Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-07, 15:30
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag anser att ÖB har betydelse i denna tråd iom att han skred till Özz’s försvar efter det kommit till allmän kännedom att svarta löner betalats till Akilov.

Smilfinken och supersvensken Özz såg till att fotograferas tillsammans med ÖB, antagligen ett led i klanens damage control men det kan väl knappast anses vara att skrida till försvar?
Citera
2020-04-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Nu finns ärendet 2019/1665 (Skolan) åter att se i webb diariet. Oklart varför det tillfälligt försvann...
Tack för info. Förhoppningsvis läggs nya händelser in också.
Citera
2020-04-07, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Smilfinken och supersvensken Özz såg till att fotograferas tillsammans med ÖB, antagligen ett led i klanens damage control men det kan väl knappast anses vara att skrida till försvar?

Jag citerar och instämmer i det som signaturen medianox tidigare skrivit i denna tråd:

”Micael Bydén har - precis som i stort sett*alla*läskunniga personer i Sverige - insett att Özz Nujen och hans familj har fuskat med skatten. Han är*inte*så korkad, att han*inte*inser att det då är*synnerligen*olämpligt för en person i hans ställning att offentligt låta visa upp sig tillsammans med en skattesmitare. Personligen tycker jag inte det är tecken på vad signaturen dofterna kallar "vanligt hyfs". Det enda som eventuellt skulle kunna mildra min bedömning här är, om han faktiskt har gått på den falska nyhet som SvD i söndagens nummer publicerade längst upp på tidningens förstasida intill Nujens porträtt: "Rentvådd efter turbulent tid". Men då skulle jag ju i stället få gå med på att vi faktiskt har fått en ledare för landets samlade försvarsstyrkor som bevisligen är litet korkad.” inlägg #8407
Citera
2020-04-07, 17:14
Medlem
Kriller0s avatar
Tre år sedan terrorattentatet på Drottninggatan idag, dammet hade precis lagt sig och vi alla minns nog ungefär vad vi gjorde vid den tidpunkten.
Undrar vad du gjorde. Hur du reagerade när du sen fick se vem det var. Och att du insåg att du möjliggjort Akilovs vistelse i Sverige.

Vi vet att du läser här Özz och vi kommer göra allt i vår makt för att alla ska minnas din inblandning. Inte minst du själv.
Citera
2020-04-07, 20:25
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Jag citerar och instämmer i det som signaturen medianox tidigare skrivit i denna tråd:

”Micael Bydén har - precis som i stort sett*alla*läskunniga personer i Sverige - insett att Özz Nujen och hans familj har fuskat med skatten. Han är*inte*så korkad, att han*inte*inser att det då är*synnerligen*olämpligt för en person i hans ställning att offentligt låta visa upp sig tillsammans med en skattesmitare. Personligen tycker jag inte det är tecken på vad signaturen dofterna kallar "vanligt hyfs". Det enda som eventuellt skulle kunna mildra min bedömning här är, om han faktiskt har gått på den falska nyhet som SvD i söndagens nummer publicerade längst upp på tidningens förstasida intill Nujens porträtt: "Rentvådd efter turbulent tid". Men då skulle jag ju i stället få gå med på att vi faktiskt har fått en ledare för landets samlade försvarsstyrkor som bevisligen är litet korkad.” inlägg #8407

Alltså han blev fotograferad på en mingelbild med Özz, jag tycker vi kan avskriva konspirationsteorierna. Han hade förmodligen ingen aning om någonting och det kan definitivt inte anses som något stöd för Özz. Så gör politiker, han finns på liknande bilder med hundratals andra gissar jag utan att ha läst en mingelblaska på länge.

Sen fungerar det inte så att ÖB går in och kommenterar vad tidningar skriver.
Citera
2020-04-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Alltså han blev fotograferad på en mingelbild med Özz, jag tycker vi kan avskriva konspirationsteorierna. Han hade förmodligen ingen aning om någonting och det kan definitivt inte anses som något stöd för Özz. Så gör politiker, han finns på liknande bilder med hundratals andra gissar jag utan att ha läst en mingelblaska på länge.

Sen fungerar det inte så att ÖB går in och kommenterar vad tidningar skriver.

