2020-04-08, 00:04
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt fel!
Folk reser? Så stryk ditt första stycke direkt.
Vi hade vårt första registrerade fall innan USA när jag kollar statistiken men sak samma.

Rent geografiskt är det spritt över hela USA men det kan ändå ta lång tid att spridas bland alla människor i deras stora städer.

Men detta kommer. Var inte orolig lille man.

Vettefan vem som lärde dig räkna och tyda statistik men något gick uppenbarligen väldigt väldigt fel.

Återigen så drar du massa skitsnack ur rövhålet som vanligt.

Usa hade 12 smittade den 15 februari. Vi hade 1.
Vi fick vårat andra fall den 25:e februari. Då hade USA redan 60.

Vårat första fall smittade ingen enligt Tegnell. Hon hölls isolerad på ett sjukhus.

Inte konstigt att de hade 38 döda när vi fick vårat första dödsfall med andra ord.

Ändå påstår du att det är DE som ligger efter OSS ?

Det är konstigt att du klarat dig så länge med en sådan allvarlig hjärnskada.
Citera
2020-04-08, 00:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Du har data emot dig. Roade mig att gå igenom den här tråden under inledningen till sportlovet i Stockholm. Ni som hade kristallkulan kanske befann er annorstädes för diskussionen vid tidpunkten handlar om Kina och situationen där och att paniken är överdriven, blandat med foliehattarnas konspirationsteorier. Ingen mängd med inlägg kring "sätt återvändare i karantän". Det kollektiva minnet är kort.
Då har du letat selektivt (krishanterar du?), eller annars har tråden rensats.

Det var många som hojtade om att flyget från Italien (och Iran) skulle stoppas.
(Jag argumenterade flera gången om att det är svenskar som kommer hem och att de givetvis måste få komma hem, och att det inte enbart hjälper att stoppa flyget när det finns andra vägar in som tåg, båt, buss och bil. Så det minns jag väl.)

Men du kanske gillar hårklyverier så visst, just de inläggen handlade inte om karantän i sig.
Men jag minns att det var stor uppståndelse här i tråden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Nej, de är inte slut. Sluta sprida lögner.
https://www.medscinet.com/Belport/default.aspx?lan=1&avd=5

Vem fasen är du din jävla idiot. För fem dagar sen var de slut, för fyra dagar sen var de helt slut. De sista dagarna har över hundra patienter blivit hänvisade till sjukhusvård utan syrgas. Här råder det full panik.

Måste tillägga att det knappt finns nån personal!

Varför säger du så!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Mycket sunt, jag kunde inte förklarat det bättre självt.

Om man vill fördjupa sig lite i den första Sars-epidemin, tycks ingen riktigt ha funnit ursprunget. Med säkerhet.

Mumma för de som vill tro att makter ska ha ihjäl oss medvetet. Mumma för stater som säger att tvivlare till wet market-doktrinen är stollar.

Jag är givetvis nyfiken men måste passa på frågan.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3747529/

” “One decade has passed by,” says Dr. Jianfeng He with emotion, “We have better disease control system, we have better communication platforms, and the general public’s knowledge and awareness of the prevention and control of infectious disease have dramatically improved. However, the source of SARS virus remains a myth.” A recent report denied the role of civets in transmitting SARS virus and argued that bat is the real culprit. According to Dr. He, however, this is not a new story: early in 2005, some scientists had made the same conclusion. However, up to now there has been no final conclusion.”
Citera
Avslutad
Citat:
Ja, men det är inte fullt
https://www.medscinet.com/Belport/default.aspx?lan=3&avd=5
OK, då finns det nån annan anledning till att sörmlänningar får IVA-vård i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om varje ny-insjuknad i genomsnitt smittar vidare till mindre än en person så sjunker antalet ny-insjuknade för varje dag som går. Så ser det ut nu sedan några dygn tillbaka.

Du vet ju knappast hur många som är smittade, man testar ju inte ens all vårdpersonal.
Citera
2020-04-08, 00:06
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ja och den tiden kommer när de gamla går ur sin karantän och då är det fan så mycket bättre om barnbarnen redan varit smittade och immuna.
Smittan är dock lurig, så det finns ju ingen garanti för det du säger.
Och immunitet vet vi inte om man blir.
Citera
2020-04-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det dör 300-700 i säsongsinfluensan per säsong. Det kommer corona upp i på en vecka.

Okej, så 300-700 gamlingar kan vi lugnt avvara utan problem varje år.
Vad är taket innan det blir folkmord och problematiskt?
Intressant att veta.
Du är ok med 700 döda gamlingar, 1000? 5000?
Citera
2020-04-08, 00:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du en länk till artikeln?
https://www.scmp.com/news/china/science/article/3078840/coronavirus-low-antibody-levels-raise-questions-about
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om varje ny-insjuknad i genomsnitt smittar vidare till mindre än en person så sjunker antalet ny-insjuknade för varje dag som går. Så ser det ut nu sedan några dygn tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag litar inte på det med tanke på hur få vi testar.

Ingen vet väl hur viruset sprids i Sverige just nu???
Citera
Medlem
*** DAGSAKTUELL KURVA ÖVER ”DEAD PEOPLE” ***
Totala ökningen/dag av antalet döda utslaget över hela perioden sen 11 mars är nu 26,7 %, och den dagsaktuella ökningen per dag har just nu passerat 20 % från att ha legat så lågt som kring 14 % där ett tag.
https://www.bildtagg.se/file/dr2rnsblczvivg9w1za

Deaths = vänstra skalan, antal döda totalt
4-day increase = vänstra skalan, ”lutningen på kurvan”, antal döda de senaste 4 dagarna(centrerat),
Increase/day % = högra skalan, ökningen av totalt antal döda per dag i procent(snitt senaste 4 dagarna på kurvan)
Tot increase/day % = högra skalan, ökningen per dag i procent utslaget över hela perioden sen den 11 mars.
Citera
2020-04-08, 00:08
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag undrar vad de har för testkit och kontroller för dessa. Googlade och Eheart verkar hålla på med fysiologiska tester för hjärta och inte mikrobiologi eller molekylärbiologi.

https://www.eheart.live/om-oss

Det går ju att köpa testkits online ifrån t.ex Alibaba och DX, bland annat. Rätt dyra, men har man 50 miljoner så kan man nog få hem en del. Dessutom så kan det vara värt det om man räddar några liv. Om inte annat så kan det vara värt att dra Tegnell vid näsan när hans planer går i stöpet för pensionärerna dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in