2020-04-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det ska vara från den och det var hennes blåslagna hand som var på fotografiet.
Kan du länka bilden, för att se om vi pratar om samma?
Citera
2020-04-08, 08:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

NEJ NEJ NEJ - det håller på att uppstå en trådsanning här

Jag skrev om detta för 10 minuter sen!

Hennes hand med ett stort blad i bakgrundern är INTE från brottsplatsen eller obduktionen, utan från hennes eget Instagramflöde!

NA: https://forumbilder.com/i/r5h3
Lenas Instagram: https://forumbilder.com/i/r5hA
Citera
2020-04-08, 08:24
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Kan du länka bilden, för att se om vi pratar om samma?

Bilden är publicerad på Instagram 2014-11-23: https://www.instagram.com/p/vv0KjoR5Jd/

Från Nerikes Allehandas ScribbleLive Feed: http://embed.scribblelive.com/Event/SinglePost.aspx?PostId=1187556539
Citera
2020-04-08, 08:27
Medlem
Citat:
Nej, bilden ifråga är från hennes egna instagram-konto.
I de flesta fall jag sett i brottsutredningar är foton av någon anledning överexponerade, dvs färgen förstärks (och till en viss del förvrängs)
Fotot föreställer en levande och oskadad hand och ej brutna fingrar.
Obduktionsbilderna är ju under sekretess

Edit: Ser att jag är ungefär sist på bollen
Senast redigerad av Fleudhesten 2020-04-08 kl. 08:30.
Citera
2020-04-08, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NEJ NEJ NEJ - det håller på att uppstå en trådsanning här

Jag skrev om detta för 10 minuter sen!

Hennes hand med ett stort blad i bakgrundern är INTE från brottsplatsen eller obduktionen, utan från hennes eget Instagramflöde!

NA: https://forumbilder.com/i/r5h3
Lenas Instagram: https://forumbilder.com/i/r5hA
Tack! Jag försökte också motbevisa Luxors som är helt ute och cyklar. Man har väl för sjutton inga stora gröna blad med vid en obduktion.... Tack för klargörande!
Citera
2020-04-08, 08:30
Medlem
T34Panzers avatar
Riktar detta inlägg till både tråden och till Farbror Blå om de fortfarande läser i tråden.

Jag hoppas att utredarna inte gett upp hoppet om att hitta mordvapnet. Det kan vara en taktisk ficklampa, teleskopsbatong, uv-ficklampa etc etc.

Det jag vill säga är att jag tror att SD själv pekat vad och var i geologgar. Så nej jag tror inte att det ligger inte i nån brunn, flod, kanal, sjö eller har eldats upp. Jag tror att det är gömt nånstans. Som en del i hans egen inre geotävling, där motståndaren är polisen.

Polisen är duktiga på teknik, men jag vet inte hur mycket vikt de lagt vid hans ”lekfullhet” och förkärlek för gåtor och att vinna. De måste försöka tänka som SD.

Han använde sina geologgar till att kommunicera, med bl.a oss på fb. Han lade ut hintar, och gav inlindade ledtrådar. Han gav ledtrådar avsiktligt till sina vännner. Jag tror att det gav honom en kick att vara nära sanningen hela tiden. Liksom att han under sin frihet till flera berättat om att hon blivit brutalt dödad (bla cajjo) Han verkar vara tvångmässig när det gäller att ”klura till det”. Gåtor. Outsmarting. Han kan inte låta bli att skina. Det har de ju själva sett i rättsalen.

Polisen borde läsa om hans geoinlägg - med andra glasögon. SD-glasögon.
Jag tror att geologgarna är nyckeln,

Ulannas teori är mkt intressant. Och lägger till Asynjans, mitt eget och Gil Grissoms tilägg:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-08 kl. 09:07.
Citera
2020-04-08, 08:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Åklagaren tror att trädet träffats av slag som missat henne, då märkena stämmer bra överens med höjden Lenas huvud borde ha varit i. Framkom i rapporteringen igår.

Hade hon slagits ihjäl med kofot tror jag att huvudet hade varit ganska platt.. Skulle heller inte kalla den cylinderformad? Är väl typ 6-kantig.
Ställer mig ytterst tveksam till att GM missat ett huvud ett par ggr på det avståndet. T.om osannolikt. Varför jag gissar på kofot är tyngden × längden för att åstadkomma så grova märken i en Eks fibriga bark. (Det ser ut som en Ek) T.om, med en kofot krävs dummelfattat slag om du inte ska få rejält ont i handen pga, rekyl.

Ni som har en ung Ek på tomten ut och praktisera vad som krävs för sån stor åverkan på stammen.
Glöm ficklampa..

Ang, ev, kantighet (om rättsläkaren skulle kunna utläsa det på skadorna)så har inte kofötter det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-08 kl. 08:35.
Citera
2020-04-08, 08:34
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Precis så tror jag att han fick ut henne. Därför tog hon även på sig de grövre skorna. Däremot tror jag att han återvände senare på natten för att kanske hämta ngt, och då ställde dörren på glänt.
Ah du tänker att det inte larmades på när de drog från henne?
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Allt är inte kantigt här i livet!
Kan färg från en sån här avsatts på träden?

Favorit i repris:

https://www.clasohlson.com/se/Kofot-Bahco-300-Premium/p/Pr411538000
Den där ÄR kantig... Kan du inte zooma in?
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ställer mig ytterst tveksam till att GM missat ett huvud ett par ggr på det avståndet. T.om osannolikt. Varför jag gissar på kofot är tyngden × längden för att åstadkomma så grova märken i en Eks fibriga bark. (Det ser ut som en Ek) T.om, med en kofot krävs dummelfattat slag om du inte ska få rejält ont i handen pga, rekyl.

Ni som har en ung Ek på tomten ut och praktisera vad som krävs för sån stor åverkan på stammen.
Glöm ficklampa..

Ang, ev, kantighet (om rättsläkaren skulle kunna utläsa det på skadorna)så har inte kofötter det.
Kan ju ha träffat men ”studsat” in i trädet.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-08 kl. 08:38.
Citera
2020-04-08, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Haha ja faktiskt, bankkortet är viktigt 🤣 Tummetott, Slickepott, Långeman, Gullebrann och Lille Stefan psykopaten.

Kan nån vara snäll och förklara det där om bankkortet?
Citera
2020-04-08, 08:43
Medlem
Citat:
NEJ NEJ NEJ den bilden är från hennes instagram! Det är bara skuggor!
https://forumbilder.com/i/r5hw

Ja denna bild som 34Panzer visar konstaterade vi igår kom från LW.s privata bilder (Instagram)
vilket jag funderade på pga bakgrunden (stenplattor finns inte i obduktionssalar eller på brotts-
platsen).
Att handen ser ut som den gör på den bilden beror på ljus och kontrast, det handlar om skuggor
som sagt var.
Jag funderade på om det fanns en annan bild med avvärjningsskadorna, men det finns tydligen ännu inte en sådan bild offentlig.
Citera
2020-04-08, 08:47
Medlem
StefanDavidssons avatar
Va fan nu hittar jag inte där de pratade om skadorna på trädet igår. Någon mer som minns att de faktiskt tog upp det där med att märkena i trädet överensstämde väl med var hennes huvud borde varit?
Citera
2020-04-08, 08:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ah du tänker att det inte larmades på när de drog från henne?

Den där ÄR kantig... Kan du inte zooma in?

Kan ju ha träffat men studsat in i trädet.
Kanske det.
Om skadorna i trädet inte var avsedda som varningslag och snuddat så skulle det definitivt finnas besudlingar på trädet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in