Citat:
Ursprungligen postat av
bl1nk
Han springer i cirklar.
Vilket han kontinuerligt har gjort nu de senaste veckorna, han säger ju även att han inte har läst en av sina närmsta rådgivares memos trots att det var riktat till honom i februari så vi får se vart det där slutar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ogunquit
Jag tror WHO anses ha gått Kinas ärende. Det var någon annan amerikansk politiker som ansåg att WHO-chefen skulle avgå.
Och en brasiliansk politiker som verkade vara inne på att Kina hade släppt ut viruset för att få kontroll över världsekonomin.
Det är mycket politik just nu.
Brasilien kanske borde fokusera på att få sin egna president att ta pandemin på allvar innan de sprider konspirationsteorier?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Njao.., lite mera komplicerat än så. WHO vill inte ge cred till Taiwan.., utan lyssnar hellre på Kina..
Det håller jag absolut med dig om, men Trump försöker flytta sin felhantering av det hela till att det är någon annans fel och då är WHO en av de som han kan skylla på för att de inte håller med honom om hans medicin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hero997
Trump har bra koll, han får rapporter dagligen. Det är det svenska folket som blir förda bakom ljuset av sin egen regering. Sanningen kommer inte gå att dölja, men regeringen kommer göra allt i sin makt för att upprätthålla "Sverigebilden". Resten av världen skrattar åt vår "strategi" som UK övergav efter att beräkningarna visade en prognos på hundratusentals fler dödsfall med den strategin. MEN VI KÖR VIDARE. SUPER SVERIGE!
Trump erkände nyss att han inte läser rapporter och memos dock, han läste inte memot om pandemin som var riktigt till honom redan i februari fören igår enligt honom själv.
Så jag skulle nog inte utgå från att han är påläst, för det är han inte och det blir allt tydligare för varje presskonferens han håller i.