2019-10-19, 12:01
Medlem
mryangs avatar
HISTORIA / BAKGRUND:
I tusentals år har profeter siat om slutet på jorden som vi känner den och "three days of darkness". Nostradamus, Edgar Cayce, Bibeln (Andra Moseboken - Exodus), t.o.m Rasputin hade alla starka åsikter om detta. Året var 2012 - men inget hände. Allt har varit frid och fröjd utan något synligt tredagarsmörker tills det återigen blivit ett hett ämne på Internet och med ett nytt årtal i sikte - 2024. Skillnaden är att nu är det inte bara profeter som sådana, utan även visseblåsare (Corey Goode), Hypnotisörer (Dolores Cannon) och en hel stab av s.k QHHT-utövare - eller - regressionshealers, där channelers och annat som man måste se som paranormalt - förutspår att detta är bara "runt hörnet".

VAD SOM SKA HÄNDA:
Teorierna om vad som ska hända skiljer sig men de samlas alla under "THE EVENT" - den enskilt största händelsen för jordens befolkning på flera tusen år.

- Corey Goode menar att det kommer en Solarflash - Solen vaknar ur solar minimum med en gigantisk CME som kommer slå ut all elektronik och förmörka jorden i tre dagar. Om detta är tre dagar utan ström och det är därför det är mörkt eller om det kommer bli mörkt pga av att solen så att säga slutar att lysa - är oklart.

- Edgar Cayce, Nostradamus och Bibeln menar att "gud" kommer att täcka för solen - och detta resulterar i 3 dagar av mörker. I samband med detta går solsystemet in i en ny frekvens "Ascension" och uppgraderar oss människor.

- Dolores Cannon och QHHT-utövare pratar om en "ny planet" (New Earth) och starten för denna beror på att vi går in i fotonbältet samtidigt som Planet X /Destroyer of worlds / Nibiru skymmer solen och förmörkar jorden i 3 dagar och 3 nätter. I samband med detta kommer gud frigöra demoner och all ondska som finns i världen och rädda människor kommer bokstavligen bli tagna till helvetet.

TIDSPLAN:
I många år trodde profeterna att det skulle ske skiftet 1999/2000 - och många människor förberedde sig - lönlöst dock. (Detta hade ifos varit väldigt synkront vackert med tanke på den fina sifferkombon...). Sedan blev det 2012... nu är det uppskjutet till 2024.

VETENSKAPLIGT UNDERLAG:
Begränsat... men... Det finns vetenskapliga studier på att fotonbältet de facto existerar - och nyhetsartiklar om detta kom ut tidigt på 80-talet, men sedan har det varit osedvanligt tyst om detta. Ni kan söka själva.

ATT DISKUTERA:
Är det ökade intresset på Internet en indikation att något är på gång?
Är det bara bullshit och fear-mongering ånyo?
Är det något annat som kommer att hända, och isf - vad?

...eller är det helt enkelt så att antalet idioter, tack vare Internet, fått mer spridning?

LÄNKAR:
Linda Courtneys version av THE EVENT:
https://www.youtube.com/watch?v=2PfGp_Jhe90

QHHT-versionen (Alba Weinman):
https://www.youtube.com/watch?v=7P72x4w1Gqk

Corey Goode:
https://www.youtube.com/watch?v=rOGaTBTrRNE

VAD JAG SJÄLV TROR:
Å ena sidan tror jag att såna här händelser är vardagsmat i Universum, precis som miljonvinster på lotto - men att JAG skulle få uppleva det känns föga troligt. Jag tror redan på spirits, ufos, deep state, dracos, angels, Atlantis, QHHT, channeling, osv - men jag tror också att det finns stort tolkningsutrymme - SÄRSKILT när det gäller framtiden. Med detta sagt - jag ser många "trender" som pekar på att vi är på väg mot en samhällskollaps - vilket i sig känns overkligt. Jag tror att de som upplevde Hiroshima, banda Aceh, Fukushima, 9/11, Pompei, Polen 1939 inte för sina liv hade trott på någon profet som hade förutspått det.

PS:
Gärna en lättsam, hjärtlig och öppen diskussion - du som är ointresserad av ämnet, spamma gärna någon av de övriga 79000 trådarna i Flashback där du är mer välkommen.
Senast redigerad av mryang 2019-10-19 kl. 12:06.
Citera
2019-10-19, 16:28
Medlem
Visst en extrem eruption kan påverka elektronik.
https://science.howstuffworks.com/solar-flare-electronics.htm

Men man kan ju ställa sig frågan varför en sådan just skall ske 2024?

Det kan ju naturligtvis hända och det kommer då all i denna rörelse ta för intäkt att alla deras argument är sanna ( vilket inte är fallet)
Senast redigerad av obisvenkanobi 2019-10-19 kl. 16:30.
Citera
2019-10-20, 07:03
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Visst en extrem eruption kan påverka elektronik.
https://science.howstuffworks.com/solar-flare-electronics.htm

Men man kan ju ställa sig frågan varför en sådan just skall ske 2024?

