2020-04-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tänker så här:
De boende i området har ju bullerplanket mellan sig och mordplatsen och ljudet drunknar därmed. Men för vittnena Dalaans på andra sidan motorvägen är det fritt, särskilt om det är gles trafik. Det är de som troligen hör bäst.

Ja med andra ord gjorde försvaret en rejäl tabbe där..... men vad kan dom komma med imorgon? Google, GPS, grannar? Tycker åklagaren tagit upp det mesta....
Citera
2020-04-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sökte fram det. Larmsamtalet om mannen kom kl 02:10 den 15/5. Så det borde inte vara relaterat.

Angiven adress är E l8 /E20 Eurostop Boglundsängen, Boglundsängen Örebro.

Han blev sedd 2,5 timmar innan, å man ringde in det då . Det står i fupen.

Men jag tycker inte att lastbils- / bärgarvittnet verkar särskilt tillförlitligt. Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-07 kl. 16:24.
Citera
2020-04-07, 16:14
Medlem
Lonnrots avatar
Vad är egentligen en ”smal kraftig kant”? Och ”skarp markerad kant”?

Det är lite obegripligt. Jag tror de vill hålla det för sig själva ett tag till.

Jag tror det är nåt bordsben. Eller annat trästycke med ev. oregelbunden form.

Eller metallstycke.

Enl åkl har hon inte kunnat gripa tag i tillhygget. Samtidigt har GM varit nära inpå henne.

Det är nån klubba som han kan svinga med betydande hastighet och kraft. Från stående eller halvstående. Med dubbelhandsfattning till stor del. Från stående och ner mot vänster sida huvud.
Citera
2020-04-07, 16:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Uppdatering för er nytillkomna.

Mer uttömligt om daalans vittnesmål om skrik. Notera att larmoperatören negligerade en kvinnas hjärtskärande nattliga skrik på hjälp och att daalans hörde av sig en andra gång efter polisens vädjan om tips.

Vi var många som gick i taket för schabblet från polishuset i örebro. Att även Lenas kropp hittades av privatpersoner 4 dygn 150 m från där hon senast sågs i livet är signifikativt för denna utredning. Vi denna tid blev Peter Springare anmäld för att spela poker med några kompisar i en säkerhetssal på polishuset. Fan vet om inte larmoperatören var med..

2018-06-15, 08:14

2018-06-14, 23:56

2018-06-14, 23:38

2018-06-14, 23:33

2018-06-14, 23:31

2018-05-20, 19:52

2018-05-20, 19:35

2018-05-20, 19:33

2018-05-20, 19:16

2018-05-20, 19:14

2018-05-20, 19:06

2018-05-20, 19:02

2018-05-20, 18:57

2018-05-20, 18:52

2018-05-20, 18:48

2018-05-20, 18:44

2018-05-20, 18:49

Ja det är faktiskt riktigt illa att ingen bil skickades ut. Utgången hade varit en helt annan om hon hittats direkt och om SD kollats tidigare. Då hade det antagligen inte varit en indicie rättegång. Riktigt djävla illa att inte ens skicka ut en bil och kolla tycker jag. Oförlåtligt t o m.
Citera
2020-04-07, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bra att hon säger det. Så HR hör det när de lyssnar på banden.

Ja, verkligen.
Det är inget bevis, men det visar vilken personlighet han har.
Det föraktet för åklagaren är inte klädsamt när man sitter som misstänkt för ett mycket brutalt mord på den person som han kallar sin vän.

En oskyldig skulle sällan bete sig så.
Det är väl den del av den personlighet som visar att han inte har kontakt med sina känslor och det förakt (och hat?) som sipprar ut här som L*ena fick känna på.

SD sätter krokben för sig själv.
Citera
2020-04-07, 16:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Samtalet med dottern som är något av det obehagligaste jag läst är med i FUP och bevisar om inget annat hans kontrollerande och manipulativa sida.

Vad var det du tyckte var så obehagligt med detta samtalet? Jag läste igenom det nu och det sjuka är väl att han spelar in det som nåt förhör, men jag tänker att är dottern möjligtvis överviktig och han därför försöker få henne att sluta småäta mandelmassa, strössel och liknande skit?
Citera
2020-04-07, 16:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Idiot ska man inte öht använda som åtalad i mordrättegång. Tror jag.

Tror inte jag heller 😁.

Han sitter väl och kokar.
Och det liksom "pyser över". Sipprar mellan sammanbitna tänder.

Den största idioten är han själv.
Citera
2020-04-07, 16:23
Medlem
"Jag har valt en medveten strategi" SDs svar på varför han ser oberörd ut och han förklarar mjukt entonigt "men jag är inte oberörd"
Den medvetna strategin att hånskratta, himla med ögonen och viska idiot om åklagaren, är inte en strategi från en normalbegåvad person.
Citera
2020-04-07, 16:25
Medlem
Citat:

Det är lite obegripligt. Jag tror de vill hålla det för sig själva ett tag till.

Eller metallstycke.

Enl åkl har hon inte kunnat gripa tag i tillhygget. Samtidigt har GM varit nära inpå henne.

Det är nån klubba som han kan svinga med betydande hastighet och kraft. Från stående eller halvstående. Med dubbelhandsfattning till stor del. Från stående och ner mot vänster sida huvud.

Ett mordvapen av trä skulle riskera att lämna efter sig flisor bredvid eller på offret. Det har nog "smartingen" SD tänkt på innan.
Citera
2020-04-07, 16:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vad var det du tyckte var så obehagligt med detta samtalet? Jag läste igenom det nu och det sjuka är väl att han spelar in det som nåt förhör, men jag tänker att är dottern möjligtvis överviktig och han därför försöker få henne att sluta småäta mandelmassa, strössel och liknande skit?

Att skuldbelägga ett barn som kanske har problem med övervikt - det vet jag ingenting om - över en burk strössel - och mandelmassa - anklagande - och spela in det - är totalsjukt på alla sätt och vis och inte ett konstruktivt sätt att utöva föräldraskap. Jag tycker det är sjukt obehagligt att läsa. HD säger i sin sms konversation med honom att hon inte "klarade av att lyssna på hela" och förhörsledarna säger också till HD i förhör att de upplevde detta som väldigt obehagligt. Jag tycker det talar för sig själv. Men det är ju bara jag det.
Citera
2020-04-07, 16:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Eller metallstycke.

Varför ska dom hålla det för sig själva ett tag till? Det är ju förfan nu man ska tala ur skägget om nånsin när det är rättegång! Och vem ska hålla vad för sig själv ett tag till?
Citera
2020-04-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
"Jag har valt en medveten strategi" SDs svar på varför han ser oberörd ut och han förklarar mjukt entonigt "men jag är inte oberörd"
Den medvetna strategin att hånskratta, himla med ögonen och viska idiot om åklagaren, är inte en strategi från en normalbegåvad person.

Reagerade också på det (från SR-länken med ljudfilen som T34Pantzer la in).

Han måste alltså kliva in i (ytterligare) en roll han tycker passar för tillfället. "En medveten strategi", säger han ju själv. Typiskt för manipulativa personer att göra så, de är aldrig sig själva. Allt är ett spel för galleriet. Kameleont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in