2020-04-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det ska väl också sägas att det som är relevant ur avseendet ”hur på verkar det samhället” främst är könsfördelningen hos yngre vuxna på väg att skapa sig en familj.

Att det råder ett kvinnoöverskott i äldre åldrar beror på att männen dör fortare. De äldre kvinnor som överlever sin partner kommer inte att kunna fylla rollen som livskamrat åt en 21-årig man som är övertalig i sin egen ålderskategori.

Du kan ju ta en för laget och ställa upp och själv fylla den rollen?
Citera
2020-04-06, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det går ännu bättre att lösa via att betrakta kvinnor som människor med lika rättigheter.

hmm men hur skulle du ställa dig till frågan om utfallet inte blir "jämställt" ?
Citera
2020-04-06, 15:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Tillexempel genom kvinnoinvandring.

Vi ser ju konsekvenser av män inte får ligga eller får ha relationer med kvinnor. De genuina kvinnohatet breder ut sej, skälvmodern ökar. Och männen ger upp livet och spelar world of warcraft i nån källare.

Andra kör på "men going their own way" konseptet. . En intressant rörelse av män som också verkligen hatar kvinnor (kolla på youtube klippen de är sjuk). En del av dom har relationer med kvinnor andra ligger bara sporadiskt, en annan del verkar ha horor som sin sexuella sysselsättning. Många till skillnad från incells satsar ofta på en karriär. Dessa är alltså inte lika apatiska som incelse

Alla dessa rörelser är bara i sin begynnelse. Och vad som kommer hända och hur de kommer påverka samhället återstår att se. Jag tror att dom komme ta över världen med hjälp av finansiella muskler från JBP till exempel. Och minst sin enorma produktivitet som dom kommer få som ett resultat av att skippa kvinnor.

Hur som helst är de tydligt att män riktar sin aggression utåt mot kvinnor (vilket också är helt naturligt ur ett evolutionärt perspektiv). Och snarast stärks som grupp. Men va skulle hända om kvinnor hamnade i samma situation? Min teori är att kvinnor skulle rikta sin frustration emot andra kvinnor. Att de skulle bli kause i kvinnokollektivet. Alla har ju sett dom fenomen i mikroskala hur kvinnor klöser ut ögonen på varandra i olika sexuella och relationella konflikter osv.

Det skulle förstärka den polygama situation som råder idag ännu mera. Statusmännen får fler kvinnor och resten blir utan. Men ni får fortfarande betala skatt till dessa kvinnor. Vilken vinstaffär! Eller hur svenska män?
Citera
2020-04-06, 15:48
Medlem
Citat:
Och varför dör fler flickor i infantcide, tror du? Speciellt i ljuset av att de naturligt borde överleva fler pojkbebisar.

och vad TROR du skulle hända OM man i gravt muslimska länder hade börjat ha aborträtt, precis som man alltså har/ har haft i ex Kina och Indien?
Jag menar tjena...inte många flickor hade fötts överhuvudtaget i de nationerna.
Kvinnor är ju som sagt bara värt skit i muslimska kulturer.

Vidare så beror världens underskott av ca 200 miljoner kivnnor även på saker som
hedersmord, tvångsäktenskap, tvångsgraviditter, sexuellt våld, partnervåld, ignorerad mödravård etc etc.

Allt! företeelser som i grunden handlar om en syn att kivnnor är mäns ägodelar, de har rätt att göra vad de vill med som betecknas: Patriarkat.

Väck med den och kivnnor får rätten att andas.

Det finns aborträtt i Turkiet. Turkiet har fler kvinnor än män.

https://knoema.com/atlas/Turkey/topics/Demographics/Population/Male-to-female-ratio

Så släpp den högerextrema islamofobiska propagandan du kör med.
Citera
2020-04-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verto
Det finns aborträtt i Turkiet. Turkiet har fler kvinnor än män.

https://knoema.com/atlas/Turkey/topics/Demographics/Population/Male-to-female-ratio
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/turkiet/befolkning-och-sprak/
Så släpp den högerextrema islamofobiska propagandan du kör med.

Lägg av själv.
Mitt påpekande att Islam är en patriarkal religion och att kivnnor förtrycks i större delar av muslimska regioner, därför att man i större grad än kristna områden har satt religionen vid reell makt, är INTE nån islamofobisk propaganda, utan fakta.

Hade katolicismen ex. haft motsvarande möjligheter att bossa över människor, så hade det kanske rykt ännu fler kvinnor än vad det redan gör idag i gravt katolska länder, som låt mig gissa har ungefär samma mördande av kivnnor som du har inom islam.

https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/turkiet/befolkning-och-sprak/

Andel kvinnor
49,8 procent (2018)

Och läs då den siffran i ljuset av att kivnnor av naturen lever ett par år längre än män.

