2019-10-24, 08:34
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Vill egentligen inte svara i den här tråden, men.

- Ingenstans har Edgar Cayce, Nostradamus och Bibeln nämnt årtalet 2024.
- Dolores Cannon är säkert spirituell, men till hur hög grad kallar man människor "backstage people" som inte har någon själ. Det är vad hon hänvisat till vissa människor på jorden har inget syfte eller själ. Nice approach. Hon framstår som manipulativ och falsk i de videos jag sagt henne.

Corey Groode..och QHHT-utöver, vad det nu är.

Snälla nån, nånstans måste man förstå med att människor utnyttjar andra för att få mer följare, prenumananter för att skapa mer pengar, för att sälja något, som alltid är i framtiden, lönsamt att är 5 år framåt. Samt om något inte händer - "vibrationerna förändrades" "energierna var inte riktigt i balans i atmosfären" osv osv bortförklaringar...

Börjar bli trött på tramset. Jag tror att de finns mycket vi inte kan beskriva, och mycket som vi kan upptäcka ännu.

Men du skriver själv att det finns inga belägg, utan ett par MYCKET TVEKSAMMA människor. De är andra sidan av myntet som mycket tveksamma människor som är tvärskeptiska.

Snälla, gör något som bidrar till något gott i världen, fördjupa er i vad ni kan göra, påverka. Istället för att ge Dolores Cannon och fler av dessa, mer pengar och tid som de redan tagit på att sälja skit.

Korrekt - detta är i högsta grad kuriosa. Precis som existensen av Flashback. Hade vi varit frälsare av världen hade vi inte befunnit oss på Forum öht utan räddat liv och botat cancer. Där är vi överens.

Edgar och Nostradamus har nog varit mer inne på millenieskiftet. Bibeln har haft tiden flytande. 2024 har varit på tapeten inom QHHT då alla övriga tider varit förskjutna. Du får helt enkelt ta det med en otroligt stor nypa salt - jag tror de flesta förstår att prediktioner av detta slag är fantasier överlag. OM "de" nu får rätt kommer alla säga "tur".

När det gäller att bidra konkret till världen gör jag följande:
- Jag är vegan
- Undviker så många förpackningar som möjligt och köper nästan uteslutande 5 olika livsmedel
- Värmer sällan min mat
- Dricker till 90% bara vatten - ej burk eller flaskor öht.
- Hjälper alla människor som frågar och frågar de som jag ser kan behövas hjälp oavsett vad det gäller
- 50% av min lön under 8 månader går till att betala en skuld till en person jag inte direkt känner
- Försöker sprida kärlek i allt jag gör
- Köper nästan uteslutande second hand
- Bor i cirka 15-16 grader för att minska så mycket som möjligt av mitt ekologiska avtryck
- Använder inga djurprodukter
- Använder inget schampoo, ingen deo etc.
- Min tandkrämstub räcker cirka 6 månader.
- Duschar i max 2 minuter. Tops...
- Har slutat att gå på gym - går upp på berget istället.
- Går aldrig till sjukhus, tandläkare eller äter mediciner.
- Äger numera ingen bil. Dock lånar jag en när jag behöver det (skulle kunna likställas med bilpool utan regler...)

...är nämligen övertygad om att förbättring av världen börjar med mannen i spegeln.

Så det ena utesluter nödvändigtvis inte det andra. Dvs - det går att vara lite filosof OCH försöka bidra till att göra världen bättre OCH samspråkas med andra på nätet. Vad gör du själv för att bidra till något gott i världen? Nyfiken.

Tackar dock för dina nyttiga synpunkter som är välkomna.
Citera
2019-10-24, 17:34
Medlem
mryang

Tvekar inte på att du verkar vara en bra människa, och verkar göra bra saker. När du stapplar upp allt detta så råder de inget tvivel på att du gör ett bra avtryck och vill väl.

Dock har vi många "falska profeter" idag därute. De svämmar runt av dem, tyvärr. Som ska kanalisera, prata med döda, och lovar de ena och andra. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Skulle jag välja några att börja lyssna på, som kommer med vetenskapliga belägg och verkligen ger empowerment till människan vad vi kan göra skulle jag ta Gregg Braden, Bruce Liption, Anita Moorjani och hennes fantastiska berättelse om hur hon blev av med sin cancer.

