2020-04-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I FUp finns bilder på barnen står vid det omtalade stupet.
Och inget av barnen är minsta överviktiga.
Det handlar bara om kontroll.

Det är en obehaglig bild. Har sett den. Har du den?
Citera
2020-04-07, 17:04
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
[/b]

Hade du träffat Stefan i verkligheten hade du fått olustkänslor och spindelsinnet hade pinglat för fullt.
Det vittnar flera som haft det tveksamma nöjet.
Att Lena var pastor och således utbildad för att ha god förmåga att läsa av människor, ändå inledde en relation med honom bakom ryggen på hans fru är obegripligt.

Hon hade ett stort behov av bekräftelse. Vilket han läste av. Han har säkert spelat man och duktig och hjälpt henne med allt möjligt och som den manipulatör höjt henne till skyarna.
Citera
2020-04-07, 17:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte nog med det: en arbetskamrat, om det var en nuvarande eller f.d minns jag inte) berättade att SD själv är en "sockerråtta". Dvs han vräker i sig godis. Denna människa hoppas jag aldrig någonsin går fri. Låt hans barn växa upp i en mentalt frisk luft och slippa gå på äggskal.

Jag tror du behöver läsa dessa sidor med det inspelade, och nu utskrivna, samtalet. Bilda dig en uppfattning efter det. Vi är få, om ens någon, som tycker det är okey att ha ett sådant samtal med sin dotter. Ska se om jag hittar det. I så fall lägger jag ut det här till dig. Själv har jag inte orkat läsa hela. Min mage klarar det inte.
Detta? https://minfil.com/Le58maneo8/Stroessel_pdf
Citera
2020-04-07, 17:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är en obehaglig bild. Har sett den. Har du den?

Där finns ett antal bilder från den utflykten. Finns några i FUP.
Säkert på SDs geologg också.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/deea3521-dc29-4198-a4d1-04c8f124a99c.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/537b723c-4336-49c0-b3b1-a8025a3c0404.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/be6a3388-ac0e-43a9-9284-a06b55dd441c.jpg

Det serr ut som om några bilder plockats bort
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-07 kl. 17:13.
Citera
2020-04-07, 17:05
Medlem
@Flaskbackare, här är filen. Läs och skriv gärna vad du tycker. Sid 20 i filen. De sitter tillsammans och pratar och han använder en diktafon/mobilen för att spela in samtalet. Och det är dotter T som förhörs om detta. Jag kallar det förhör, inte ett samtal.

https://minfil.com/x75am0n4o1/B2705-18_Aktbilaga_158_Inspelade_samtal_pdf
Citera
2020-04-07, 17:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu hänger jag inte med.
Ifrågasatte JM daalan?

Jag hittade lite av diskussionen.

Daalan utmanade JM att styrka sin
trovärdighet. Jag tror inte att JM lyckades
med det.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag är skeptisk till att du har insikt, så det jag är intresserad av nu är att bli övertygad.

Du får därför min tillåtelse att skriva PM till mig vad jag och/eller min sambo heter, och även namn på den/de som höll i förhöret. För att göra saken något lättare för dig så räcker det med mina initialer, min sambos initialer och första bokstaven i förnamnet på den/de som höll i förhöret.

Klarar du inte det misstänker jag att du förstår att du inte kommer lyckas övertyga mig om att du har någon insikt i detta fall.
Citera
2020-04-07, 17:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
@Flaskbackare, här är filen. Läs och skriv gärna vad du tycker. Sid 20 i filen. De sitter tillsammans och pratar och han använder en diktafon/mobilen för att spela in samtalet. Och det är dotter T som förhörs om detta. Jag kallar det förhör, inte ett samtal.

https://minfil.com/x75am0n4o1/B2705-18_Aktbilaga_158_Inspelade_samtal_pdf

Jag tror att hen har läst det - är länkat och hen svarade mig utifrån att hen läst det.
Citera
2020-04-07, 17:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker inte det är så obegripligt.

En sån: https://forumbilder.com/i/r5Qf

På en sån: https://forumbilder.com/i/r5Qj

https://bestbuysweden.com/kategori/Teleskopbatonger

Have your pick #HYP ;-)

Jag är inte övrigtygad. Borde gått att identifiera och spåra inköpet också. Inget man hittar på marken tror jag. Lite klen också, om än säkert bra för ett första slag eller två. Sen är vanligen syftet med en batong inte att ha ihjäl utan liksom motsatsen: inte ha ihjäl. Annars kallas det inte batong och används inte mot demonstranter o såna medborgare av tjänstemän o.a.

