2020-04-07, 22:24
Medlem
Vet inte om denna har länkats förut men skyddsutrustningen som nu vi desperat behöver gick till Kina i februari, köptes upp enorma mängder från företag som sen donerades till Kina.
https://sverigesradio.se/artikel/7400133
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
78 rapporterade corona-dödsfall i Stockholms regionen idag, hur många kan tänkas dö i vanliga fall per dag där totalt ca 50 personer?
Antal döda i Mars månad i Malmö ser ut såhär senaste 3 åren:
Malmö 2018 279
Malmö 2019 241
Malmö 2020 189
Citera
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du har ingen aning om vad jag har försökt förmedla till kollegor inom min yrkeskår under två månader. Alla tittade på mig som om jag var helt jävla dum i huvudet.
Trots ganska försiktig sakframställan. Offentliganställda måste vara försiktiga.

Flashback blev en skön utpost för ämnet, till slut.
Tills Sveavägen 68 och aningslösa folkpartister började trolla sönder den alarmerande tillväxtdatan.

Och sedan kommer det; ingen har varnat.

Ja tjena.

Som sagt. Jag håller med i sak, det vore det rätta. Men för den politiskt ansvarige stå där och internera 10.000-15.000 svenskar mot deras vilja. Bara logistiken i den operationen.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Vilken jävla skitstövel du är! Har jobbat som polis över 20 år, innan det jobbade jag som ung inom äldrevården. Du din jäkla skitstövel är betald för att skriva inlägg rent politiskt. Du är en skit och förstår det, men girigheten gör att du skriver dina inlägg.

Orkar inte svara dig och dina medlöpare - hur många är ni? flera hundra? - ni äcklar mig era förädare! Fy fasen! Vill pöbeln ha med mig med efter detta, så springer jag med och och jagar er till världens ände!

Ja dom är flera hundra, betalda med skattepengar oxå, vilket är det jävligaste. När en loggar av från dagens pass så loggar nästa på, nytt nick men samma taktik och argument. Många sitter på SÄPO dessutom, det är så cyberroteln arbetar. Vi klarsynta har lärt oss ignorera dem vid det här laget, men HerrGickhan och hans kumpaner vet att de nya i tråden är mottagliga för deras propaganda, och riktar därför in sig på dem. De måste ju trots allt få intrycket av att "allt är under kontroll", de som säger annat är bara "Alarmister", "Ryska troll" eller "Panikslagna domedagsprofeter". Såhär har de hållit på sedan i Januari.

De flesta svenskar är ju Idioter trots allt, och går att lura enkelt. Bara igenom att nertona problemet kommer deras taktik att lyckas, vilken går ut på att få bort så många pensionärer ifrån pensionssystemet som möjligt, samtidigt som de själva får behålla sina jobb. Med för mycket kritik hade de fått lov att avbryta.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-04-07 kl. 22:27.
Citera
2020-04-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Om det stämmer så är det jättebra. Men vad jag sett på worldometer har serious critical ökat i Sverige dag efter dag.
Tegnell säger annat och annat är ett ord han använder dessutom "Då är det nått annat"

Alla blir väl lättade och glada om det stämmer.
Man är väl halvt om halvt en psykopat annars.
Så här beskrivs Tegnells personlighet på wikipedia.
Narcissism är en personlighetstyp som anses bero på narcissistisk personlighetsstörning. som präglas av självupptagenhet, självförhärligande och överdriven tro på den egna förmågan.
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Behöver ingenjörer och plåtslagare jobba med coronasjuka utan lämplig utrustning?
Nej, jag tror inte det.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan du berätta för mig varför det är så viktigt att upprepat posta siffror om hur allvarlig katastrofen ska bli om en, två eller tre veckor?

Det är väldigt svårt att förstå vad du menar med den frågan. Detta är en tråd om utbrottet av Covid-19 och den kanske mest trängande saken att diskutera (som i alla trådar om aktuella händelser) är vad som händer med denna händelse i framtiden. Och den viktigaste aspekten med Covid-19 och framtiden är ju hur allvarlig situationen utvecklas till. Detta styr allt, från ekonomi, tänkbara regeringsåtgärder, befolkningens reaktioner med mera.

Din fråga är som att ta en tråd om ett aktuellt brottsfall och undra över varför folk diskuterar vem som kan vara gärningsmannen.
Citera
Medlem
Belgien har 400 dödsfall idag. Och dom är 11 mille. Som om det skulle dö 2400 pers i Italien på ett dygn. Katastrof. Reflektioner??
Citera
2020-04-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag som skåning börjar få lite ont i magen. Vi är nog inte nära någon procent alls..
Tänk om danskjävlarna öppnar broen igen, då kommer coronan flöda över till oss som ligger efter i kurvan..
Men hellre att vi får lite från danskarna än från stockholmare som skiter i rekommendationen om att stanna hemma i påsk..
Ja någon nytta har stängning av bron gjort om man jämför döda i Malmö för mars senaste 3 åren
Malmö 2018 279
Malmö 2019 241
Malmö 2020 189
Citera
2020-04-07, 22:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant, för den jag känner IRL som argumenterar allra våldsammast för att corona är en liten flunsa och är alldeles otrolig överdriven .... är en extremt överbelånad person som har alla de senaste prylarna och bygger hela sin tillvaro på fortsatt noll-ränta och evig börsuppgång.

Så är det givetvis. Jag läser mellan raderna hos flera av förnekarna här att de har verksamheter eller jobb de förlorat, eller riskerar att förlora.

De hoppas att detta ska vara över efter påsk och att allt ska vara som vanligt igen i början av maj.
Citera
2020-04-07, 22:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
En extremt underlig åsikt av någon som påstår sig vara immunolog....
Hur tänkte hon undvika smittan i ett par år - låsa in i en bunker på en öde ö? Självmord är annars en ytterst enkelt lösning som hon nog snart måste överväga. Alla vet att man inte snyter ett vaccin ur rockärmen på 20 minuter, alla utom denna "immunolog".

Well.., "kanske" denna professor och immunolog begriper.., tack vare att detta är hennes fält.., att Covid-19 är ingen "day at the beach" !

Men, se så. Ät lite apelsiner och vitlök och hoppas du har rätt blodgrupp. Skiter det sig, så får du bli intuberad och hoppas att mediciner och kur finns !
Citera
2020-04-07, 22:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Jag kan, likt Hissen100, störa mig på empatiskadade personer som du. Vi vet att ca 10% av befolkningen har narcissistiska drag, du kanske rent av är en av dem. Men kom ihåg att karma är en tik. En tik som kan bita en i arslet när man minst anar det. Kom ihåg det när Covid-19 skördar dina nära och kära, eller kanske till och med dig. Du lär inte få något porträtt på Sveavägen 66 för det.

De s.k. alarmisterna har i stort fått rätt i allting. Sveriges "strategi" är ett fiasko.

Det är ju ni som saknar empati, totalt. Ni har bara sympati, vilket bottnar i egot. Du vet inte vad empati är. Empati är definitivt inte att berätta om vilken katastrof som väntar och empati är definitivt inte att ösa hat över Tegnell med flera.

Ni är helt enkelt avskyvärda hatare som frossar i människors olycka och tycker att det är spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in