2020-04-07, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snack! Det står svart på vitt i din länk, som JAG får upp då jag klickar på din länk och jag har ingen "subsciption" jag tror tom jag citerade detta för dig.

Nja Polen har nog mer normal demografi, eftersom trots att man absolut är patriarkala, så är man de t inte så illa som i div. islamska stater där religionen äger politisk makt. Dvs man slaktar inte dottern om hon har pojkvän, eller mördar frugan om hon vågar sticka näsan utanför dörren själv och en polsk kvinna är lika mycket värd i en domstol som en man, dvs en våldtagen kivnna har åtminstone en bitte chans kunna få rätt i en domstol kontra länder med sharia ex.
Polen är trots allt sekulärt, än så länge i vart fall.

Det kan det säkert vara, iom att Turkiet har stora andelar rejält fattiga i sin befolkning, som inte gynnar mäns åldrande direkt.

Så igen bekräftar du. Det finns inget patrirkat, länder där islam har en central politisk makt är barbariska ?
Citera
2020-04-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snack! Det står svart på vitt i din länk, som JAG får upp då jag klickar på din länk och jag har ingen "subsciption" jag tror tom jag citerade detta för dig.

Nja Polen har nog mer normal demografi, eftersom trots att man absolut är patriarkala, så är man de t inte så illa som i div. islamska stater där religionen äger politisk makt. Dvs man slaktar inte dottern om hon har pojkvän, eller mördar frugan om hon vågar sticka näsan utanför dörren själv och en polsk kvinna är lika mycket värd i en domstol som en man, dvs en våldtagen kivnna har åtminstone en bitte chans kunna få rätt i en domstol kontra länder med sharia ex.
Polen är trots allt sekulärt, än så länge i vart fall.

Det kan det säkert vara, iom att Turkiet har stora andelar rejält fattiga i sin befolkning, som inte gynnar mäns åldrande direkt.

Precis under: ”Number of male births per one female birth” så står det:
”Register to get unlimited access to more than 3.3b time series and visualizations”

Siffran syns inte om man inte är registrerad utan man får upp ovanstående text istället. Siffran 96,92 syftar inte på antalet ”male births per one female birth”. Eller tror du verkligen det föds nästan hundra gånger så många pojkar som flickor?

Så vanliga muslimer ägnar sig åt att mörda sin fru om hon går ut ur huset själv?
Citera
2020-04-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så igen bekräftar du. Det finns inget patrirkat, länder där islam har en central politisk makt är barbariska ?

Hon är helt ute och cyklar med sitt snack om att islam är barbariskt. Muslimska världen var världsledande i vetenskap när Europa fortfarande var fast i Dark Ages.
Citera
2020-04-07, 16:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Verto
Hon är helt ute och cyklar med sitt snack om att islam är barbariskt. Muslimska världen var världsledande i vetenskap när Europa fortfarande var fast i Dark Ages.

det är +1000år sedan, och anledningen till att det kallades the dark ages va pga av en återgång från ett mer utvecklat stadie (främst byggd kring grekisk/romersk filosofi, vetenskap och teknik),

The dark ages var en konsekvens av strukturer som rämnade pga av romarikets slutliga sönderfall, det skapade ett vakum av barbarie som över tid köts samman av kyrkan (de gillar ju inte vetenskap)

Och islam är abslout barbariskt, människor som är matade med islam som en del av sin kultur och moraliska värdesystem är i sanningen outvecklade, onda och barbariska. Även de "mer" sekulariserade räknar jag dit (naturligtvis inte varje enskild individ), men som grup, tveklöst.

Vad någon menar på står eller hur nått ska tolkas i någon gammal skrift (kristen eller islamskt spelar mindre roll) bryr jag mig inte nämvärt om.
Citera
2020-04-07, 18:42
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Tillexempel genom kvinnoinvandring.

Vi ser ju konsekvenser av män inte får ligga eller får ha relationer med kvinnor. De genuina kvinnohatet breder ut sej, skälvmodern ökar. Och männen ger upp livet och spelar world of warcraft i nån källare.

Andra kör på "men going their own way" konseptet. . En intressant rörelse av män som också verkligen hatar kvinnor (kolla på youtube klippen de är sjuk). En del av dom har relationer med kvinnor andra ligger bara sporadiskt, en annan del verkar ha horor som sin sexuella sysselsättning. Många till skillnad från incells satsar ofta på en karriär. Dessa är alltså inte lika apatiska som incelse

Alla dessa rörelser är bara i sin begynnelse. Och vad som kommer hända och hur de kommer påverka samhället återstår att se. Jag tror att dom komme ta över världen med hjälp av finansiella muskler från JBP till exempel. Och minst sin enorma produktivitet som dom kommer få som ett resultat av att skippa kvinnor.

Hur som helst är de tydligt att män riktar sin aggression utåt mot kvinnor (vilket också är helt naturligt ur ett evolutionärt perspektiv). Och snarast stärks som grupp. Men va skulle hända om kvinnor hamnade i samma situation? Min teori är att kvinnor skulle rikta sin frustration emot andra kvinnor. Att de skulle bli kause i kvinnokollektivet. Alla har ju sett dom fenomen i mikroskala hur kvinnor klöser ut ögonen på varandra i olika sexuella och relationella konflikter osv.