Det finns redans så mycket magi och kraft i människan, att vi inte behöver enbart vänta utåt. Jag tror allt arbete börjar inombords.

O förhoppningsvis se igenom de falska människor som bara vill profitera på folks drömmar och goda hjärtan.
Citera
2019-10-25, 06:48
Medlem
mryangs avatar
Citat:
mryang

Tvekar inte på att du verkar vara en bra människa, och verkar göra bra saker. När du stapplar upp allt detta så råder de inget tvivel på att du gör ett bra avtryck och vill väl.

Dock har vi många "falska profeter" idag därute. De svämmar runt av dem, tyvärr. Som ska kanalisera, prata med döda, och lovar de ena och andra. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Skulle jag välja några att börja lyssna på, som kommer med vetenskapliga belägg och verkligen ger empowerment till människan vad vi kan göra skulle jag ta Gregg Braden, Bruce Liption, Anita Moorjani och hennes fantastiska berättelse om hur hon blev av med sin cancer.

Det finns redans så mycket magi och kraft i människan, att vi inte behöver enbart vänta utåt. Jag tror allt arbete börjar inombords.

O förhoppningsvis se igenom de falska människor som bara vill profitera på folks drömmar och goda hjärtan.

Hela QHHT-rörelsen / Ascension / Shift / pratar just om att växa som människa inifrån,

- Att heala sig själv, t.ex cancer
- Att förlåta andra
- Att inte döma andra
- Sprida kärlek
- Bli vän med djur
- Att bli en bättre människa helt enkelt på alla plan.

Ovanstående gäller ju även Corey Goode och Linda Courtney. Därför är det intressant hur du antyder att de flesta som denna tråd använder som referens, för att inte säga nästan alla, är kvacksalvare. Jag funderar på hur du konkluderar detta i ditt första inlägg.
Citera
2019-10-25, 18:57
Medlem
mryang

Att växa som människa, att sprida kärlek o.s.v och förlåta och gå vidare. Du måste se skillnaden på goda människor som gör det, och folk som påstår saker, att utomjordingar är på gång, events, prata med döda kanaliseringar o.s.v

Man måste urskilja de två grupperna.
Citera
2019-10-26, 05:11
Medlem
mryangs avatar
Citat:
mryang

Att växa som människa, att sprida kärlek o.s.v och förlåta och gå vidare. Du måste se skillnaden på goda människor som gör det, och folk som påstår saker, att utomjordingar är på gång, events, prata med döda kanaliseringar o.s.v

Man måste urskilja de två grupperna.

Det ena utetsluter alltså det andra - endera sprider man kärlek - ELLER så tror man på utomjordingar? Hänger ej med här.
Citera
2020-03-18, 11:13
Medlem
mryangs avatar
Jag vet att för er som inte riktigt tror på channelers är detta ganska magstarkt, men låt oss åsidosätta vår kulturella bias (som har fel i allt) och lyssna på detta meddelande:

https://www.youtube.com/watch?v=Ov4XiSZJ9Hk&t=2s

Sammanfattningen är att syftet med COVID19 är att försätta jorden i lock down i förberedelse för ett global event (alien disclosure innan sommaren 2020). Exakt hur detta kommer att arta sig är lite av en överraskning, men om jag förstått det rätt av andra källor kommer det bli en "mass-display"av många "UFOs" som kommer att synas under längre tid och på många platser runt om i världen (dagar?).

Detta är vidare en del av det mentala skiftet inför "THE EVENT" - och som en del av den, förändra och upplysa hela mänskligheten att vi har utomjordiska kusiner, att världens regeringar har känt till dessa under lång tid, att NASA aldrig har letat efter några aliens (eftersom aliens var anledningen till att NASA skapades) och att det skett ett permanent skifte i DEEP STATE - Att Draco Reptilians ej längre har kontroll över denna planet och den negativa energin av rädsla som styrt vårt samhälle är på väg att upphöra.

Det är ju inte så långt kvar så den prediktionen blir ganska lätt att "syna".

Om det inte händer raderar jag mitt konto på FB.
Citera
2020-03-25, 18:01
Medlem
mryangs avatar
Mer information:
Globalt Event - möjligen solstorm / elektrisk black-out inom 30 dagar (exakt vad som ska hända är okänt, men något som föranleder denna lock-down).

