2020-04-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tror du att dom pekar ut HD som alternativ GM och att hon har motiv, är svartsjuk pga otroheten osv?
Gör dom det så tycker jag de är ute på hal is. Att namnge en alternativ gärningsman i just detta fall känns inte som en bra strategi, och framförallt inte HD. Vem vet... jag är faktiskt inte imponerad av Backman och Co. Men de har en okontrollerbar klient så det är väl inte så lätt.
Citera
2020-04-07, 19:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det stämmer.
Likadant med förhören.
Det är vad den åtalade säger i rätten som gäller.
Rätten har inte läst förhören i FUP.
Sen kan Åkl, med rättens tillåtelse, hänvisa till vissa tidigare förhör som inte stämmer med vad den åtalade säger i rätten.
Det är samma med rättsläkare.
Rättsläkaren kommer och vittnar i rätten, och det är vad Rättsläkaren då berättar som gäller vid förhandlingen. Samtidigt, med rättens tillåtelse så kan Åkl hänvisa till sidor i FUP.
Samma med teknikerna mm mm mm.

Det är som sagt vad som sägs i rätten som är underlag för en ev dom.

Under förutsättningen att domstolen först godkänt åklagarmyndighetens åtal, som vilar på fupen...

Ansvarighet och incitament ligger där naturligt nog hos polismyndighet o åklagare först o främst. Om domaren läst fupen eller nöjt sig med en fika med åklagaren då o då vet jag inte säkert. Det är ju inte raketforskning... (fast det skulle bli en okej raket med 14.000 ss. konstruktionsritning).
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Där finns ett antal bilder från den utflykten. Finns några i FUP.
Säkert på SDs geologg också.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/deea3521-dc29-4198-a4d1-04c8f124a99c.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/537b723c-4336-49c0-b3b1-a8025a3c0404.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/be6a3388-ac0e-43a9-9284-a06b55dd441c.jpg

Det serr ut som om några bilder plockats bort

Ja, de hade jag. Och en bild när de ligger på en kant till ett stup? Och när de är uppe i en klockstapel. Tror jag har fler.

Och sen - värst av allt - nakenbild på SD!!! Mår dåligt.

Är det egentligen någon som vet varför Flashback tog bort "kaskad-kräkar-smileyn"? Saknar den.

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag begriper över huvud taget inte varför detta skall vara så otroligt svårt gällande vilken form av tillhygge som brukades av Gärningspersonen vid det då aktuella tillfället.

Splittrings-såren i själva trädstammen har, én kant, som inte överensstämer med de övriga tre kanterna, till observandum är, att komparationen mellan de två olika splittrings-skadorna i trädstammen, visar klart och tydligt att den av-vikande kanten finns på olika platser hos varje splittrings-skada.

Här kommer en fråga som vem som helst får svara på om vederbörande känner för att göra så.

Är det någon som genom fakta känner till om L*na Wesstr*m hade sårskador på någon av sina två händer inkluderat fingrarna ?

Mvh/ @JokerMannen

Sårskador, har det väl inte exakt uttryckts, däremot att Lena hade avvärjningsskador,
hon höll förmodligen händerna mot/runt huvudet och ansiktet som skydd mot slagen.

Med tanke på hur du beskriver skadorna på trädstammen, vad tänker du själv kan
vara för tillhygge som GM använt?
Citera
2020-04-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det framkom, står i rapporten, om "avvärjningsskador" och att hon endast haft tid till att hålla upp händerna och skydda sitt huvud.
Så svaret borde bli ja.

Bästa @Moschata

Anledning till att jag skrev som jag gjorde, var helt enkelt sagt att jag vill veta om andra medlemmar inom tråden har observerat sig över detta om L*na Wesstr*m hade någon form av blödande sårskador på någon av sina händer så som framför allt på något eller flera fingrar.

Innan jag skriver mitt eget inlägg om detta, vill jag vara säker på att folket inom tråden har observerat den fakta som finns att tillgå.