Det kan ju naturligtvis hända och det kommer då all i denna rörelse ta för intäkt att alla deras argument är sanna ( vilket inte är fallet)

Ja, vald tidpunkt är högst oklar - solstormar sker ju hela tiden och i detta fall tror jag inte de antyder solstorm som det som är the big event - utan snarare frekvensskiftet då vi inträder i fotonbältet.

Det anmärkningsvärda här är den relativt stora enigheten - vi pratar tusentals videos på Youtube som pratar samma sak - Dessa healers, "messengers", kanaliserare, whistleblowers - verkar rörande överens om att vi närmar oss "THE EVENT" - med massiva förändringar i samhället, såsom totalt förändrad ekonomi, alla valutor i sank, ingen el (inte ens batterier kommer att fungera) alien disclosure, ny energikälla baserad på foton-energi och människor som är mentalt förberedda för detta skifte får uppgraderat DNA och blir telepatiska osv.

Låter såklart vrickat MEN är alla idioter? Jag är nyfiken iaf.
Senast redigerad av mryang 2019-10-20 kl. 07:10.
Citera
2019-10-20, 07:43
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Ja, vald tidpunkt är högst oklar - solstormar sker ju hela tiden och i detta fall tror jag inte de antyder solstorm som det som är the big event - utan snarare frekvensskiftet då vi inträder i fotonbältet.

Det anmärkningsvärda här är den relativt stora enigheten - vi pratar tusentals videos på Youtube som pratar samma sak - Dessa healers, "messengers", kanaliserare, whistleblowers - verkar rörande överens om att vi närmar oss "THE EVENT" - med massiva förändringar i samhället, såsom totalt förändrad ekonomi, alla valutor i sank, ingen el (inte ens batterier kommer att fungera) alien disclosure, ny energikälla baserad på foton-energi och människor som är mentalt förberedda för detta skifte får uppgraderat DNA och blir telepatiska osv.

Låter såklart vrickat MEN är alla idioter? Jag är nyfiken iaf.

Vissa är säkert idioter, en stor del vill nog bara tjäna så mycket pengar på godtrogna idioter som möjligt.

Med detta sagt så vet jag ingenting om trådstarten och välkomnar alla märkliga fenomen :P
Citera
2019-10-20, 12:00
Medlem
mryangs avatar
Saxxat från en Dolores Cannon-session:

"If there ever was such a thing as showing off your ID in the multiverse, it would be to say - "I was on Earth during [the Event]. There simply is no comparison. It has never happened and will never happen again during the time of source I am."

Det finns ju en stor poäng med att ingen vet. Överraskningsmomentet fyller då sin uppgift. Frågan är varför vissa får veta och andra inte. Varför är inte alla i blindo?
Citera
2019-10-20, 12:49
Medlem
Ebetyls avatar
2 dygn utan natt har det varit nyligen men 3 låter mer spännande

Blir månen stor också? man kanske ser mer än de vanliga 25 stjärnorna i det svarta?
Citera
2019-10-21, 13:47
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
2 dygn utan natt har det varit nyligen men 3 låter mer spännande

Blir månen stor också? man kanske ser mer än de vanliga 25 stjärnorna i det svarta?

Enligt profetian är det totalt mörker - således inget månsken.

Ja, också intressant med 3 dagar och 3 nätter av totalt mörker följt av några månader utan el eller batteridrift... worldwide....the night of the living dead?
Citera
2019-10-22, 21:13
Medlem
Känns som om det borde finnas mer info kring detta ämne och kommer inte fram så mycket om man googlar på det. Om 2012 fanns det ju massor av info på nätet. Sedan förändras ju verkligheten väldigt fort nuförtiden oavsett.
Citera
2019-10-23, 09:50
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Känns som om det borde finnas mer info kring detta ämne och kommer inte fram så mycket om man googlar på det. Om 2012 fanns det ju massor av info på nätet. Sedan förändras ju verkligheten väldigt fort nuförtiden oavsett.

Kring "The Event" finns det många videos på Youtube men de är nästan uteslutande inom QHHT-rörelsen - om man kan kalla det så - Alba Weinman har en egen kanal på Youtube som i praktiken bara handlar om det. Hon har över 350 videos.

Om man ska få vara lite konspiratorisk också - och om vi antar att detta kommer att inträffa - är jag helt säker på att de i den högsta makteliten är fullkomligt medveten om detta event. Således försöker de göra allt i sin förmåga att förhindra "the awakening" i befolkningen och sudda ut så mycket som möjligt av gränserna mellan det som är riktigt och falskt. Jag har upptäckt många kanaler på Youtube som i praktiken har som enda uppgift att sprida disinformation kring THE EVENT, antingen genom att prata runt ämnet, eller att lägga in så mycket lull att ingen normal person kan fånga den rätta informationen.

Enligt channelers blir en person intuitivt guidad till den information den personen är redo för genom "the awakening" och då är det lättare att filtrerar ut det som inte känns så sanningsenligt.

Exempel på Bullshit-kanal (enligt mig): Aaron Doughty.
Citera
2019-10-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Kring "The Event" finns det många videos på Youtube men de är nästan uteslutande inom QHHT-rörelsen - om man kan kalla det så - Alba Weinman har en egen kanal på Youtube som i praktiken bara handlar om det. Hon har över 350 videos.

