2020-04-07, 21:20
Medlem
severustheemperors avatar
På Aktuellt säger de att antal som dör är nu över 40 per dygn

Nu är SVTs trovärdighet 0%

Är endast ett verktyg för att se vilka lögner staten försöker sälja.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Lite oväntat att Lena Hallengren dyker upp i Aktuellt i morgonrocken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Alltså det finn en del ljusglimtar. Det går väldigt bra för Norge Och Finland, ja de andra nordiska länderna, ingen katastrof i sikte. Det finns hopp för Italien och Spanien, kan man hoppas att de snart har siffror på 300-400? Kanske detta är början att vi se något positivt i Europa.

Men vi är ett kapitel i sig. AT sa att vi möjligen skulle se en utplaning denna vecka. Men var är den?
Jag tänkte att det skulle vara runt 70 döda i dag, det hade inte varit bra men nästan ok Men nej, vi har hoppat ett hack upp. Ska vi nu liga på 100 döda per dag?
Och har ni sett våran kurva, vågig som ett hav.
Lycklig är den som bor i skogen.
Ja Danmark ska ju börja öppna upp landet för att öka smittspridningen. Hmm låter som Sveriges idé
Citera
2020-04-07, 21:21
Medlem
Så Boris Johnson har inte underliggande.

Boris Johnson är något överviktig, men anses trots det vara i hyfsat god form. Med sina 55 år och inga kända bakomliggande sjukdomar tillhörde han inte heller riskgruppen. Han gillar att jogga och brukar ses spela tennis på premiärministerns gods Chequers.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-manga-undrar-varfor-boris-jobbade-vidare
Citera
2020-04-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Såvitt jag kan se i ryska medier så verkar det transparent, men om de skulle mörka, vad vore det för poäng med det?
Olika regimer har olika motiv. Vissa tom överdriver för att få medborgare att stanna hemma, få hjälpsändningar osv. Men i vissa stater är det viktigt att inte signalera några svagheter utåt, oftast av politiska skäl. Andra kan mörka för att inte skapa panik eller för att de verkligen vill köra sitt OS t.ex.
Citera
2020-04-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Otäcka siffror från Frankrike! Jag som trodde Frankrike var förnuftiga inom medicinområdet.??
Är det den enskilt högsta siffran för ett land under en dag?
1417 dödsfall..
Nån som vet var i Frankrike?
Nu är ju Frankrike ett rätt stort land. Det är värre i Belgien, med 403 döda på ett dygn. Samma folkmängd som Sverige...
Citera
2020-04-07, 21:22
Medlem
Haloumis avatar
Privata företag har börjat testa personalen på äldreboenden.

"För att bromsa smittspridningen på landets äldreboenden uppmanar Folkhälsomyndigheten till bredare testning av personalen.

Redan nu har privata vårdaktörer, backade av tungviktare, köpt in 20.000 tester och börjat provtagningen - där de första svaren är ”chockerande”.

Det är hemska siffror att se”, säger läkaren Reidar Winter"

https://www.di.se/nyheter/lakaren-forsta-provsvaren-fran-personal-i-aldrevarden-chockerande/

Tyvärr är resten av artikeln bakom betalvägg.
Citera
2020-04-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Ja Danmark ska ju börja öppna upp landet för att öka smittspridningen. Hmm låter som Sveriges idé
Som sagt länkade en artikel om Danmark t er förnekare för några dagar sedan. De inför masstester för att testa flockimmunitet. Enligt resultat på 1246 tester så hade endast 2% nåt immunitet.
Citera
2020-04-07, 21:24
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Vad i helvete yrar du om din jävla pellejöns... Håll käften och sluta sprida falsk information. Jävla idiot.

Falsk information?
Det dör färre i år än förra året.
Vad menar du med falsk information?
Citera
2020-04-07, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
På Aktuellt säger de att antal som dör är nu över 40 per dygn

Nu är SVTs trovärdighet 0%

Är endast ett verktyg för att se vilka lögner staten försöker sälja.

Vadå? Säger de 40 st så är det väl det
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
På sätt och vis så tycker jag att "tyst i klassen" är ganska bra. Många här i tråden hylla Japan av någon anledning, men där kan jag tala om för dig att det är tyst i alla klasser.
Inga fel alls på Japan. Fint land. Fina människor.
Idag i Sverige kan barnet skrika håll käften till läraren. Är det en bra utveckling?

Jag tycker att det är bra att den här tråden finns. Den behövs verkligen nu.
Då får man stå ut med siffror, tabeller och dyligt.
Så tänker jag i allafall.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buish
Jo rapporter om återinfekterade ja. Immunitet är ju inte 0 eller 1. Immunitet kan ju variera, i tid och i styrka. Skilja sig beroende på slump och bakomliggande sjukdomar, ålder etc. Vi vet att vacciner fungerar men de ger ju samtidigt inte ett 100 procentig skydd.

Min poäng är: Om det inte existerade en signifikant immunitet, borde vi inte då ha tusentals fall med tydliga återinsjuknanden?

Det är väl allmänt känt att vaccin inte ger ett 100% skydd men t ex har man haft typ mässligen så har jag aldrig hört talas om att man har fått det igen. Så immunitet ger betydligt högre skydd än vaccination.

Jag säger inte att jag vet. Från början när det skrevs om det i Kina så trodde jag att personerna egentligen aldrig varit helt fria från viruset, det har helt enkelt återaktiverats. Kanske är det på samma sätt i Korea.
Det skulle vara oerhört läskigt om viruset kan gömma sig i kroppen liknande herpes och senare aktiveras igen.
Kanske vet vi mer om det framkommer liknande studier från andra drabbade länder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in