2020-04-08, 01:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Flikar in här: man konstaterade att så var fallet.

Vet du om man kan läsa någon slutsats ang trädet i fupen?
Citera
2020-04-08, 01:42
Medlem
Citat:
Flikar in här: man konstaterade att så var fallet.

... Hade det gällt ett träd som savar rött, vissa trädarter gör just det, men då hade vi fått veta det för länge sen.
Citera
2020-04-08, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så bilden på den blåslagna handen var från obduktionen då?
Såg den idag från NA s liverapportering.
Det såg ut som alla hennes fingrar var brutna så gärningsmannen måste ha kört på som ett vilddjur i sitt våld och raseri :-(

Citat:
Ja :"(
Det står även att läsa i obduktionsprotokollet. Om Det står i protokollet som är från besiktningen direkt på mordplatsen eller ifrån labbet minns jag ej. Men jag minns texten.

Kan man få länk till den bilden?
Citera
2020-04-08, 05:55
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var någån tidigare postare som nå
Ämde kofot vilket rimmar bra med jacken på trädet, tyngden på tillhygget samt med (som framkom i FUP) att skadorna har tillfogats offret med med mer än ett tillhygge. En kofots form kan förleda dra den slutsatsen.

Skadorna på trädet är sannolikt varningsslag då BO börjat skrika när hon insåg stundens allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har mitt fulla stöd i detta fallet

Mvh/ @JokerMannen
Åklagaren tror att trädet träffats av slag som missat henne, då märkena stämmer bra överens med höjden Lenas huvud borde ha varit i. Framkom i rapporteringen igår.

Hade hon slagits ihjäl med kofot tror jag att huvudet hade varit ganska platt.. Skulle heller inte kalla den cylinderformad? Är väl typ 6-kantig.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-08 kl. 06:06.
Citera
2020-04-08, 06:01
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De kanske borde ha diskuterat saken... Nu får man för sig att HD kanske inte fick chansen att låta det sjunka in, och säga – nej, hon får leva...
HD hade nog till slut gått med på SDs förslag till "problem lösning", -Ja hon måste dö.
Därav det kryptiska meddelandet utanför polishuser, jag raderar löpande.

Det vore bäst för barnen att bo någon annanstans än hos Hanna, Polisen kommer snart för henne igen.
Senast redigerad av Lillarumy 2020-04-08 kl. 06:03.
Citera
2020-04-08, 06:17
Medlem
StefanDavidssons avatar
Rättegången i Hjärstamordet går mot sitt slut. I 20 dagar har Lena Wesströms föräldrar varit på plats och lyssnat till vittnesmålen.
– Det har varit vårt sätt att bearbeta det här, säger Lenas mamma, Gun Johansson.

Båda berättar att de nu fått en bild av vad som hänt före mordet. De har genom alla olika vittnesförhör förstått att Lena Wesström var i ett destruktivt förhållande där hon blev allt mer nedbruten.

- Vi kände inte igen henne på slutet och hon drog sig tillbaka. Tänk att hon blev manipulerad, hon som brukade vara så stark, säger Gun och förklarar att hon nu förstått saker som hon inte insett tidigare.

- Ja, det är ofattbart att hon råkade ut för det här, säger Lars-Åke tyst.

https://www.na.se/artikel/lena-wesstroms-foraldrar-har-varit-pa-plats-hela-den-20-dagar-langa-rattegangen-vart-satt-att-bearbe ta-det-har

Stefan vill de inte ens prata om, utan skakar bara på huvudet. Fy fan stackars människor, behöva höra på hur han smutskastar Lena, ljuger och skrattar. Så snälla de ser ut också såklart 😥

Han måste bara in på livstid, finns inget annat. Han är så jävla jävla farlig för precis alla.

- -

https://minfil.com/X4S0pan7o3/20200407_202349_m4a
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men gud. Han låter ju inte klok. Stackars T som fick lyssna på honom i den monolog han höll och dessutom spelade in. Jösses!
Jag är rätt övertygad om att mina varningslampor hade blinkat sönder om jag träffat på den människan. Allt känns ju bara så off.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Läskigt SD han berättar för sin vän KN:
Aktbil 150, s 507
[...]"Ken*neth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bott. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där."

Ja, vad är det SD gör här?
Han säger ju i princip att det är någon av geocaching kompisarna. För vem skulle annars veta om platsen bakom planket och en ny cach? Kanske M*attan (MgL) eller JH?

Han är så hal...
Han förklarar ju precis hur han gjorde här.. Lurade ut henne med hjälp av cachen. Kanske var han sist ut och ställde dörren på glänt?
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-08 kl. 06:28.
Citera
2020-04-08, 07:21
Medlem
rubin22s avatar
Det är obehagligt att vissa lägger skuld på mordoffret, då allt tyder på att denna vidriga SD var oerhört manipulativ.Dessutom stalkade han henne.
Tror han var tvåbottnad, så oerhört charmig ibland för att nästa sekund visa hat, ett stort kontrollbehov och gränslös svartsjuka!
Allt pekar på en sociopat. 0 empati för andra.
Sen ser han ut som en lillpojk, samt att han har en ljus och feminin röst. Får åtminstone mig avtänd, som heterosexuell kvinna.
Citera
2020-04-08, 07:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Det såg ut som alla hennes fingrar var brutna så gärningsmannen måste ha kört på som ett vilddjur i sitt våld och raseri :-(

Kan man få länk till den bilden?

NEJ NEJ NEJ den bilden är från hennes instagram! Det är bara skuggor!
https://forumbilder.com/i/r5hw
Citera
2020-04-08, 07:53
Medlem
Citat:
Det är väl sekretess på obduktionsbilder? Varför skulle NA publicera bild på en död persons hand?
Citera
2020-04-08, 08:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han förklarar ju precis hur han gjorde här. Lurade ut henne med hjälp av cachen. Kanske var han sist ut och ställde dörren på glänt?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Läskigt SD han berättar för sin vän KN:
Aktbil 150, s 507
[...]"Ken*neth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bott. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där.Ja, vad är det SD gör här?
Han säger ju i princip att det är någon av geocaching kompisarna. För vem skulle annars veta om platsen bakom planket och en ny cach? Kanske M*attan (MgL) eller JH?
Han är så hal...

Precis så tror jag att han fick ut henne. Därför tog hon även på sig de grövre skorna. Däremot tror jag att han återvände senare på natten för att kanske hämta ngt, och då ställde dörren på glänt.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-08 kl. 08:25.
Citera
2020-04-08, 08:02
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Åklagaren tror att trädet träffats av slag som missat henne, då märkena stämmer bra överens med höjden Lenas huvud borde ha varit i. Framkom i rapporteringen igår.

Hade hon slagits ihjäl med kofot tror jag att huvudet hade varit ganska platt.. Skulle heller inte kalla den cylinderformad? Är väl typ 6-kantig.

Allt är inte kantigt här i livet!
Kan färg från en sån här avsatts på träden?

Favorit i repris:

https://www.clasohlson.com/se/Kofot-Bahco-300-Premium/p/Pr411538000
Senast redigerad av Skibladner 2020-04-08 kl. 08:09.
Citera
2020-04-08, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Det är väl sekretess på obduktionsbilder? Varför skulle NA publicera bild på en död persons hand?
Det ska vara från den och det var hennes blåslagna hand som var på fotografiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in