2020-04-08, 10:52
Moderator
Maviels avatar
Försvaret tar upp 45-åringens förklaring på hur Lenas blod kan ha hittats i hans bostad.
– Om han sitter oskyldig i förhör och får frågan om det kan finnas spår av Lena i hans bostad så säger han såklart det han kan säga. Min upplevelse är att han i förhören är som en öppen bok. Det är inte konstigt att han berättar var spåren kan finnas.

hmmm först säger han att det inte finns blod. Och sen säger han att SD är som en öppen bok i förhören. Då när han säger att det bör finnas blod överallt? Han säger emot sig själv och den han representerar och allt liksom.
Citera
2020-04-08, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Från NA:
Försvaret tar upp 45-åringens förklaring på hur Lenas blod kan ha hittats i hans bostad.
– Om han sitter oskyldig i förhör och får frågan om det kan finnas spår av Lena i hans bostad så säger han såklart det han kan säga. Min upplevelse är att han i förhören är som en öppen bok. Det är inte konstigt att han berättar var spåren kan finnas.

Öppem bok?! SD erkände för sjutton i rättegången att han ljugit i tidigare förhör. Och nu är han som en "öppen bok". Vad i!

Backman var på G, absolut.
Men nu känns det som korthuset sakta börjar rasa ......
Citera
2020-04-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Backman kanske kommer med: Vi vet att SD var hemma kl 23.30 eftersom hans mobil var hemma och han går ALDRIG ut utan sin mobil.... He he.

Utom den 11-12 maj, när han mötte Mållgan?
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Advokaten menar att om man haft rätt sko att jämföra med hade man kunnat avgöra om det var skoavtryck eller inte

Det där stämmer inte. Det var alldeles för utsmetat för att avgöra, enligt kriminalteknikern.

Ah nä, de försöker verkligen så tvivel i allt men jag tycker inte alls de är rimliga tvivel.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Det går alltid lite bättre innan det går käpprätt åt helvete.
Citera
2020-04-08, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det går alltid lite bättre innan det går käpprätt åt helvete.

Ungefär som att gifta sig.

Skit samma.... Jag var mer imponerad igår.
Citera
2020-04-08, 10:55
Medlem
Citat:
Precis. Jag var själv på rättegången när SD erkände att han ljugit i tidiga förhör och inte berättat att han och Lena hade haft en sexuell relation, eftersom han inte ville att det skulle bli offentligt. Nu vet hela Sverige om det istället
Citera
2020-04-08, 10:57
Medlem
Lonnrots avatar
”– Alla diskussioner om att man skulle kunna tvätta bort Lenas eventuella blod kan man förkasta. Det är omöjligt att tvätta bort hennes blod men inte NN:s.”

Vad betyder detta? Att man hittade SD:s blod på skon också? På annan plats än under plösen?
Citera
2020-04-08, 10:57
Medlem
Man kan ju inte säga annat än att han försöker den gode Backman. Men fan inte lätt. Tror inte det behövs några överläggningar i eftermiddag för att besluta att SD skall sitta häktad i väntan på domen.
Citera
2020-04-08, 10:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
- Jag menar att vi inte med säkerhet kan säga annat än att tidsspannet för mordet är 15 maj.

https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et

Visst, Backmans jobb är att slå sönder och hitta rimliga tvivel till det åklagaren har presenterat, men detta blev väl nästan lite löjligt.

Känns inte som att Backman har så mycket såhär i början..........
Som sagt, han kanske sprattlar till efter 11 kaffet.

Alltså lite snygg tidsförflyttning...jag skulle säga att mordet begicks 23.40.23.50

Sedan är hennes mobiltelefon på väg därifrån....och kl 00.07 kopplas den upp på Hjalmar Bergs väg, där den återigen kopplar upp sig kl 00.47, och på samma plats slutligen stängs av kl 01.41

Källa: https://forumbilder.com/i/roqG
Citera
2020-04-08, 10:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Finns denna gratislänk med liverapportering tillgänglig idag? Länka gärna isf.

Tack på förhand.
Citera
2020-04-08, 10:59
Bannlyst
Jag kanske är helt ute o cyklar här nu, efter ett par pilsner och Jäger till frukost......

Men jag får en känsla av att Backman omedvetet nästan "hjälper" åklagarna.

Många argument han kommit med har ju gjort det än mer besvärande för Tenor-pojken.

Är jag ensam om att tycka det eller??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in