ska!

Bra jobbat, Dalaan! Vi är stolta över er!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Det är inte många häktade som faktiskt vet om att man kan överklaga beslutet av häktning, men det har väl att göra med att chanserna är betydligt små.
Ja vet att man kan överklaga när man blir häktad från början men kanske inte när någon omhäktas i väntan på dom.
Han är ju inte omhäktad. Han stannar kvar i häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in