Jag har mycket som jag skulle vilja framföra inom denna tråden gällande det begångna mordet på L*na Wesstr*m, men det är väldigt tråkigt när man blir kallad för en psykiskt störd tvångs-lögnare som drogas med medicinering.

Om jag till exempel skulle inom denna tråden framföra några tidigare av L*na Wesstr*m:s skrivna text-stycken från hennes skrivna privata dagboks-anteckningar, så skulle jag bli kallad för både det ena och det andra och med den anledningen avstår jag.

Om du har lust och känner för att svara mig angående din vetskap om L*na Wesstr*m:s skador på hennes händer eller fingrarna, så skulle jag i sådant fall vilja diskutera med dig om hur det bör ha gått till bakom bullerplanket då L*na Wesstr*m misshandlades till döds.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-07, 19:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det ligger ngt i det du säger. För många år sedan bodde vi i en liten bostadsrättsförening. Där flyttade in en snubbe som var typ som SD. Höll koll på allt och alla. Mätte tom ogräset och hur mycket det växte ut från tomten. Kollade in till folk med ficklampa. Bokförde bilar på parkeringen och vem dom besökte. Övertrevlig. Creepy som fan. Tyckte jag och kvinnorna som bodde där. Men männen tyckte han var rådig och trevlig och efter något år blev han ordförande i föreningen vilket antagligen i nuläget slutat med katastrof. En av anledningarna att vi flyttade därifrån. fullblodspsykopat. Fifflade med pengar och gjorde mycket märkliga saker. Men som sagt. De flesta männen som bodde där tyckte han var världens hjälpsammaste och härligaste snubbe.

Ha ha ha ha. Ja det är dessvärre så ibland.
Citera
2020-04-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, de hade jag. Och en bild när de ligger på en kant till ett stup? Och när de är uppe i en klockstapel. Tror jag har fler.

Är det egentligen någon som vet varför Flashback tog bort "kaskad-kräkar-smileyn"? Saknar den.

#TeamÅsaHiding
Nakenbild???? Var? (Måste se!)
Citera
2020-04-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om det är J med efternamnet J*nkins är han 50 år
Den med efternamnet *d*nvik är 22
*=e
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, precis den känslan får man när man läser det här.
Jag undrar om J*onathan är en ganska ung person? Han säger ju att SD messar föräldrarna. Kanske är boendes hemma hos föräldrarna; tonåring eller ung vuxen?
Bodde Lund, var hemma och hälsade på.
Aktbilaga 151, sid 158
Citera
2020-04-07, 19:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Sårskador, har det väl inte exakt uttryckts, däremot att Lena hade avvärjningsskador,
hon höll förmodligen händerna mot/runt huvudet och ansiktet som skydd mot slagen.

Med tanke på hur du beskriver skadorna på trädstammen, vad tänker du själv kan
vara för tillhygge som GM använt?

Lycka till med den...
Citera
2020-04-07, 19:47
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gör dom det så tycker jag de är ute på hal is. Att namnge en alternativ gärningsman i just detta fall känns inte som en bra strategi, och framförallt inte HD. Vem vet... jag är faktiskt inte imponerad av Backman och Co. Men de har en okontrollerbar klient så det är väl inte så lätt.

Jag tänker att man måste så så mycket tvivel som möjligt i det här läget. Att säga att exet hade motiv är ju ett sådant. Har HD alibi för var hon befann sig när mordet skedde?

Självklart ska ju inte försvaret använda ordet alternativ GM då det indirekt syftar på att SD är ev GM men det är ju inte första gången i världshistorien man insinuerar att en närstående haft mera motiv till att utföra ett brott.

Man skyller ju inte på HD om man säger så utan man menar bara att det är fullt möjligt att hon lika gärna kan ha utfört det.
Citera
2020-04-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp. Och då mumlar han "idiot", fnissar skrattar, himlar med ögonen, gäspar... vilken oskyldig åtalad för mord gör så?
Imorgon kommer han att sitta med armarna i kors, luta sig tillbaka, flina och nicka när försvararen pläderar.
Citera
2020-04-07, 19:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

På allvar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in