2020-04-08, 00:57
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Stockholms sjukvård håller på att knäckas!

Vadå håller på att knäckas?

Du skrev i ett annat inlägg att personen innan är idiot och du skrev massa otrevlighetr och påstod att det är HELT FULLT på IVA och på BÅRHUSEN!! HELT FULLT alltså skrev du samtidigt som du häver ur dig massa personangrepp.

Men i detta inlägg låter det helt annorlunda, det håller på att knäckas Stockholms sjukvård. Det är en jävla skillnad. Hur skall du ha det nu, är du ute efter bråk eller att berätta en enhetlig bild av dina åsikter? Den som ger skit ska ta skit förstår du.
Citera
2020-04-08, 00:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Han springer i cirklar.

Vilket han kontinuerligt har gjort nu de senaste veckorna, han säger ju även att han inte har läst en av sina närmsta rådgivares memos trots att det var riktat till honom i februari så vi får se vart det där slutar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror WHO anses ha gått Kinas ärende. Det var någon annan amerikansk politiker som ansåg att WHO-chefen skulle avgå.

Och en brasiliansk politiker som verkade vara inne på att Kina hade släppt ut viruset för att få kontroll över världsekonomin.

Det är mycket politik just nu.

Brasilien kanske borde fokusera på att få sin egna president att ta pandemin på allvar innan de sprider konspirationsteorier?

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Njao.., lite mera komplicerat än så. WHO vill inte ge cred till Taiwan.., utan lyssnar hellre på Kina..

Det håller jag absolut med dig om, men Trump försöker flytta sin felhantering av det hela till att det är någon annans fel och då är WHO en av de som han kan skylla på för att de inte håller med honom om hans medicin.

Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Trump har bra koll, han får rapporter dagligen. Det är det svenska folket som blir förda bakom ljuset av sin egen regering. Sanningen kommer inte gå att dölja, men regeringen kommer göra allt i sin makt för att upprätthålla "Sverigebilden". Resten av världen skrattar åt vår "strategi" som UK övergav efter att beräkningarna visade en prognos på hundratusentals fler dödsfall med den strategin. MEN VI KÖR VIDARE. SUPER SVERIGE!

Trump erkände nyss att han inte läser rapporter och memos dock, han läste inte memot om pandemin som var riktigt till honom redan i februari fören igår enligt honom själv.

Så jag skulle nog inte utgå från att han är påläst, för det är han inte och det blir allt tydligare för varje presskonferens han håller i.
Citera
2020-04-08, 00:58
Medlem
aina08s avatar
Blir intressant att höra ursäkterna om de visar sig att det inte finns någon immunitet (eller om den är väldigt kort och inte gör nytta) och när någon vågar visa att viruset även kan spridas via livsmedel. Magdalena som uppmanade alla att stötta sin lokala pizzeria...
Citera
2020-04-08, 00:59
Medlem
arbetets avatar
USA mot nya svindlande höjder:

+1,877

och vad händer i Frankrike?:

+1,417

och UK planar inte ut:

+786 (igår +439)
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hur långt in i presskonferensen kommer det där när Trump pratar om Sverige?

Måste se den i efterhand nu. Har följt hans presskonferenser nästan varje natt (som ni kanske märkt) och så den dagen jag inte kan se live så trashar han Sverige så klart. Typiskt.

Mot slutet, det är en av de sista svaren han har innan Pompeo tar över har jag för mig
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag tror att det kommer att komma fram andra vägar än via media och regering/myndigheter. Folk snackar med varandra.

Just det här med att folket i Sverige verkar aningen delade: åtgärder / inga åtgärder är ett tydligt tecken på att man har hanterat det dåligt.
I en kris måste folket stå enat mot ”fienden”.

Nu väller det fram!
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Jag tror att de som har allvarliga lungsjukdomar kan ha väldigt svårt att överleva om de smittas. Visst är det flest 80+ som dör enligt statistiken. Spelar lungsjukas liv ingen roll längre?

Självklar gör de det, lungsjuka är en riskgrupp och de ska hålla sig isolerade eller som man säger i självkarantän och vara jäkligt försiktiga.
Citera
2020-04-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Allt som sker här.
Kan du ge en godtagbar förklaring?
Man vill sakta ner smittspridningen och det lyckas msn med. Att Sthlm sjukvård är så extremt vanskött med moderaterna i spetsen är knappast Tegnells fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det är en hel del folk i småstäder som skriker efter lockdown. Har du missat det? Och vad är en storstad i Sverige? Typ bara Sthlm som kvalar in
Storstad? Jag skrev stad. Det räcker med ett litet samhälle för att det ska bli en katastrofal spridning. Jävla pucko, dags för dig att klappa igen käften.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det är en hel del folk i småstäder som skriker efter lockdown. Har du missat det? Och vad är en storstad i Sverige? Typ bara Sthlm som kvalar in
Mja, det finns väl flera större städer.
Och det har ju varit mindre städer i bl a norra Italien man varit tvungna att stänga ner.
Och du, kom inte med nåt drygt och arrogant svar, är du bussig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Vadå håller på att knäckas?

Du skrev i ett annat inlägg att personen innan är idiot och du skrev massa otrevlighetr och påstod att det är HELT FULLT på IVA och på BÅRHUSEN!! HELT FULLT alltså skrev du samtidigt som du häver ur dig massa personangrepp.

Men i detta inlägg låter det helt annorlunda, det håller på att knäckas Stockholms sjukvård. Det är en jävla skillnad. Hur skall du ha det nu, är du ute efter bråk eller att berätta en enhetlig bild av dina åsikter? Den som ger skit ska ta skit förstår du.

Ska rama in ditt svar till postaren och sätta det på väggen, läsa det högt för mig själv när Sahlgrenska också har dukat under, till messande toner av Kumbaya.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Fan heller det får alltid plats fler när läget förvärras! Hur klarar sig Italien & Spanien, Belgien & Nederländerna som har mycket fler fall (även mångdubbelt fler fall per miljon invånare)?? Påstå inte massa skit tack!

Är du dum i huvudet eller en nollakanske?, fattar du inte att det INTE(!) är HELT FULLT och ingen mer får plats på IVA så är det din vanföreställning.. OJ bårhusen är fulla nu får vi dumpa kropparna i havet, hör du själv hur dumt det låter? Dessutom Personer dör kontinuerligt och då frigörs platser men det är en annan fråga..

IVA är inget problem eftersom så många dör. De flesta hamnar på IVA innan de dör men genomsnittstiden de ligger där är nog inte särskilt lång. Man måste spara på resurser. Dessutom kan man låta folk dö hemma ifall det blir ont om platser.
Att bårhusen är fulla är säkert sant, Men som du skriver är det ett mindre problem. Man skall ju till exempel använda kylbilar och ishallar för att stapla lik i. I värsta fall får man gräva massgravar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in