Gissningsvis under tiden för utegångsförbud vilket betyder att det bör hända någon gång mellan 1 April och 15 April "plus minus".

OM det är solstorm har vi tyvärr andra problem även efter att elen kommit tillbaka då hela världens logistik i praktiken är beroende av GPS-satelliter (som jag tror inte överlever helt å hållet en solstorm).

Återigen - exakt vad som kommer att inträffa vet jag inte, men om det är en black-out så räkna med att den varar i några veckor och Internet kommer vara nere minst 3-4 veckor.

Ingen preppning behövs då alla redan verkar ha preppat
Citera
2020-03-25, 19:09
Medlem
mryangs avatar
Har inte tänkt på det - men vore det inte ett otroligt sammanträffande om det nu blir en solstorm

CORONA virus
CORONAl mass ejection (solstorm)

Det är ju bara en teori, men som sagt - inträffar det har det så att säga varit skrivet på pannan hela tiden. (Eventets exakta form är fortfarande okänt...)
Citera
2020-03-25, 19:48
Medlem
nezzoms avatar
Det är redan partiella o hela solförmörkelser som döljs
Reagans "spacewars"program var startskottet för det mkt omfattande program som byggts upp för att dölja detta.
Innan ni kommenterar i affekt hur dum i huvudet jag är...titta i lugn och ro
på detta relativt korta klipp där allt gås igenom systematiskt..
https://youtu.be/xIZAP_IZR10
Senast redigerad av nezzom 2020-03-25 kl. 19:51.
Citera
2020-03-26, 00:15
Medlem
Intressanta teorier, vi får se vad som händer. Om något händer blir det nog relativt snart för folk kommer förmodligen snart att tröttna på att sitta inspärrade. Hela Indiens befolkning har ju nu också utegångsförbud med 1,3 miljarder medans Kina verkar återgå till det normala.
Citera
2020-03-29, 10:01
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Intressanta teorier, vi får se vad som händer. Om något händer blir det nog relativt snart för folk kommer förmodligen snart att tröttna på att sitta inspärrade. Hela Indiens befolkning har ju nu också utegångsförbud med 1,3 miljarder medans Kina verkar återgå till det normala.

Ja, det måste ske innan mitten av April "känns" det som. Tyvärr är det social implosion som väntar om det inträffar. Även efter en 2 veckor lång black out så följer en minst 2 veckor lång frånvaro av Internet och efter det ytterligare 2-8 veckor av reboot av olika system / backup recoverys osv. En CME leder också till betydligt långsammare sjötransporter då GPS systemet måste bytas till terra-baserade system och jag gissar att ganska många piloter är ovana med att börja triangulera och använda radio-pings.

Även efter etablerade system kommer handeln att vara på betydligt lägre nivåer, mindre resande, 70-80% mindre turism, massavskedanden, en bilindustri i absolut annihilering osv osv. Till slut kommer staten att behöva trycka sina egna pengar för egen överlevnad och därefter är det raka vägen till ekonomisk och social RESET.

Vi behöver inte längre någon "tidshorisont" då det bara är att titta utanför fönstret för att se hur detta har påverkat oss - och det blir inte bättre än så här om detta kommer.
Citera
2020-04-08, 01:25
Medlem
mryangs avatar
Liten update:

Med stor sannolikhet är det en CME som väntar oss någon gång i slutet av April/Början av Maj. Exakt hur kraftfull den blir är osagt, men efter-verkningarna av den kommer bli dramatisk. Som jag tidigare nämnt kommer det påverka satelliter och sätta hela GPS-systemet ur spel. Det behöver kanske inte nämnas att all världens logistik är beroende av GPS-satelliter. Det finns ett backup-system, men detta är ej implementerat. I värsta fall måste t.ex sjöfarare förlita sig på sextant och stjärnnavigering och all världens flygtrafik kommer tvingas att börja triangulera och pinga sig fram.

Detta innebär vidare att eran då Kina kunde leverera till världen kommer att stanna tvärt - Ja - det finns ju ett mellanlager, men därefter kommer det bli avsevärda problem att leverera effektivt och BILLIGT från världens största fabrik.

Signalerna för denna CME är tydliga auroror, förmodligen över större delen av norra halvklotet - detta kommer pågå under flera dagar så medan jorden är svart kommer himlen vara färggrann.

Nu vet du. Förbered dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in