Så kan vi ta Afghanistan
Där är det riktigt trevligt för kivnnor
Andel kvinnor
48,5 procent (2017)

Syrien
Andel kvinnor
49,5 procent (2017)

Iran
Andel kvinnor
49,7 procent (2017)

Saudiarabien
Andel kvinnor
42,9 procent (2017)

Så tar vi något Västland som inte haft stor invandring senaste tiden

Storbrittanien ex.
Andel kvinnor
50,7 procent (2017)

Polen
Andel kvinnor
51,7 procent (2017)

Finland
Andel kvinnor
50,7 procent (2017)

Där har du mer det normala antalet kvinnor i en befolkning. De ska vara något fler än män, eftersom de hänger kvar några år till.

Sen för din info....din översta källa uppger ration mellan antal födda. Så 2015 i Turkiet föddes det
96,92 levande pojkar per 100 levande flicka. Förmodligen för att Turkiet ev. har lite högre spädbarnsdöd och sämre mödravård, dvs pojkarna går åt i högre andel än de behöver, men min gissning.
Senast redigerad av Merapi 2020-04-07 kl. 09:51.
Citera
2020-04-07, 09:53
Avstängd
Citat:
Lägg av själv.
Mitt påpekande att Islam är en patriarkal religion och att kivnnor förtrycks i större delar av muslimska regioner, är INTE nån islaofobisk propaganda, utan fakta.

Andel kvinnor
49,8 procent (2018)

Och läs då den siffran i ljuset av att kivnnor av naturen lever ett par år längre än män.

Så kan vi ta Afghanistan
Andel kvinnor
48,5 procent (2017)

Syrien
Andel kvinnor
49,5 procent (2017)

Iran
Andel kvinnor
49,7 procent (2017)

Saudiarabien
Andel kvinnor
42,9 procent (2017)

Storbrittanien ex.
Andel kvinnor
50,7 procent (2017)

Polen
Andel kvinnor
51,7 procent (2017)

Finland
Andel kvinnor
50,7 procent (2017)

Där har du mer det normala antalet kvinnor i en befolkning. De ska vara något fler än män, eftersom de hänger kvar några år till.

Sen för din info....din översta källa uppger ration mellan antal födda. Så 2015 i Turkiet föddes det
96,92 levande pojkar per 100 levande flicka. Förmodligen för att Turkiet ev. har lite högre spädbarnsdöd, dvs pojkarna går åt i högre andel än de behöver. men min gissning.

Uhm.... du verkar ha svårt för många saker.

1. Teocratier och religionstunga Statater utövar ett större förtryck på hela sin befolkning i förhållande till de där religion är frikopplat staten (även i länder som USA där 60%+ tror på gud)

2. Fördelningen globalt är 101 män på 100 kvinnor. Detta är för lågt. En mer optimal nivå är 105 män / 100 kvinnor (eftersom män dör tidigare)

Det finns mao ett överskott på kvinnor uppåt i åldra. Och underskott nedåt i dagsläget.

Men det är klart att tex den fria aborträtt och feminismens sexuell frihet utan ansvar ställer till det rejält. Naturen gör naturligtvis ett bättre jobb en sadistiska feminister eller för den delen nazister när det kommer till naturlig selektion
Citera
2020-04-07, 10:27
Medlem
Citat:
Lägg av själv.
Mitt påpekande att Islam är en patriarkal religion och att kivnnor förtrycks i större delar av muslimska regioner, därför att man i större grad än kristna områden har satt religionen vid reell makt, är INTE nån islamofobisk propaganda, utan fakta.

Hade katolicismen ex. haft motsvarande möjligheter att bossa över människor, så hade det kanske rykt ännu fler kvinnor än vad det redan gör idag i gravt katolska länder, som låt mig gissa har ungefär samma mördande av kivnnor som du har inom islam.

Andel kvinnor
49,8 procent (2018)

Så kan vi ta Afghanistan
Andel kvinnor
48,5 procent (2017)

Syrien
Andel kvinnor
49,5 procent (2017)

Iran
Andel kvinnor
49,7 procent (2017)

Saudiarabien
Andel kvinnor
42,9 procent (2017)

Storbrittanien ex.
Andel kvinnor
50,7 procent (2017)

Polen
Andel kvinnor
51,7 procent (2017)

Finland
Andel kvinnor
50,7 procent (2017)

96,92 levande pojkar per 100 levande flicka. Förmodligen för att Turkiet ev. har lite högre spädbarnsdöd och sämre mödravård, dvs pojkarna går åt i högre andel än de behöver, men min gissning.

