2020-04-08, 10:25
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis! Det viktiga i det jag skrev var inte vad, dvs vem som har rätt om mordvapnet, utan VAR :-)

När man börjar läsa loggarna med SD-glasögon så ser man ju hur allt är tvetydigt, dubbelbottnat, fullt av små ledtrådar. Detta har @Honan6, @Reviews och letsdoit skrivit flera inlägg om.
Bl.a DETTA INLÄGG och ÄVEN DETTA

Hans förkärlek för gåtor hans sätt att gaslighta sina nära (HD o JG)
Han: FTF-kungen och mästaren Yoda, som han själv kallar sig.

Och man ser till hur han kommuniverar direkt till oss här på fb med döda möss, döda grodor, djurkranier...och inte minst den blodiga utsmetade bromsen...

Endast 2 månader efter mordet skrev han i en logg:

”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdW
Jag tror att det var precis ”skön hämnd” han kände bakom bullerplanket....den 14 maj kl 23.45

Jag tror att svaret finns i hans geologgar.
Hide in plain sight, som man säger på engelska

Jag tror du har helt rätt. Och jag tror också att om hans loggar genomskådats och ett evt mordvapen hade hittats och kanske även bankkortet och hörlurarna (för jag tror inte han gjort sig av med dem - bara gömt dem på ett fiffigt ställe) så tror jag han hade berättat så mycket att det inte gått att få stopp på honom. Han är ju enormt verbal i sina loggar. Jag tror att än så länge är det en katt och råtta lek för hans del och han ser sig själv som den smarte och överlägsne.
Citera
2020-04-08, 10:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Hehe. Han är frustrerad, han skulle väl sköta dagen helt själv om han fick.

Ja mycket tyder på det...själv är bäste dräng. Det ansåg ju även narcissisten Ted Bundy.
Citera
2020-04-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Eftersom Lenas bankkort var försvunnet, troligtvis hade hon det i mobilskalet till telefonen som "försvann". Försvaret sa att "Stefan har ett eget bankkort, så varför skulle han ta hennes?" 😂 tror det var så, rätta mig någon om jag har fel

Mäh…

Vem sade det?
Citera
2020-04-08, 10:29
Bannlyst
Till dom som inte vet hur det "brukar" vara.

Efter denna förhandlingen så kommer det ta kanske 2-3 veckor innan rätten lämnar ut ett domslut och eventuell påföljd.

Men, en bra indikation brukar vara det sista som rätten säger, och dom brukar säga:

Den åtalade skall släppas från häktet i väntan på dom - vilket innebär att den åtalade troligtvis INTE kommer få ett fängelsestraff.
Den åtalade skall kvarstanna i häktet i vänta på dom - vilket innebär att den åtalade TROLIGTVIS kommer dömas till ett fängelsestraff som är längre än personen har suttit häktad.

Så om Stefan får kvarstanna i häktet i väntan på domen så är sannolikheten stor att han kommer dömas till fängelse.

Så brukar det vara på ett ungefär.
Citera
2020-04-08, 10:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Alltså vad är det här...

Försvaret tar upp att 45-åringen ska ha knäppt 930 bilder utanför polishuset, strax innan han skulle in på förhör.
– De har inte utrett det här med fotografierna. De påstår att han ska ha raderat information i telefonen, men vad skulle det vara för informationen? Vi anser att det finns brister i utredningen

Jäkla tur han har så värdelöst försvar.

Precis! Lite andefattift påstående. Eeeh vilken information...kan man ju inte veta..eftersom han har raderat den....
OCH dessutom: Stefan vägrar ge ut inloggningsuppgiften till sitt Googlekonto...bara några få väl valda utdrag. Har säker massor av sparade foton på Google Foto..
Citera
2020-04-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
"Fnitter-Flickan" Stefan verkar hålla sig för skratt idag.

Hans framtida 20 år ligger just nu i Backmans händer.
Och just idag verkar Backman ha en formsvacka.

Känns inte riktigt som att argumenten är superbra från förvaret.

Jag tror inte att Backman kommer kunna övertyga rätten......

Vi får se vad han säger om dom här "blodbevisen", kommer att
bli väldigt avgörande, tror jag.
Citera
2020-04-08, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja mycket tyder på det...själv är bäste dräng. Det ansåg ju även narcissisten Ted Bundy.
Finns ju ett ordspråk: "En advokat som försvarar sig själv har en idiot till klient." Gäller framförallt den som INTE är jurist. Men SD har en övertro på sig själv så han kommer skylla allt på sina advokater när han får krypa in i finkan.
Citera
2020-04-08, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det är ju synd om honom. Det är inte lätt att ha någonting att komma med, när det inte finns något, och när han förmodligen inte tror på sin klient.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är synd om Backman. Det är svårt att försvara i det här målet då åklagaren sitter på essen och alla klädda kort. Han har bara halmstrån att klamra sig fast vid - inte lätt. Nästan patetiskt hur han försöker.

Ja!!!
Fattas väl bara att Pip-Steffe börjar skratta åt honom också.

Ojdå, nu börjar det igen.
Citera
2020-04-08, 10:33
Bannlyst
Teknisk bevisning....
Backman börjar med skorna...
Citera
2020-04-08, 10:35
Bannlyst
Dom har ju umgåtts sen 2005 och självklart har dom då spridit DNA hemma hos varandra.
Citera
2020-04-08, 10:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:
” Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman”

Har polisen slarvat här så är det ju illa

Och då frågar man sig varför inte försvaret har gått vidare med det här?

Kan man skita i att begära att saker undersöks noggrannare, fast man upptäcker det? Särskilt som att det kunde ha varit viktigt för deras klient.

Och sedan spara alla "brister" till slutet för att visa att det är en undermålig utredning?

Jag skulle vilja höra åklagarens svar på dessa alla klagomål som försvaret nu använder för att fria sin klient. Försvaret har haft möjlighet att säga att de behövde mer tid på sig, mer utredning av frågor som de anser viktiga.

Kanske försvaret inte vill ha svar på detta? Därför att svaret blir att det inte går, det är färdigutrett och vi har inte funnit något.

Behöver försvaret inte specificera sig mer än så? Att det finns brister...
Vad är det för motbevis?

Åklagaren måste ha stark indiciekedja. Men försvaret kan bara hävda typ, nä den är svag?
Räcker sådan kritik för att en ska vara trovärdig?
Citera
2020-04-08, 10:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Advokaten visar en bild där man ser 45-åringens ben och att han blöder. Den bilden togs 2017. Advokaten menar att blodet på plösen stämmer precis med bilden och hur blodet rinner ner mot skon.

Nu börjar Backman komma igång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in