Man slår nog inte upp djupa sår i huvudet med en batong så lätt.

Nästa alternativ i raden vore nån clownbatong som är uppblåsbar och LW dog i själva verket av vätskebrist.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-07 kl. 17:24.
Citera
2020-04-07, 17:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
[/b]

Hade du träffat Stefan i verkligheten hade du fått olustkänslor och spindelsinnet hade pinglat för fullt.
Att Lena var pastor och således utbildad för att ha god förmåga att läsa av människor, ändå inledde en relation med honom bakom ryggen på hans fru är obegripligt.

Nja det där är väl mycket av efterhandskonstruktioner ala' lynchmobbskaraktär. Tvärtom var SD känd som en mycket hjälpsam och trevlig person. Det är just det som är speciellt intressant med detta fall lilla du..

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 164

Jonathan beskriver Stefan som världens härligsate person. Han kommer om man behöver hjälp med någonting, han är aktiv inom det flesta saker. Han åker runt på nätterna och vaktar området. Han säger att han håller koll på området. Man kan kontakta honom vilken tid på dygnet man vill om någoting är misstänksamt. Om det är ett ljud eller skrik så skriver man till honom, han är ofta vaken. Han är uppkopplad på det mesta, det är både mobil och facebook.

Om man skriver till honom så löser han det så fort han kan. Han fixar väldigt mycket, han är en allt i allo man. Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom. Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att huset ser säke1t ut. Srns kan komma när som.

Det är till mina föräldrar han skickar. Jonathan har sett honom gå runt i området och ibland kommer han cyklande. Vanligaste rutten vet han inte, men han kommer från cykelbron vid varbergacetrurn, närheten där Lena hittades. Även om Stefan är kör bil kommer han den vägen under tunneln. Han vill andras bästa. Jonathan jobbade för honom under ett event för Geocashing 2017. Han stod för serveringa av fika bröd och mat. Stefan var jätte snäll och gav mycket information. Han svara på Jonathans frågor.

Jonathan vet egentligen inte så mycket om honom privat. I efterhand har han fått veta att Stefan skilde sig med sin fru för någon månad sedan. Det var förvånansvärt för honom att det skilde sig, de verkade som att det hade det bra. Stefan nämnde i vintras att han gillar att göra väldigt mycket. På jultider var det mycket juldekoration och snögubbar, han sa då att det var droppen för frun. Jonathan tror att det handlade om att det blir för mycket, han blir för engagerad. De hade snöfigurer på tomten. De var 4 meter höga. Jonathan beskriver Hanna som en jätte snäll, lite tystare person. Samma sak där var när han jobbade för dem som han korn de närmare. Han fick komma in deras hus och prata mycket,svara på frågor.

Att han är ett kräk som bedrog sin fru med en falsk pastor håller jag med om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-07 kl. 17:18.
Citera
2020-04-07, 17:17
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
[/b]

Men det krävs två för att dansa tango, att hon som pastor inleder ett förhållande med en gift man tyder ju snarare på att hon själv hade låg moral och kanske inte var så upplyst som du verkar tro man i egenskap som pastor borde vara.
Citera
2020-04-07, 17:19
Medlem
TR-förhandlingen är, så gott som, över.
Åkl har presenterat sin bevisning och pläderat för den.
Och tråden fokuserar på strössel och ev överviktiga barn. Och spekulerar om det okända mordvapnet. Inget fel i det givetvis. Ordet är och skall vara fritt.
Men implicit säger det nog en hel del om tyngden, eller rättare sagt frånvaron av densamma, av den framlagda bevisningen.
Det finns skäl för oro.
Krax.
Citera
2020-04-07, 17:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Inte nog med det: en arbetskamrat, om det var en nuvarande eller f.d minns jag inte) berättade att SD själv är en "sockerråtta". Dvs han vräker i sig godis. Denna människa hoppas jag aldrig någonsin går fri. Låt hans barn växa upp i en mentalt frisk luft och slippa gå på äggskal.

Jag tror du behöver läsa dessa sidor med det inspelade, och nu utskrivna, samtalet. Bilda dig en uppfattning efter det. Vi är få, om ens någon, som tycker det är okey att ha ett sådant samtal med sin dotter. Ska se om jag hittar det. I så fall lägger jag ut det här till dig. Själv har jag inte orkat läsa hela. Min mage klarar det inte.

Om du syftar på samtalet med dottern så har jag läst det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in