Intressant trådstart!
Men mgtow´s är helt omöjliga att styra mot "världsherravälde", förutom i våra egna liv. Där vårat herravälde är totalt. På gott och på ont, för oss själva.

Att man går sin egna väg är olika... Här i väst handlar det oftast/alltid om att kvinnor är som ett koncentrat av destruktivitet i det manliga livet. Bort med skiten och fokusera på produktivitet i ens egen riktning. Lika enkelt som genialiskt life hack.
Utan kvinnor, plikter eller ideologier som bromsar kan man göra stordåd.

Jag kan ju bara tala för mig själv, på min väg. Rent strategisk ser jag min styrka på samhällsbrädet som en fortifiering i ett socialt "atritionskrig". Att låta pilar regna över den som gjort sig till min fiende är slöseri och besudlande, när jag kan äta popcorn och se på medan aggressorn långsamt svälter.
Ibland är det tråkigt i fortet, de senaste förstärkningarna är färdigsvetsade...då kan man alltid jävlas med någon här på FB.
Tämligen odramatiskt.
Citera
2020-04-07, 19:10
Medlem
Det handlar om att få upp värdet på det manliga könet ,tycker jag.

Får man ett visst kvinnoöverskott så blir män mer värda. Är det för mycket män så skiter kvinnorna i männen. Är det brist på män så ser kvinnorna till att män trivs. Det här skulle märkas mer om vi bara var lite mer fattiga ,eftersom då betyder mäns arbete mer.

Nu ligger värdet på män lågt. Det beror också på transfereringar ,mäns arbete går in i statens kassa och fördelas på kvinnor.

Just mannens låga värde i väst-Europa och USA gör att män blir lättare deprimerade här än i andra delar av världen. Att ha ett högt värde bekräftat av omgivningen gör att man inte drabbas av depression lika lätt. Snygga kvinnor och män tenderar att må bättre eftersom de har ett högt värde framförallt sexuellt.

Alltså om det skulle vara ett kvinnoöverskott skulle mäns värde öka och även den mentala hälsan skulle bli bättre.

Göra som de gör i Kina och ha höga överskott av män sänker mäns värde och kommer göra män i Kina mer deprimerade.
Citera
2020-04-08, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det handlar om att få upp värdet på det manliga könet ,tycker jag.

Får man ett visst kvinnoöverskott så blir män mer värda. Är det för mycket män så skiter kvinnorna i männen. Är det brist på män så ser kvinnorna till att män trivs. Det här skulle märkas mer om vi bara var lite mer fattiga ,eftersom då betyder mäns arbete mer.

Nu ligger värdet på män lågt. Det beror också på transfereringar ,mäns arbete går in i statens kassa och fördelas på kvinnor.

Just mannens låga värde i väst-Europa och USA gör att män blir lättare deprimerade här än i andra delar av världen. Att ha ett högt värde bekräftat av omgivningen gör att man inte drabbas av depression lika lätt. Snygga kvinnor och män tenderar att må bättre eftersom de har ett högt värde framförallt sexuellt.

Alltså om det skulle vara ett kvinnoöverskott skulle mäns värde öka och även den mentala hälsan skulle bli bättre.

Göra som de gör i Kina och ha höga överskott av män sänker mäns värde och kommer göra män i Kina mer deprimerade.

Det är en väldigt enkel förklaringsmodell som tar väldigt lite hänsyn till hur komplexa människor är,

Att bygga långsiktiga och meningsfulla relationer (helst familjebildning, 2samhet och barn som följd) ökar välbeffinandet hos både män och kvinnor,

Korta meningslösa realtioner sänker kvinnors välbeffinande och har en obetydliga påverkan på mäns välbefinnande. det sexualla aspekten har än mindre betydelse , vilket man kan se hos män som köper sex (sämre välbefinnande), kontra män som är seriemongama/players (ofärndrat välbefinnade)

Du kan titta på hustruskolan på svt play/kunskapskanalen. ryssland har den situationen du pratar om redan (kvinnoöverskott, mer fattigdom)

men visst, är obalansen större (som den är på ett globalt plan 101 män på 100 kvinnor, önskvärt är 105 män på 100 kvinnor) så spelar ju den matematiska sannolikheten att finna en partner att bygga långsiktiga och meningsfulla relationer in mer.

men för att det ska ha en märkbar effekt eller för den delen mätbar effekt så är jag osäker på om vi nånsin varit tillräklig ojämn (eventuellt så kan man titta på efterkristiden eller kina på höjden av sin 1 barnspolitik)
Citera
2020-04-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är en väldigt enkel förklaringsmodell som tar väldigt lite hänsyn till hur komplexa människor är,

Att bygga långsiktiga och meningsfulla relationer (helst familjebildning, 2samhet och barn som följd) ökar välbeffinandet hos både män och kvinnor,

Korta meningslösa realtioner sänker kvinnors välbeffinande och har en obetydliga påverkan på mäns välbefinnande. det sexualla aspekten har än mindre betydelse , vilket man kan se hos män som köper sex (sämre välbefinnande), kontra män som är seriemongama/players (ofärndrat välbefinnade)