Enligt uppgift var ÖB på plats med sitt entourage, att hela detta sällskap skulle vara bortkopplade från vad som pågår i samhället och därför inte påtala för ÖB det olämpliga vad gäller hans beteende är också det skrämmande. Jag tror att han var fullt medveten om sina handlingar och att han var där för att uttrycka sitt stöd.
Citera
2020-04-07, 23:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Enligt uppgift var ÖB på plats med sitt entourage, att hela detta sällskap skulle vara bortkopplade från vad som pågår i samhället och därför inte påtala för ÖB det olämpliga vad gäller hans beteende är också det skrämmande. Jag tror att han var fullt medveten om sina handlingar och att han var där för att uttrycka sitt stöd.

Vad menar Özz med entourage? Det kan vara att han hade familjen med sig. Folk i allmänhet har inte en aning om Özz affärer på Gotland och om de vet nåt så är det att han hade oturen betala en framtida terrorist svart för en renovering. Varenda jävel med hus betalar svart ibland (och nej, inte alla).
Citera
2020-04-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad menar Özz med entourage? Det kan vara att han hade familjen med sig. Folk i allmänhet har inte en aning om Özz affärer på Gotland och om de vet nåt så är det att han hade oturen betala en framtida terrorist svart för en renovering. Varenda jävel med hus betalar svart ibland (och nej, inte alla).
ÖB är i kraft av sitt ämbete inte att betrakta som vem som helst bland folk i allmänhet. Att han vid en tidpunkt när luften surrar av konstaterandet att svarta pengar betalats till den blivande terroristen Akilov för arbete utfört på av Özz ägda/delägda fastigheter rycker ut till undsättning för att posera med Özz är uppseendeväckande. The case closes here, typ.
Var och en har rätt till sin sin åsikt, min är att förtroendet för ÖB är förbrukat.
Citera
2020-04-08, 08:07
Medlem
Citat:
ÖB är i kraft av sitt ämbete inte att betrakta som vem som helst bland folk i allmänhet. Att han vid en tidpunkt när luften surrar av konstaterandet att svarta pengar betalats till den blivande terroristen Akilov för arbete utfört på av Özz ägda/delägda fastigheter rycker ut till undsättning för att posera med Özz är uppseendeväckande. The case closes here, typ.
Var och en har rätt till sin sin åsikt, min är att förtroendet för ÖB är förbrukat.
Jag är definitivt benägen att hålla med. Sen undrar man ju vad i det svenskhatande materialet ÖB gillade mest? Özz humor går väl enbart ut på att håna svensken och berätta hur extremt hårig samt förträfflig han själv är?
Citera
2020-04-08, 08:37
Medlem
Citat:

Min fetning.
Ta gärna detta i en eventuellt befintlig tråd om ÖB.
Om det inte finns någon lämplig så får väl du starta en sådan tråd.

Denna tråd handlar om Özz Nujen med familjs anlitande av svart arbetskraft!
Citera
2020-04-10, 12:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Özz har en krönika i GP med en profetisk rubrik: Vem bryr sig när en pajas tystnar?

Nu blev man kanske lite väl exalterad över rubriken, det det handlar om är att Özz förmodligen börjar få slut i kassan. Både den vita & den svarta kassan. Lösningen är givetvis att standup-"branschen" skall få statliga pengar.

Det måste givetvis vara lite träligt när både den svarta uthyrningsverksamheten & de svarta standup-intäkterna sinar. Inte heller det offentliga ymnighetshornet av att kunna fakturera 100-papp för en "Temadag mot rasism" på något landsting funkar längre.

Samtidigt tänker man att det borde funka med lite Youtube-komedi så här när folk sitter hemma hänger. Men det kanske inte är så lönsamt?

De vidare byggnationerna/renoveringarna på Gotland lär antagligen avstanna nu när det inte flyter in svarta pengar längre.

http://archive.li/l74OV
Citera
2020-04-10, 15:14
Medlem
Om det blir kärvt att få mat på bordet för skribenten i GP kultur, så är det väl bara att avyttra någon av de investeringar i mångmiljonbelopp, som gjorts i fast egendom under de goda åren både på fastlandet och på Gotland. De på Gotland har ju klart framgått av tråden.

Detta innan skattebetalarna skall träda in och betala för framtida skratt. Kanske viktigare att investera skattemedel för att förhindra framtida gråt!
Senast redigerad av Bulverket 2020-04-10 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in