Det föds inte färre pojkar än flickor i Turkiet. I Turkiet liksom i många andra länder föds det naturligt något fler pojkar än flickor. Cirka 1,05. Hade muslimer tillämpat könsselektiva aborter så fort de får tillgång till aborträtt (din teori) så hade Turkiet haft betydligt fler pojkar per flickor födda. Men det har de inte, utan de ligger normalt till. Dessutom är skillnaden i life expectancy mellan könen större (till kvinnors fördel) i Turkiet än i Sverige. Alltså har man inte ihjäl massa kvinnor på löpande band för då hade kvinnors life expectancy dragits ned.

Saudiarabiens sex ratio beror på invandring. Saudiarabien ligger fyra i listan över länder med flest invandrare (efter USA, Tyskland och Ryssland). Invandringen till Saudiarabien, liksom till andra gulfstater, är kraftigt mansdominerad.

Citat:

Men enligt de siffror du presenterar så är det ju Polen, det kanske mest katolska landet i Europa, som har stort kvinnoöverskott.
Citera
2020-04-07, 11:42
Medlem
Citat:
Det föds inte färre pojkar än flickor i Turkiet. I Turkiet liksom i många andra länder föds det naturligt något fler pojkar än flickor. Cirka 1,05. Hade muslimer tillämpat könsselektiva aborter så fort de får tillgång till aborträtt (din teori) så hade Turkiet haft betydligt fler pojkar per flickor födda. Men det har de inte, utan de ligger normalt till. Dessutom är skillnaden i life expectancy mellan könen större (till kvinnors fördel) i Turkiet än i Sverige. Alltså har man inte ihjäl massa kvinnor på löpande band för då hade kvinnors life expectancy dragits ned.

Saudiarabiens sex ratio beror på invandring. Saudiarabien ligger fyra i listan över länder med flest invandrare (efter USA, Tyskland och Ryssland). Invandringen till Saudiarabien, liksom till andra gulfstater, är kraftigt mansdominerad.

Men enligt de siffror du presenterar så är det ju Polen, det kanske mest katolska landet i Europa, som har stort kvinnoöverskott.

Snälla Verto, du länkade själv just statistisk som påvisade att det föddes färre pojkar än flickor i Turkiet 2015. Bestäm dig hur du ska ha det tack.

Sen. tillåt mig betvivla att turkisk aborträtt är typ densamma som ex Indisk elelr svensk för den delen. jag vill minnas att den ligger väldigt tidigt ex. ofta före kvinnan ens vet hon är gravid.

Och Polen har abortförbud. För ja de är numera extremt konservativa, vilket i regel betyder att man gillar patriarkat dvs begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter.

Mitt påstående är att patriarkal kultur samt reellt patriarkat, dvs män sitter och bestämmer över kivnnor ger förtryck mot kivnnor som i många fall tom leder till att kivnnor dör.

Exempel på detta är många muslimska nationer. Där du alltså finner både och...kulturen samt patriarkatet.

Och du kan själv avläsa från statistiska siffror vad detta gör med antalet kivnnor i dessa länder.
och då pratar vi alltså inte antalet födda utan antalet i befolkningen.

Kvinnor aborteras, vanskötts, hedersmördas, våldtas till döds, dör i barnsäng pga våldtäkt samt tvångsgraviditet då de är för unga, dör i barnsäng pga att samhället ignorerar kvinnors behov av vettig mödravård, dödas av partner, misshandlas till döds för att nån "jeppe" tycker det är sexigt att slå kivnnor, dödas pga rent kvinnnohat, som de inte har praktiska möjligheter eller ens laglig rätt att ta sig bort från.

Och därför fattas det idag ca 200 miljoner kivnnor i världen.

Så något kvinnöverskott, kan TS bara glömma.
Senast redigerad av Merapi 2020-04-07 kl. 11:52.
Citera
2020-04-07, 14:44
Avstängd
Vill man få bukt på kvinno/mansöverskott så ska man sikta på att ha 2-3 barn/ hushåll (median), ingen extrem invandring/utvandring (mer än 0-3% av populationen) eller "sadistisk" preventilmedel som tex fri abort.
Citera
2020-04-07, 14:54
Medlem
Citat:
Snälla Verto, du länkade själv just statistisk som påvisade att det föddes färre pojkar än flickor i Turkiet 2015. Bestäm dig hur du ska ha det tack.

