Citat:
Ursprungligen postat av
anniesbrev
Jag har på sistone tänkt att det enklaste mordvapnet är någonting han alltid/normalt har med sig.
Nu har jag tänkt om. Jag satte på mig ”SD-glasögonen”. Jag tror han har använt någonting som tillhörde LW, som han sen har lagt tillbaka hemma hos henne. Det är ett perfekt ställe att gömma mordvapnet på. Risk att det hittas, men utan fingeravtryck. Precis som när han lämnade ljuset i sängen.
Citat:
” Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Riktar detta inlägg till både tråden och till Farbror Blå om de fortfarande läser i tråden.
Jag hoppas att utredarna inte gett upp hoppet om att hitta mordvapnet. Det kan vara en taktisk ficklampa, teleskopsbatong, uv-ficklampa etc etc.
Det jag vill säga är att jag tror att SD själv pekat vad och var i geologgar. Så nej jag tror inte att det ligger inte i nån brunn, flod, kanal, sjö eller har eldats upp. Jag tror att det är gömt nånstans. Som en del i hans egen inre geotävling, där motståndaren är polisen.
Polisen är duktiga på teknik, men jag vet inte hur mycket vikt de lagt vid hans ”lekfullhet” och förkärlek för gåtor och att vinna. De måste försöka tänka som SD.
Han använde sina geologgar till att kommunicera, med bl.a oss på fb. Han lade ut hintar, och gav inlindade ledtrådar. Han gav ledtrådar avsiktligt till sina vännner. Jag tror att det gav honom en kick att vara nära sanningen hela tiden. Liksom att han under sin frihet till flera berättat om att hon blivit brutalt dödad (bla cajjo) Han verkar vara tvångmässig när det gäller att ”klura till det”. Gåtor. Outsmarting. Han kan inte låta bli att skina. Det har de ju själva sett i rättsalen.
Polisen borde läsa om hans geoinlägg - med andra glasögon. SD-glasögon.
Jag tror att geologgarna är nyckeln, Ulannas teori är mkt intressant. Och lägger till Asynjans, mitt eget och Gil Grissoms tilägg:
Inlägg 1
Inlägg 2
Inlägg 3
Precis! Det viktiga i det jag skrev var inte vad, dvs vem som har rätt om mordvapnet, utan VAR :-)
När man börjar läsa loggarna med SD-glasögon så ser man ju hur allt är tvetydigt, dubbelbottnat, fullt av små ledtrådar. Detta har @Honan6, @Reviews och letsdoit skrivit flera inlägg om.
Bl.a
DETTA INLÄGG och
ÄVEN DETTA
Hans förkärlek för gåtor hans sätt att gaslighta sina nära (HD o JG)
Han: FTF-kungen och mästaren Yoda, som han själv kallar sig.
Och man ser till hur han kommuniverar direkt till oss här på fb med döda möss, döda grodor, djurkranier...och inte minst den blodiga utsmetade bromsen...
Endast 2 månader efter mordet skrev han i en logg:
”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild:
https://forumbilder.com/i/rdW
Jag tror att det var precis ”skön hämnd” han kände bakom bullerplanket....den 14 maj kl 23.45
Jag tror att svaret finns i hans geologgar.
Hide in plain sight, som man säger på engelska