Citat:
Skitsnack! Lösningen är att isolera riskgrupperna och alltid varit tills det blåser bort av sig självt.
Sverige har inte lyckats med det i huvudtaget och många äldre dör dagar eller månader i förtid.
Därför funkar inte lockdown! Och en del har äntligen insett det i Norge men det dräller av idioter överallt.
Sverige hade INTE fixat en lockdown som man gjort i Norge. Jävla.luftslott
Sverige har inte lyckats med det i huvudtaget och många äldre dör dagar eller månader i förtid.
Därför funkar inte lockdown! Och en del har äntligen insett det i Norge men det dräller av idioter överallt.
Sverige hade INTE fixat en lockdown som man gjort i Norge. Jävla.luftslott
Jag har inte förespråkat lockdown! Möjligen sunt förnuft i mån av tillgång. Men det jag läser när Du skriver är att det är de gamlas fel att vi har det som vi har det nu, och att vi borde ge Dig våra pengar i stället för att ta upp plats och energi från sjukvården.
Hur skulle då riskgrupperna kunna isoleras, när det inte ens finns adekvat skyddsutrustning ens för personalen, och dessa inte ens har drillats i basic hygien som vi fick göra, som på 1800-talet sommarjobbade på något Vårdhem med en drake till översköterska...?
De många som sitter fast inom åldringsvården gör inte det för att vara elaka, utan för att kunna få några år att "vila sig från sitt arbete" och kanske få LITE tillbaka av alla pengar de betalt under sina yrkesverksamma år på sin ålders höst. Kort sagt - få en tryggad ålderdom, som alla politiker snackat sig så varma över vid alla val att deras glasögon immat igen! - Det är inte dessa gamla som har orsakat pandemin utan alla människor som ska åka överallt och alltid - bara för att det inte är förbjudet. För farbror Staten fixar ju att svara upp för den brist av omdöme som dessa saknar.
Egentligen börjar jag misstänka att vi kanske är ganska så överens, - men Du uttrycker Dig inte precis så där glasklart - OM man inte följt hela tråden sedan Hedenhös... Och vem med ett liv fixar att göra det...?