2020-04-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Riktar detta inlägg till både tråden och till Farbror Blå om de fortfarande läser i tråden.

Jag hoppas att utredarna inte gett upp hoppet om att hitta mordvapnet. Det kan vara en taktisk ficklampa, teleskopsbatong, uv-ficklampa etc etc.

Det jag vill säga är att jag tror att SD själv pekat vad och var i geologgar. Så nej jag tror inte att det ligger inte i nån brunn, flod, kanal, sjö eller har eldats upp. Jag tror att det är gömt nånstans. Som en del i hans egen inre geotävling, där motståndaren är polisen.

Polisen är duktiga på teknik, men jag vet inte hur mycket vikt de lagt vid hans ”lekfullhet” och förkärlek för gåtor och att vinna. De måste försöka tänka som SD.

Han använde sina geologgar till att kommunicera, med bl.a oss på fb. Han lade ut hintar, och gav inlindade ledtrådar. Han gav ledtrådar avsiktligt till sina vännner. Jag tror att det gav honom en kick att vara nära sanningen hela tiden. Liksom att han under sin frihet till flera berättat om att hon blivit brutalt dödad (bla cajjo) Han verkar vara tvångmässig när det gäller att ”klura till det”. Gåtor. Outsmarting. Han kan inte låta bli att skina. Det har de ju själva sett i rättsalen.

Polisen borde läsa om hans geoinlägg - med andra glasögon. SD-glasögon.
Jag tror att geologgarna är nyckeln,

Ulannas teori är mkt intressant. Och lägger till Asynjans, mitt eget och Gil Grissoms tilägg:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jag har på sistone tänkt att det enklaste mordvapnet är någonting han alltid/normalt har med sig.
Nu har jag tänkt om. Jag satte på mig ”SD-glasögonen”. Jag tror han har använt någonting som tillhörde LW, som han sen har lagt tillbaka hemma hos henne. Det är ett perfekt ställe att gömma mordvapnet på. Risk att det hittas, men utan fingeravtryck. Precis som när han lämnade ljuset i sängen.
Citera
2020-04-08, 09:17
Bannlyst
– När man kontrollerar NN:s livsmönster i detalj, har man då kollat andra personer lika noga?

https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et

Det har man inte behövt Backman.
Det har varit för uppenbart att Stefan är den skyldige.
Citera
2020-04-08, 09:17
Medlem
Om försvaret fortsätter så här resten av dagen så är SD körd.
Citera
2020-04-08, 09:18
Medlem
StefanDavidssons avatar
Ingvar Backman menar att man inte kontrollerat andra personer lika mycket som Lena också hade en nära relation med.

Haha såå svårt att få rätten att bortse från allt sinnessjukt som dykt upp om just lille Stefan Davidsson nu dock 😌

Ingvar Backman pekar också på att 45-åringen aldrig haft Lenas lösenord.

Ehm.. Jo det hade han sannerligen. Och förmodligen fler än hennes.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-08 kl. 09:22.
Citera
2020-04-08, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om försvaret fortsätter så här resten av dagen så är SD körd.

HE HE HE HE.

Ja, det är inte direkt en rivstart från Backman.
Men vi får se...dagen är lång, och han kanske sprattlar till om nån timma eller så.
Citera
2020-04-08, 09:19
Moderator
Maviels avatar
SD har ju antytt att han har lösningar och att han ska sälja dem till lokalblaskan. Förstår inte att han inte delgett sin försvarare. Eller så har han gjort det och de har insett att det inte är till någon hjälp?
Citera
2020-04-08, 09:20
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Stor skillnad på öppen eller olåst.
Jo men hur ska man veta. Därför jag var inne på att Stefan kanske lämnade den öppen. Eller så kanske Lena puttade igen dörren i hast och märkte inte att den inte gick igen. Spelar väl ingen roll nu.
Citera
2020-04-08, 09:20
Bannlyst
45-åringen vill tillägga något och viskar till advokaten. Domaren avbryter och påpekar att advokaten ska fortsätta.
Citera
2020-04-08, 09:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman.

Gissar på att det är UWs IP-adress om han inte bett kollegan på jobbet som hjälpte honom spela in Lenas röst.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-08 kl. 09:26.
Citera
2020-04-08, 09:24
Moderator
Maviels avatar
Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman.

Ur NA.se

Den mest trolige i detta fallet är väl UW. Men detta togs väl upp i rättegången? Och enl åklagaren fick man bara fram leverantör inte enskilld IP? Och den som loggade in ett halvår efter behöver ju inte vara mördare? Kan vara att han vill hitta bilder eller annat till barnen? Hur är detta ett bevis?
Citera
Bannlyst

citat.
Christina E "NA
https://www.na.se/artikel/9-00-45-aringens-advokater-avslutar-sista-dagen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamord et

Jamen plocka fram IP-adressen då, Backman.
Eller vågar ni inte ???
Kanske skulle vara väldigt besvärande, va?
Citera
Medlem
NA:
” Advokaten tar upp att polisen inte fått fram vem som loggade in på Lenas Google-konto ungefär ett halvår efter hennes död.
– Om man hade velat hade man kunnat gå till botten med vem som loggade in på Lenas konto i oktober 2018. Vi har varit i kontakt med it-leverantören som sagt att det ska gå att få fram IP-adressen, säger Ingvar Backman”

Har polisen slarvat här så är det ju illa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in