Sen. tillåt mig betvivla att turkisk aborträtt är typ densamma som ex Indisk elelr svensk för den delen. jag vill minnas att den ligger väldigt tidigt ex. ofta före kvinnan ens vet hon är gravid.

Och Polen har abortförbud. För ja de är numera extremt konservativa, vilket i regel betyder att man gillar patriarkat dvs begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter.

Siffran i min länk gäller inte könsfördelning bland födda. Den siffran syns bara om man har subscription.

Så Polen har alltså stort kvinnoöverskott. Trots att patriarkat och konservatism leder till kvinnounderskott?

Citat:
Mitt påstående är att patriarkal kultur samt reellt patriarkat, dvs män sitter och bestämmer över kivnnor ger förtryck mot kivnnor som i många fall tom leder till att kivnnor dör.

Exempel på detta är många muslimska nationer. Där du alltså finner både och...kulturen samt patriarkatet.

Och du kan själv avläsa från statistiska siffror vad detta gör med antalet kivnnor i dessa länder.

Kvinnor aborteras, vanskötts, hedersmördas, våldtas till döds, dör i barnsäng pga våldtäkt samt tvångsgraviditet då de är för unga, dör i barnsäng pga att samhället ignorerar kvinnors behov av vettig mödravård, dödas av partner, misshandlas till döds för att nån "jeppe" tycker det är sexigt att slå kivnnor, dödas pga rent kvinnnohat, som de inte har praktiska möjligheter eller ens laglig rätt att ta sig bort från.

Återigen, i Turkiet är kvinnors livslängd relativt mäns längre än i Sverige.

Citat:

Han får väl flytta till Polen.
Citera
2020-04-07, 15:05
Avstängd
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Turkey

Citat:

Det finns inget straff för kvinnor som gör abort i poland, det finns abort med medecinskt stöd för att genomföra aborter vid tex våldtäck, vid fara moderns liv och alvarligagare fosterskador

däremot så anser man att abort inte är ett statligt subventionerat preventilmedel. Det handlar inte om att gilla spöken eller att vara extremt konservativ.

Citat:

Ditt påstånde är lika orimligt som felaktigt. Har svårt att se hur du ens kan få ihop det som en fantasi.

Citat:
så det är ett bevis på att (rasistiska!?!?!) det finns barbariska kulturer/stammar/individer med medeltida lagar och värderingar och även ett bevis för att patrirkatet inte existerar, Snyggt.

Citat:

Fast nu fungerar statestik som så att man måste antingaen annama all statestik , eller ingen, det går inte att sätta en tes och sen bara plocka de 5-10% ur högen som passar den tesen.

Sätt till hur våldssamma ca 7% av kvinnor som lever i realtioner är borde alla kvinnor sitta i fängelse.... är ju inte precis.... statestik...

Citat:
Mm livet är hemskt människor är vidriga, är det din ursäkt för att vara det?

Citat:
Det "fattas" inga kvinnor i världen, (vadfan det nu är för utgångspunkt), fördelningen bör vara 105 män per 100 kvinnor, inte 101 män per 100 kvinnor som är fallet nu. det finns enligt din egna sjuka definition i sådana fall 800m kvinnor förmycket.

Citat:

Det finns kvinnoöverkott på många håll runt om i världen har du inte sett hustruskolan än?
det borde du,

https://www.svtplay.se/video/25391475/hustruskolan
Citera
2020-04-07, 15:24
Medlem
Citat:
Siffran i min länk gäller inte könsfördelning bland födda. Den siffran syns bara om man har subscription.

Så Polen har alltså stort kvinnoöverskott. Trots att patriarkat och konservatism leder till kvinnounderskott?

Återigen, i Turkiet är kvinnors livslängd relativt mäns längre än i Sverige.

Han får väl flytta till Polen.

Snack! Det står svart på vitt i din länk, som JAG får upp då jag klickar på din länk och jag har ingen "subsciption" jag tror tom jag citerade detta för dig.

Nja Polen har nog mer normal demografi, eftersom trots att man absolut är patriarkala, så är man de t inte så illa som i div. islamska stater där religionen äger politisk makt. Dvs man slaktar inte dottern om hon har pojkvän, eller mördar frugan om hon vågar sticka näsan utanför dörren själv och en polsk kvinna är lika mycket värd i en domstol som en man, dvs en våldtagen kivnna har åtminstone en bitte chans kunna få rätt i en domstol kontra länder med sharia ex.
Polen är trots allt sekulärt, än så länge i vart fall.

Det kan det säkert vara, iom att Turkiet har stora andelar rejält fattiga i sin befolkning, som inte gynnar mäns åldrande direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in