Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
Så är det men jag som skattebetalare har ingen lust att stötta ett företag som redan innan corona var konkursmässiga
Mönga utav de som nu kursar är företag som inte har anpassat sig utan fortfarande har haft fysiska affärer osv
Det är extremt mycket restauranger, hotell etc. Vet en restaurang som sålde 900 luncher på torsdagen och 10 på fredagen. Det är bara för dem att kasta in handduken vid månadsskiftet. Även om man inte äter på restaurang särskilt ofta så gillar jag att det existerar när jag får lust.
Mycket av sektorn för persontransport kommer inte existera efter sommaren. Massor av flyg rutter och bussrutter inte vara tillgänglig som tjänst när man vill resa.
Man kanske klarar sig utan alla klädaffärer. Men vissa tycker om att kunna äta lunch eller ta bussen till farmor.
Ska dessa bolag kunna spinna upp igen efter krisen så behöver en jäkla massa start kapital. Egentligen är det bara staten som kommer kunna ha det kapitalet. Staten kommer dessutom bli sittande med en ruggig massa konkursbon. Så de äger redan alla prylar och betalar alla löner via lönegarantin.