Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Att HD kände har mot L*ena är varken konstigt eller okänt.
Men att önska att någon blir mördad, jag dit är det nog långt för många.
Man ska inte glömma att H*anna själv har blivit ruggigt behandlad av sin man. Under många år , då hon själv mådde dåligt (inte alls osannolikt pga av den behandling hon har fått av SD under många långa år) har ha istället för att var bredvid henne som en lojal och trogen man, har han varit ute och roat sig med en granne.
Att hennes hat riktar sig mest mot L*ena istället för sin man som sviket henne å det grövsta, tolkar jag därför som att han har manipulerat henne.
Om hon nu tänker att det är skönt att L*ena är borta efter att få ha hört om vilka fruktansvärda skador hon har, ja då begriper jag inte hur det är fatt med henne.
Att hata, och att önska någon en bestialiskt död, det är inte detsamma.
För de flesta.
Jag tror att det är SD som har planterat in att detta med att döda, det är en lösning som är acceptabel. Typ enda lösningen på problemet.
Att de ens diskuterar i sådana termer 2016 är i sig sjukt.
Jag kommer aldrig att glömma orden; Nä hon får leva.
Det visar att det har pratats om sådant mellan dessa personer förr.
Håller helt med i ditt grund -resonemang.
Samtidigt vet jag att två människor som känner varandra väl kan utveckla en jargong sins
emellan som andra inte alltid förstår eller kan tolka som just en jargong.
Istället för att tala i omständliga banor kan man säga "Jag tror jag hoppar nu" vilket
skulle kunna betyda "Jag är trött på allt" (det och det hände, jag känner nu att ..jag måste ..skulle vilja..känner.."), liksom "Nä hon får leva", kan tolkas som "Vi får
inte vara för hårda mot henne"(Hon är si och så, men ..och .. att ..).
Eftersom vi tror att SD är GM så är det dock konstigt och sjukt att yttra sig på det viset
när det gäller allvar!
Då blir orden ju helt groteska!