Du kan titta på hustruskolan på svt play/kunskapskanalen. ryssland har den situationen du pratar om redan (kvinnoöverskott, mer fattigdom)

men visst, är obalansen större (som den är på ett globalt plan 101 män på 100 kvinnor, önskvärt är 105 män på 100 kvinnor) så spelar ju den matematiska sannolikheten att finna en partner att bygga långsiktiga och meningsfulla relationer in mer.

men för att det ska ha en märkbar effekt eller för den delen mätbar effekt så är jag osäker på om vi nånsin varit tillräklig ojämn (eventuellt så kan man titta på efterkristiden eller kina på höjden av sin 1 barnspolitik)

Jag tror att det mest optimala är om män och kvinnor gifter sig och är det ,helst hela livet. Antagligen tjänar både män och kvinnor på det och det finns också statistiskt belagt. Propagandan däremot från feminister går ut på att kvinnor lider när de är ihop med en man. Vilket de inte gör vilket bevisas av denna statistik.

Married women had a death rate of 569 per 100,000, two-and-a-half times lower than the 1,482 rate for widows. The death rate was 1,096 for divorcees and 1,166 for never-married women.

https://www.upi.com/Health_News/2019/10/10/Marriage-linked-to-longer-lifespan-new-data-shows/4941570721068/

Det är alltså fördelaktigt att ha en lång och monogam relation. Om man ska spekulera varför så tror jag:

1. Man lär känna varandra ,man vet varandras historia.

2. Man jobbar med try and error och lär sig vad som triggar den andre både positivt och negativt.

3. Man har mycket kroppskontakt som gifta eller sambo och det är bra ,man känner sig mer bekräftad kroppsligen och mer nöjd med sin kropp. Man försöker inte gömma sig för sin partner , vilket gör att man lättare accepterar sig själv.

4. Man har hela tiden en stabil källa att prata med , vilket är bra eftersom om man kan uttrycka saker så blir det inga problem , saker hänger ej kvar.

5. Man övar hela tiden på vad man skulle kunna kalla kärlek. Kärlek är en bra känsla och om man har den lever man längre för kroppen är inte i stress.

6. Sen finns det andra positiva faktorer och några negativa ,fast de positiva överväger.

Eftersom skilsmässor är så vanliga så finns det en sak som påverkar dem. Propaganda och här kommer media in och påverkar mest kvinnor. All media som sänds ut analyseras av människor och vi drar vissa slutsatser. Anledningen just kvinnor tröttnar snabbast på relationer är just hur media är utformad och att de är feminister som ansvar för budskapet. De får kvinnor i en negativ känsla gentemot män.

https://www.youtube.com/watch?v=2NGQKT0HN2o
Citera
2020-04-08, 10:33
Medlem
Mongoglads avatar
samhället sskulle nog bli lugnare, ymgre män skulle kanske ha mer att göra än att gnälla för det inte funkar med deras tinderförsök och fler skulle vara hemma med lilla frugan och vara familjefar istället för att kriga mellan olkia klaner på gator och torg!

helst skulle vi lösa detta genom att repatriera kriminella, och massimportera ryskor och japanskor till det gick 5 kvinnor på en man!

men isåfall måste man se till att ta bort deras rösträtt, annars skulle det bli likadant igen, dvs känslodekokrati med allt tillhörande skit som folkutbyte, batikhäxeri och feminazism.
Citera
2020-04-08, 10:41
Medlem
15minFames avatar
Som andra redan skrivit; ett kvinnoöverskott skulle inte göra så stor skillnad då kvinnor inte löper amok om de inte hittar en partner. De skaffar katter och läser en bok istället.

Citat:
Det det som är poängen: islam är fortfarande kvar i medeltiden
Citera
2020-04-08, 12:50
Medlem
Citat:
Jag har inte skriviit ett pip om barbari, utan det jag skrivit ner är patriarkat samt tillhörande "tänk".

Vidare, vad spelar det för roll var div islamska samhällen var för 1000 år sen, när de idag är totalt efter i princip allt var utveckling, vetenskap, modernitet heter?

Och VAD exakt tror du är huvudskälet till att just islamska regioner nu ÄR så bakom både väst och öst idag. tom delar av Afrika är på väg att passera. Jag kan berätta det för dig, stavas religion OCH att man lägger sån enorm energi på allt det konservativa absurda strunt som just religioner består av.
Citera
2020-04-08, 12:53
Medlem
Citat:
Precis under: ”Number of male births per one female birth” så står det:
”Register to get unlimited access to more than 3.3b time series and visualizations”

Siffran syns inte om man inte är registrerad utan man får upp ovanstående text istället. Siffran 96,92 syftar inte på antalet ”male births per one female birth”. Eller tror du verkligen det föds nästan hundra gånger så många pojkar som flickor?

Så vanliga muslimer ägnar sig åt att mörda sin fru om hon går ut ur huset själv?
Siffran syftar visst på antalet födda män per kivnna, vare sig nu man räknar per 100, 1 eller 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in