2020-04-08, 00:40
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Vad bra. Ju mer ljus på det kommande haveriet desto bättre.

Själv föredrar jag stycket där han pratar om USA:s femminuters testmaskiner som möjliggör tusentals tester (på samma tid vi klarar av typ tio.)
Han svarar på "inrikes"-frågor från amerikanska journalister. Frågan var något udda då reportern som ställde frågan var utländsk. Han svarade spontant men var uppenbarligen påläst och uppdaterad om vår strategi och usla resultat.
Citera
2020-04-08, 00:40
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag vet inte.., men det låter som propaganda i mina öron. Det är ju grundläggande kemikalier + kunskap + tillverkning i kemikalieindustri. Det finns ju i Europa och dess lobby är stark.

Givetvis så är det säkert en skillnad på olika apparatur, typ Volvo vs. Mercedes.., men inget nytt. Det är inte som man måste hämta mystiska kristaller ifrån Mars.

Tillverka skiten på licens.., skall det vara så svårt ?

Det är det jag undrar över också. Det här är sånt som EU borde ägna sig åt.
Citera
2020-04-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Ajdå! The Donald uttalar sig illavarslande om Sverige igen. Nu kommer det bli en principsak att hålla fast vid den svenska modellen ännu hårdare för att sätta misogynistrasistfakenewsspridartölpen i Amerikat på plats.

Tror inte det där var bra alls

Du har rätt. Nu kör vi - ända in i kaklet. Inget kan stoppa katastrofen nu.
Citera
2020-04-08, 00:42
Medlem
Trump sade också att de tittar på frågan om att sluta ge pengar till WHO.
Citera
2020-04-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Trump nu: Det dör mer än 3-4 ggr fler afro-amerikaner än andra raser.
Vi har ju sett samma mönster i Sverige... Är det ett rasistiskt virus?
Vet inte hur tex sbukdomar slår mot olika raser. Däremot vet jag att olika mediciner gör det. Japaner tål tex inte Heminevrin av någon anledning och det finns ett gäng mediciner som tex afrikaner inte tål heller men som vi nordeuropeer kan konsumera. Angående källa så kolla fass vårdpersonal Heminevrin
Citera
2020-04-08, 00:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Men Sverige lyssnar ju inte WHO? Är det inte WHO han är arg på?

Trump försöker lägga skulden hos WHO och använder Sverige som exempel på hur dåligt saker kan gå trots att han inte har någon som helst aning om hur läget ser ut.
Citera
2020-04-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Han svarar på "inrikes"-frågor från amerikanska journalister. Frågan var något udda då reportern som ställde frågan var utländsk. Han svarade spontant men var uppenbarligen påläst och uppdaterad om vår strategi och usla resultat.

Klart han är/var. Örnkoll.

Tack för förtydligande.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale

Trodde inte Trump en gång i tiden att han hade svenskt påbrå?

Undrar om Fox News har kört något inslag om Sverige. Det är väl där Trump får sin info.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vet inte hur tex sbukdomar slår mot olika raser. Däremot vet jag att olika mediciner gör det. Japaner tål tex inte Heminevrin av någon anledning och det finns ett gäng mediciner som tex afrikaner inte tål heller men som vi nordeuropeer kan konsumera. Angående källa så kolla fass vårdpersonal Heminevrin

Asiater har även en lägre (betydligt lägre) alkoholtolerans än alla andra etniska grupper så det är inte så konstigt att vissa sjukdomar slår hårdare mot vissa grupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Vi har ett antal vapen som är enligt Genèvekonventionen förbjudna att använda i krig, som gas, vapen som gör onödig skada. Kärnvapen är ett massförstörelsevapen och jag vet inte om det är enligt Genèvekonventionen förbjudet att använda i krig.

Smitta kan definitivt användas som ett massförstörelsevapen och även där vet jag inte hur Genèvekonventionen ställer si inför det.

Det intressanta här är att biologisk krigföring är väldigt möjlig, vi kanske kan framställa ett virus som bara angriper vissa folkgrupper.

Ja och så kan man naturligtvis ta fram vaccin eller läkemedel innan man släpper viruset fritt. Kina har resurser att göra något sådant och det är kanske det man har gjort. Kanske är en stor del av kineserna vaccinerade utan att veta om det. Därav lyckades de stoppa spridningen.
Ett biologiskt stridsmedel är därför det absolut farligaste och mest effektiva man kan göra. Skulle inte bli förvånad om någon har spritt ut virus lite här och var under denna pandemi för det tenderar att plötsligt blossa upp någonstans utan synbar anledning.
Fördelarna med biologiska stridsmedel är många. De sprids av sig själva, de förstör inte byggnader eller infrastruktur, dessutom är det väldigt svårt att veta vem eller vad som ligger bakom.
Citera
2020-04-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror jag läst om det i England också, att det drabbar afrikaner och pakistanier.

Det är mycket möjligt att det är en socioekonomisk faktor. Svarta är generellt sett fattigare, har sämre hälsa, övervikt. Kanske röker mer och använder mer droger.

Sen kan det vara bristen på D-vitamin som drabbar mörkhyade på norra halvklotet.

Det kan också handla om DNA.
Tror mer det handlar om hur man lever och bor och var smittan fått fäste. Kolla statistiken över Sthlm, Tensta kista ligger skyhögt men även Sundbyberg. Salem, Södertälje ligger lägre än tex Södermalm.
Citera
2020-04-08, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det är precis det han (och andra) vill att du ska häva ur dig - för då märker de att du tappat fattningen. Målet är att du ska ge upp här av ren frustation.
Om du känner till romanen Djurfarmen så är de Grisarna, och de vill att du ska vara Hästen.

Håll huvudet kallt. Använd samma taktik som de, eller idiotförklara dem på ett subtilt sätt.

Stockholms sjukvård håller på att knäckas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in