2020-04-07, 12:46
Medlem
Sportkedjan Stadium säger upp 653 personer. Dessutom permitterar man 1000

Glad påsk!
Citera
2020-04-07, 13:03
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
SSABs verksamhet i Finland påverkas och permitterar nästan hela personal styrkan pga svagare marknadsläge. Berör totalt cirka 4100 anställda. Källa: Iltasanomat

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006466808.html

Illavarslande... har Finland permittering som vi tro? Annars ser vi nog varsel inom Svensk industri snart också med tanke på att industrins grund varslar (material)
Citera
2020-04-07, 13:15
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Så sägs det i varje kris. Och medierna intervjuar marxister, anarkister, ekoflummare och olika källartänkare som mer ostört än vanligt får säga att nu blir det minsann ett nytt samhälle, en ny människa.

I själva blir nästan allt som förr igen. Historien talar sitt tydliga språk.
Du menar att de intervjuar Flashbackare.
Citera
2020-04-07, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Vara utan utbildning nu måste vara bra segt.

Kan vara bra - då har man inte haft idéerna att investera i eget fantastiskt företag eller
på börsen utan har pengarna i plånboken o på banken - smart idag.

Det blir snart det normala skrev någon o börskurserna rusar - men kommer allt att bli
som förr - det finns ju ett latent hot med Nytt Virus - Nya Diger-bakterier som slår
sönder det mesta.
Citera
2020-04-07, 13:23
Medlem
Bortamatchens avatar
Nödpaketen från regeringen är i väldigt många fall i from av lån. Det kommer ju inte hjälpa företag som blir konkursmässiga pga förlorad inkomst. Deras soliditet kommer att rasa och tvingas till konkurs.

Permitteringar hjälper en del men för att rädda bolag utan inkomst så behöver staten gå in som ägare via nyemission.
Citera
2020-04-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sportkedjan Stadium säger upp 653 personer. Dessutom permitterar man 1000

Glad påsk!

Jösses, en butikskedja jag aldrig gått in i ens. Så efter allt detta med smittan är klart så kommer det aldrig någonsin mer i framtiden att kunna köpas en Adidasuniform? Har jag tolkat det hela rätt?

De uppsagda behöver bara sätta igång att stämpla. De är väl med i A-kassan? Är det något jag har missat?
Senast redigerad av Konrad 2020-04-07 kl. 14:15.
Citera
2020-04-07, 14:24
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Nödpaketen från regeringen är i väldigt många fall i from av lån. Det kommer ju inte hjälpa företag som blir konkursmässiga pga förlorad inkomst. Deras soliditet kommer att rasa och tvingas till konkurs.

Permitteringar hjälper en del men för att rädda bolag utan inkomst så behöver staten gå in som ägare via nyemission.

Så är det men jag som skattebetalare har ingen lust att stötta ett företag som redan innan corona var konkursmässiga

Mönga utav de som nu kursar är företag som inte har anpassat sig utan fortfarande har haft fysiska affärer osv
Citera
2020-04-07, 14:25
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jösses, en butikskedja jag aldrig gått in i ens. Så efter allt detta med smittan är klart så kommer det aldrig någonsin mer i framtiden att kunna köpas en Adidasuniform? Har jag tolkat det hela rätt?

De uppsagda behöver bara sätta igång att stämpla. De är väl med i A-kassan? Är det något jag har missat?
Bara invandrare i den affären ändå
Citera
2020-04-07, 14:39
Medlem
Ekonomin är helt död, de flesta väntar på att corona situationen ska lugna sig
Citera
2020-04-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Så är det men jag som skattebetalare har ingen lust att stötta ett företag som redan innan corona var konkursmässiga

Mönga utav de som nu kursar är företag som inte har anpassat sig utan fortfarande har haft fysiska affärer osv

Faktiskt. Man undrar hur jävla välskötta alla de häe företagen som totalt brakar ihop av en månads minskade intäkter är. Ok för Achmeds kiosk men om hela Stadium kollapsar av en månads försäljningsminskning visar det bara att de ändå levde på konstgjord andning.
Citera
2020-04-07, 14:56
Medlem
25000 beviljade uppehållstillstånd t.om mars.
Löven ökar i popularitet.
Citera
2020-04-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Faktiskt. Man undrar hur jävla välskötta alla de häe företagen som totalt brakar ihop av en månads minskade intäkter är. Ok för Achmeds kiosk men om hela Stadium kollapsar av en månads försäljningsminskning visar det bara att de ändå levde på konstgjord andning.

Det är helt häpnadsväckande vilka små marginaler de har. Allt går ut på att lura in kunder i samband med löningshelgen.

Ännu mer konsumtion, ännu mer meningslös konsumtion och total idiotisk konsumtion är de grundläggande faktorerna i hela deras ekonomiska värld.

Den här krisen skulle kunna göra gott på en hel del håll och kanter om nu inte staten skulle ha gått in och förstört det hela med ekonomiskt understöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in