2020-04-08, 11:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Finns denna gratislänk med liverapportering tillgänglig idag? Länka gärna isf.

Tack på förhand.
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false
Citera
2020-04-08, 11:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jäklar vilka halmstrån han klamrar sig fast vid: – Jag ska säga lite om den här mordplatsen. Åklagaren anser att den här platsen är en sannolik plats där NN och Lena träffats. Vi anser att det är den minst sannolika platsen de skulle ha gått till över huvud taget.

Hahaha jisses vilket erbarmligt dåligt försök,
det är just det därför det är den mest SANNOLIKA platsen: ”hide in plain sight” Yoda i ett nötskal.
Citera
2020-04-08, 11:02
Medlem
Lonnrots avatar
Den ”röda tråden” har saknats i den här tråden...
Nån som vet om det finns fler spännande detaljer kring denna i fupen?

”Nu tar försvaret upp att en fibertråd hittats på Lenas kropp vid brottsplatsen.
– Det som är intressant att veta är att det iakttagits en röd tråd som fastnat på Lenas kropp. Den här fibertråden har föranlett stora ansträngningar om det är något föremål från NN som den här kan komma ifrån. Det finns inte.”
Citera
2020-04-08, 11:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag kanske missuppfattat det, men betyder inte den citerade meningen att
flera av de männen som Lena hade intima förhållanden inte visste om att de
inte var de enda, utan att det fanns flera män.

Försvarsadvokaten menar väl att det hade kunnat finnas svartsjuka män som
kan ha dödat Lena just av den anledningen, att de inte var den ende...

Schazz inlägg var från igår. Och det var från åklagarens plädering.

Jag förmodar att åklagaren menade något om att eftersom flera av männen som L*ena träffade inte visste om att det fanns flera, så hade de ingen anledning att vara svartsjuka och därför mörda L*ena. Men meningen är otydlig och därför vet jag inte om min tolkning stämmer.
Citera
2020-04-08, 11:04
Bannlyst
- Det går inte att dra några slutsater av det, säger advokaten om raderingen av bilderna i kameran.

Eehh JO, Backman det kan man.
Man kan dra slutsatsen att Stefan vill dölja något.

Han frågade till o med polisen hur han skulle göra, typ.

Fan Backman - Det går inge bra nu. Vad säger du, skall vi försöka runda av ??
Citera
2020-04-08, 11:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

”Nu tar försvaret upp att en fibertråd hittats på Lenas kropp vid brottsplatsen.
– Det som är intressant att veta är att det iakttagits en röd tråd som fastnat på Lenas kropp. Den här fibertråden har föranlett stora ansträngningar om det är något föremål från NN som den här kan komma ifrån. Det finns inte.”
Den röda tråden har varit uppe för diskussion.

https://www.flashback.org/sok/R%C3%B6d+tr%C3%A5d?sp=1&t=2942694

Aktbil 147 12 sid 466 (förhör SD)
Citera
2020-04-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
- Det går inte att dra några slutsater av det, säger advokaten om raderingen av bilderna i kameran.

Eehh JO, Backman det kan man.
Man kan dra slutsatsen att Stefan vill dölja något.

Han frågade till o med polisen hur han skulle göra, typ.

Fan Backman - Det går inge bra nu. Vad säger du, skall vi försöka runda av ??
Någon här frågade igår "undrar vad försvaret har för ess i rockärmen"? Vi har ju det svaret nu - erbarmligt. Inga ess. Inte ens en liten knekt.
Citera
2020-04-08, 11:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

De hittade ett par byxor hemma hos SD som hade en tråd i midjan där man snörper ihop liksom som liknade denna tråden. Men via undersökning kunde man inte binda tråden till LW. Det var dessutom så att tråden inte hittades vid den första undersökningen då LW påträffades utan vid en senare undersökning av platsen. Det finns således en osäkerhet i huruvida tråden fanns där från början. Det är osäkert således. Och tråden binder inte SD till brottsplatsen.
Citera
2020-04-08, 11:08
Medlem
Advokaten tar upp städningen som 45-åringen och ett stort antal andra personer gjorde i hans bostad tio dagar efter mordet.
– Det är rimligt att man städar efter att polisen varit där och undersökt. Men att man skulle ha städat för att få bort spår efter mordet är långsökt.

Om jag minns rätt så sa SD att städningen gjordes pga att han inte orkat städa sedan skilsmässan...
Citera
2020-04-08, 11:09
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
De hittade ett par byxor hemma hos SD som hade en tråd i midjan där man snörper ihop liksom som liknade denna tråden. Men via undersökning kunde man inte binda tråden till LW. Det var dessutom så att tråden inte hittades vid den första undersökningen då LW påträffades utan vid en senare undersökning av platsen. Det finns således en osäkerhet i huruvida tråden fanns där från början. Det är osäkert således. Och tråden binder inte SD till brottsplatsen.

Finns det något som binder SD till brottsplatsen?
Citera
2020-04-08, 11:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag kanske är helt ute o cyklar här nu, efter ett par pilsner och Jäger till frukost......

Men jag får en känsla av att Backman omedvetet nästan "hjälper" åklagarna.

Många argument han kommit med har ju gjort det än mer besvärande för Tenor-pojken.

Är jag ensam om att tycka det eller??

Jag har ingen vana från pläderingar... men det är säkert att ta i...

Sen finns då möjligheten att de sparar en del till överklagan. Eller?

Att ge sig på vissa resonemang kan kanske vara svårt utan att ha begärt särskild utredning av saken. Och det har man inte gjort. Så då avvaktar man väl till nästa instans. Och hoppas på rimligt tvivel nu snarare än att försöka motbevisa saker som man inte vet hur det slår.

Det lär ju i alla händelser vara /polis som utreder även det försvaret särskilt begär, så då vill väl försvaret vara tämligen säkra på att det kan påvisa oskuld. Det är ju svårt, särskilt om man är skyldig.
Citera
2020-04-08, 11:10
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"– Vi måste komma ihåg att han tidigare på kvällen tackat nej till att träffas. Han hann inte. Han hade mycket måsten. Det var mycket att pyssla med den dagen."

https://www.na.se/artikel/just-nu-advokaten-det-ar-tidpunkten-som-det-har-malet-bygger-pa-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Har han?
Det tycker jag är en stor skillnad på att säga att man har lite måsten, och att tacka nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in