Om man ska få vara lite konspiratorisk också - och om vi antar att detta kommer att inträffa - är jag helt säker på att de i den högsta makteliten är fullkomligt medveten om detta event. Således försöker de göra allt i sin förmåga att förhindra "the awakening" i befolkningen och sudda ut så mycket som möjligt av gränserna mellan det som är riktigt och falskt. Jag har upptäckt många kanaler på Youtube som i praktiken har som enda uppgift att sprida disinformation kring THE EVENT, antingen genom att prata runt ämnet, eller att lägga in så mycket lull att ingen normal person kan fånga den rätta informationen.

Enligt channelers blir en person intuitivt guidad till den information den personen är redo för genom "the awakening" och då är det lättare att filtrerar ut det som inte känns så sanningsenligt.

Exempel på Bullshit-kanal (enligt mig): Aaron Doughty.

Samtidigt känns det ju rätt så unikt i världshistorien om "The Event" verkligen skulle inträffa. Antar att The Event dock har att göra med att jorden är på väg in i fotonbältet och att det ska inledas med "110 timmar av mörker" enligt https://www.bibliotecapleyades.net/universo/esp_cinturon_fotones_14.htm
Citera
2019-10-23, 17:46
Medlem
Hittade lite mera:

Citat:
Master Guide Kirael: You ask “When is the Three Days of Darkness going to happen?”

Well, let me put it to you as best as I can. The Three Days of Darkness is something that, by the time it happens, you will all be so ready for it, you won't be counting the days. You will be counting the Love particles, because, you see, the Three Days of Darkness is when the Earth plane enters into the huge Photon Belt of Light, and the Light is so intensified, there are so many particles that your Sun Star seems to be blotted out.

FIRST DAY

There will be a sense of complete and utter turmoil at this point. It is not to create fear. Yes, the fear is allowed by the Creator, but you do not have to enter into this fear. Those of you who read this work will be aware of the events that will transpire during this period. You will say to yourself, “This is exactly what Kirael said would happen.” You will still have to fight off the fear though, because it will permeate the Earth plane. It is an awakening of a very deep cellular memory that must come to the surface. This is contrived by the Light Beings to make sure that everybody gets through the Shift by healing their fears. And, again, because you live so much in fear, you actually do so many good things from fear. Healing your fears is all part of the Creator's design.

SECOND DAY

Increasing darkness will have begun to permeate the Earth plane, along with a cold never before experienced. It will be a deep cold, for it will penetrate inside of you. At this time, you will make a connection with other entities that are not carbon-based. Here is another reason why you cannot live your life based in fear. You will be faced with what will appear to be some of your greatest tests. All you will need to understand is that IT IS A TEST. You need only hold onto the Light, for in using the White Light, your awareness peaks and the test will disappear.

THIRD DAY

On the third day, Mother Earth will fully enter the Photon Belt and the actual Shift to the Fourth Dimension will occur. This will be where the Photon Energy envelopes the Earth Plane and the real Three Days of Darkness begins. The outer band of the Photon Energy is very dense in order to sweep out the Third-dimensional essence and to ignite the Fourth-dimensional energy. It will be dark because the light particles are so dense that they take on the appearance of no light. It will take approximately three days to get through this outer band and it will appear as if you are in total darkness. Now, do not wake up 72 hours later, walk outside and say, “That's it! I'm out of here.” You will have to pay attention and not be hung up on time, for that will become the trickster and cause the energy to take even longer to calm.

http://www.thenewearth.org/Kireal%20Three%20Days%20of%20Darkness.html
Citera
2019-10-23, 19:02
Medlem
Vill egentligen inte svara i den här tråden, men.

- Ingenstans har Edgar Cayce, Nostradamus och Bibeln nämnt årtalet 2024.
- Dolores Cannon är säkert spirituell, men till hur hög grad kallar man människor "backstage people" som inte har någon själ. Det är vad hon hänvisat till vissa människor på jorden har inget syfte eller själ. Nice approach. Hon framstår som manipulativ och falsk i de videos jag sagt henne.

Corey Groode..och QHHT-utöver, vad det nu är.

Snälla nån, nånstans måste man förstå med att människor utnyttjar andra för att få mer följare, prenumananter för att skapa mer pengar, för att sälja något, som alltid är i framtiden, lönsamt att är 5 år framåt. Samt om något inte händer - "vibrationerna förändrades" "energierna var inte riktigt i balans i atmosfären" osv osv bortförklaringar...

Börjar bli trött på tramset. Jag tror att de finns mycket vi inte kan beskriva, och mycket som vi kan upptäcka ännu.

Men du skriver själv att det finns inga belägg, utan ett par MYCKET TVEKSAMMA människor. De är andra sidan av myntet som mycket tveksamma människor som är tvärskeptiska.

Snälla, gör något som bidrar till något gott i världen, fördjupa er i vad ni kan göra, påverka. Istället för att ge Dolores Cannon och fler av dessa, mer pengar och tid som de redan tagit på att sälja skit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in