2020-04-07, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men gud. Han låter ju inte klok. Stackars T som fick lyssna på honom i den monolog han höll och dessutom spelade in. Jösses!

När han skrattat i rätten så måste det ha låtit.
Tihi hi hi Tihi hi hi hi hi hi Tihi.

Som en liten 11 årig flicka.
Citera
2020-04-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
När han skrattat i rätten så måste det ha låtit.
Tihi hi hi Tihi hi hi hi hi hi Tihi.

Som en liten 11 årig flicka.
Eller som en tolvåring i vitsippeskogen, som jag sa en gång. Någon här, snoris eller Glorian kanske, som blev väldigt förnärmad över min beskrivning. Men kan ha varit att de tyckte att jag förolämpade tolvåringarna.
Citera
2020-04-07, 21:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Lite mer från NA:
Citat:
"Idiot". Munnen på 45-åringen rör sig och formar ordet tyst så att ingen hör. Hans ögon vilar på på åklagaren Åsa Hiding.
Citat:
Och för första gången säger åklagarna rakt ut vad de tror att det påstådda bakhållet egentligen handlade om.

"Vi påstår att han redan då planerat att gå ut för att mörda Lena".

Den misstänkte mannen är klädd i en vit stickad tröja. Jeans. Sneakers. Han brister plötsligt ut i ett av sina många skratt och slår sig demonstrativt för pannan.

Åklagarna avslutar sin plädering med att yrka på att 45-åringen ska dömas till livstid eller 18 års fängelse.

Även målsägarbiträdet Ester Andersson Zandvoort håller en kortare plädering innan förhandlingen avslutas för dagen. Hon skräder inte på orden när hon berättar om smärtan de anhöriga fått uppleva.

"Mitt i allt det här. Under rättegången om mordet på deras dotter, deras mamma, så har han, sittandes några meter från dem, vid ett stort antal tillfällen valt att skratta. Han har skrattat!".
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-antligen-forklarar-aklagarna-vad-bevisningen-betyder
Citera
2020-04-07, 21:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Lite mer från NA:

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-antligen-forklarar-aklagarna-vad-bevisningen-betyder

Jag undrar om han verkligen är sån eller om det är ett medvetet spel. Att han spelar galen liksom genom att skratta hysteriskt.
Citera
2020-04-07, 21:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ett uttalande av åklagaren idag:

"– Så mycket besvär var Lena för exfrun att hon kände sig lättad när hon var försvunnen, säger Therese Johansson, och fortsätter;
– Det finns inget som tyder på att hon är kapabel att utföra mord. Men Lena är ett problem om de skulle försöka reparera förhållandet.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Ja, vad är det jag försöker säga egentligen.
Hm, det är väl kanske det att det känns som att åklagarren nästan påpekar att HD är inte bara orsaken, utan att HD anser att L*ena är ett problem och att hon vill ha henne ur vägen.

Åklagaren kanske inte säger att HD är anstiftaren, men så nära man kan komma.

Det finns nåt som heter tillsammans och i samförstånd också...
Citera
2020-04-07, 21:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Lite mer från NA:

Citat:
Citat:
"Idiot". Munnen på 45-åringen rör sig och formar ordet tyst så att ingen hör. Hans ögon vilar på på åklagaren Åsa Hiding.

Ingen behöver längre slå in spikarna i SD´s kista. Det gör han så bra själv!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-07, 21:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag undrar om han verkligen är sån eller om det är ett medvetet spel. Att han spelar galen liksom genom att skratta hysteriskt.

Fråga dem som känner honom. Men inte själva Sekten då. Utan alla de andra. Han ÄR sådan. Grandios. "My way or the Highway".

Det funkade fram tills han mötte #TeamÅsaHiding Nu är det slut med det.

Hoppas HD och JG är next in line...

Men du har väl blivit lite kär nu efter Näcken-bilden, Maviel? Väckte han upp dig ur din feber?
Citera
2020-04-07, 21:52
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Tror snarare att han är "socialt handikappad" och inte förstår hur man ska bete sig vid allvarliga tillställningar som en mordrättegång. Tror inte att han skrattar för att det är roligt eller för att provocera utan han beter sig utefter vad han själv tror är passande utefter situationen, han är handikappad i den meningen att han failar totalt.
Citera
2020-04-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Här kan man höra SD från rättegången också-
Verkar som allt kommer släppas snart.

https://www.instagram.com/p/B-sGh-9H2J9/?igshid=187jkil689hir

Kommer hela rättegången släppas? Även alla vittnesförhör och dylikt? Eller enbart förhören med Stefan?
Citera
2020-04-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att HD kände har mot L*ena är varken konstigt eller okänt.
Men att önska att någon blir mördad, jag dit är det nog långt för många.

Man ska inte glömma att H*anna själv har blivit ruggigt behandlad av sin man. Under många år , då hon själv mådde dåligt (inte alls osannolikt pga av den behandling hon har fått av SD under många långa år) har ha istället för att var bredvid henne som en lojal och trogen man, har han varit ute och roat sig med en granne.

Att hennes hat riktar sig mest mot L*ena istället för sin man som sviket henne å det grövsta, tolkar jag därför som att han har manipulerat henne.

Om hon nu tänker att det är skönt att L*ena är borta efter att få ha hört om vilka fruktansvärda skador hon har, ja då begriper jag inte hur det är fatt med henne.

Att hata, och att önska någon en bestialiskt död, det är inte detsamma.
För de flesta.

Jag tror att det är SD som har planterat in att detta med att döda, det är en lösning som är acceptabel. Typ enda lösningen på problemet.

Att de ens diskuterar i sådana termer 2016 är i sig sjukt.
Jag kommer aldrig att glömma orden; Nä hon får leva.
Det visar att det har pratats om sådant mellan dessa personer förr.

Håller helt med i ditt grund -resonemang.
Samtidigt vet jag att två människor som känner varandra väl kan utveckla en jargong sins
emellan som andra inte alltid förstår eller kan tolka som just en jargong.
Istället för att tala i omständliga banor kan man säga "Jag tror jag hoppar nu" vilket
skulle kunna betyda "Jag är trött på allt" (det och det hände, jag känner nu att ..jag måste ..skulle vilja..känner.."), liksom "Nä hon får leva", kan tolkas som "Vi får
inte vara för hårda mot henne"(Hon är si och så, men ..och .. att ..).

Eftersom vi tror att SD är GM så är det dock konstigt och sjukt att yttra sig på det viset
när det gäller allvar!
Då blir orden ju helt groteska!
Senast redigerad av Moschata 2020-04-07 kl. 22:02.
Citera
2020-04-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Fråga dem som känner honom. Men inte själva Sekten då. Utan alla de andra. Han ÄR sådan. Grandios. "My way or the Highway".

Det funkade fram tills han mötte #TeamÅsaHiding Nu är det slut med det.

Hoppas HD och JG är next in line...

Men du har väl blivit lite kär nu efter Näcken-bilden, Maviel? Väckte han upp dig ur din feber?

Oj, visar han nakenbilder - också?
Citera
2020-04-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vilken röst!

Associerade till denna direkt

https://youtu.be/hSFWgKl-O-A?t=66

😂😂 DEN hade jag ju glömt bort!! Haha klockren likhet juh. Mannen visade den för mig för en herrans massa år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in