2020-04-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Undrar vad det är konkret som inte godkänns på skyddsutrustningen och masker.
Är det för otätt filter på munskyddet..eller dåliga gummiband.
Vad gäller plastoverall..vad kan det vara där som inte godkänns..för dålig plast?
Hur ser kraven ut egentligen?
Det är löjligt med svensk byråkrati.
De har tillåtit vissa enkla utrusning utan CE certifikat idag men exempel visir glasögon med mera men det behövs minst en vecka de ger tillstånd. Sedan det är mycket långt import process väntar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag tror vi är en nära peak. Kan nog bli nångång nästa vecka. Nu är ju stockholmarna ute och hänger väldigt nära varandra så kanske fortsätter det spridas där, men är väl mest yngre så påverkar nog inte dödsfallen speciellt mycket.
I resten av landet ser det rätt lugnt ut. Nu börjar man känna folk som haft/har smittan. Har en bekant som förmodligen kommer avlida snart pga massa underliggande sjukdomar, de andra beskriver det som vilket förkylning som helst (de är testade och konfirmerade smittade).

Intressant. Men dom du känner som är bekräftat smittade, fick alltså testa sig trots att deras symtom är så milda att dom beskriver det som en helt vanlig förkylning?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nu vill jag se fakta på de du påpekar.

Han trollar, bara anmäl och ignorera.
Citera
2020-04-07, 18:47
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren

Det var det mest optimistiska jag läst i hela tråden!
Tack för dagens skratt!

Han är en professionell optimist. Vilken positiv glöd.
Citera
2020-04-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vilken fråga?
Ja igår sa du att vi nått peaken. Idag sa du samma sak. Vart är din fakta och bevis?
Citera
2020-04-07, 18:48
Medlem
Över 400 dödsfall den senaste veckan innebär med 1% dödlighet att ca 40.000 måste ha varit smittade för tre-fyra veckor sedan.

Hur många har smittats av dessa sedan dess? Frivillig isolering och social distansering har kanske fått ner takten på spridningen, men hur mycket är en relevant fråga?
Citera
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
VARFÖR är det så mycket snack om vad SIFFRORNA visar!!!??? (Speciellt eftersom de siffror som finns inte är tillförlitliga)

Borde man inte istället prata om vad verkligheten visar?

Vad visar verkligheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Han trollar, bara anmäl och ignorera.
Ja men man blir jävligt arg på människor som skrattar åt alla som har avlidit endast på grund av att de har ont om pengar och är Bolånetorsk.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja igår sa du att vi nått peaken. Idag sa du samma sak. Vart är din fakta och bevis?

Peaken var 2 april.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2020-04-07, 18:49
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vart är Adidas? Vart är DoktorTengele, vart är.... övriga super förnekarna idag?

Jag vill höra deras bortförklaringar igen.

Lugn, jag är tryggt kvar i tråden. Jag undrar fortfarande om CoVid19 blir en svårare pandemi än Asiaten 1987 och Hongkong 1968 med 2-4 miljoner respektive 1-2 miljoner döda. Vi får betänka att världsbefolkningen var 3 miljarder respektive 3,7 miljarder, vi räknar om dödstalen för dagen befolkning på 7,8 miljarder.
Justerat för en större befolkning idag blir 5,2 - 10,4 miljoner för Asiaten 1957 och 2,6 - 5,2 miljoner för Hongkong 1968.

Jag säger att chansen för att nå Asiatens dödstal finns, över detta krävs "mer", en otäck mutation, men jag ser inget som tyder på en ny spanska sjukan med 205 miljoner döda, givetvis omräknat för större befolkning.

Bästa Anna! Kan vi få lite perspektiv i tråden där folk skriker som om undergången var i antågande?
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Den baseras på simuleringar och matematik som forskare har räknat på. Ett rimligt scenario om inte vaccin kommer eller viruset muterar till en snällare variant.
Inom vetenskapen simulerar man spridning och dödstal för att kunna göra rätt åtgärder.
Men det är lite överkurs för dig.

Så till skillnad från dina uttalanden är dessa simuleringar väl underbyggda av forskare och matematiker över hela jorden.

Visa mig din forskning på att 58 miljoner tyskar kommer dö av ett virus som bara dödar de äldsta och svagaste. Fram med studierna.
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Vad visar verkligheten?

Inget problem att förstå om man inte går på droger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in