2020-04-07, 15:25
Medlem
Sextiopluss avatar
Stockholm är tydligen hårt drabbat med sina 381 dödsfall vilket är mer Danmark, Finland och Norge tillsammans. Stadsdelar vid namn Rinkeby Tensta sticker ut. Är det någon som vet varför?
Citera
2020-04-07, 15:26
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Matematik är en bra stödvetenskap för att räkna ut vädret osv. Går bra att använda till att prognostisera dödstal också. Men dödstal prognoser sysslar inte Tegnell med och kanske inte du heller? Men jag gör det.
Gissar att även FHM har folk som modellerar med dödsfall som en faktor.
Problemet med att använda avlidna som en indikator är att det tar så lång tid att se vad utfallet blir.

Glöm inte att 2019-nCOV är ett nytt virus, men en allmän/generisk smittas spridningsmodell är känd.
Man kan räkna på de saker som även du är intresserad av utan att använda döda som en primärfaktor.

Även Tegnell sa detta igår, de har anpassat sina modeller efter nya data från Italien. Tidigare baserade man modellen primärt på Wuhan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Viktig fråga, men den skiter alarmisterna i. Dom begriper inte att alla länder räknar såväl smittade som döda på olika sätt

...och Sverige är givetvis det enda landet som räknar på rätt sätt, alla andra är idioter.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twenty4Seven
Hahaha Tegnell ”minskning av personer som vårdas på IVA senaste dagarna”

KONSTIGT, FLERA HUNDRA HAR AV DESSA HAR DÖTT....!!!
Jo, men om dessa inte ersätts med ännu fler nya fall så går det åtminstone åt rätt håll, hoppas man.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jo tack, jag vet. Har förmodligen följt tråden längre än vad du har gjort.
Kan inte du med din expertis upplysa FHM vad man ska göra?

Det är ett jävla skämt hur många lallare och självutnämnda experter som hänger här. FHM är en myndighet full av experter. Du har Johan Giesecke som jobbat med pandemier i 40 år, haft erfarenhet av FEM pandemier, Tegnell och Carlsson har jobbat med smittskydd i över 20 år. Ändå sitter några nittiotalister här med gymnasieutbildning och tror sig veta bättre.

Lägg ner, det är pinsamt.

Det här viruset är extremt smittsamt. Smittsamt är inte synonymt med dödligt.
Många experter tror att mörkertalet för antal smittade kan vara så mycket som 100 gånger mer än de som har registrerats i vården. Det skulle innebära nånstans mellan en halv till en miljon smittade.

Här, läs en artikel från någon som faktiskt kan något.

Halva Sveriges befolkning smittad i april

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/halva-sveriges-befolkning-smittad-i-april
Var det inte ”experten” Tegnell som lobbade för Pandermix..?

https://www.friatider.se/tegnell-forsvarar-vaccination-som-gav-500-unga-svenskar-narkolepsi

(Ja, länken går till FT, men jag är inte SDare, bara så du vet ... 🤗 )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Endast svenska experter på nivå med Tegnell tror det, ingen andra experter tror på dessa siffror.

Om hälften av Sverige skulle smittas i april skulle R0 vara över 300 eller något liknande, Tegnell sa just att det var 1.7.

Blanda inte in logik. I Sverige tror vi, tycker eller känner. Min sanning är lika mycket värd som din.
Citera
2020-04-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Okej, det här handlar naturligtvis om ett maratonlopp, men Sverige har onekligen fått en usel start. Kurvorna pekar åt åthelvete fel håll, speciellt i jämförelse med övriga Norden. Tänk om vi haft vettiga journalister i detta land som kunde ställa Tegnell ordentligt till svars.

https://sites.google.com/view/experimentet/startsida
Kommer inte att hända då de är fega idioter som inte kan ställa folk mot väggen. Tysken gjorde det nu är han borta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Kan man söka politisk asyl i Norge, från Sverige.

Jag klarar inte mer - jag måste leva i en datorsimulering. Så många kan inte vara så dumma samtidigt i fråga efter fråga.

Danmark, Norge och Finland har aldrig varit så attraktivt som det är nu. Förstår de som flyttar till dessa exemplariska länderna med ryggrad och folk som fortfarande har sunt förnuft.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Du läste inte artikeln eller hur?

Det står ingenting om immunitet.
Artikeln handlar om ifall viruset har återaktiverats hos en smittad, eller om denne har återsmittats. Sedan handlar det om att testerna kan ge false positive-svar.
Men Herre Gud...

Om Sydkoreas experter säger att de befarar att viruset lägger sig latent, och deras farhågor visar sig stämma, då är det mycket värre än att man "bara" inte blir immun.

Det vore ett Worst Case scenario. Vi får följa sydkoreansk forskning den närmsta tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Ganska förmätet uttalande med tanke på hur lite vi ännu vet om utvecklingen i Sverige och AT's egen track record. Läs gärna IQ-145's sammanställning i denna tråd

(FB) Tråden där vi samlar ”experters” råd som senare visar sig vara helt felaktiga.

Skrev jag inte att sättet och varför man valt att göra som Sverige är åt helvete?

Däremot så är det helt riktigt (enligt mig) att man gjort som man gör i Sverige.

Bara en sån sak att vi har haft i Sverige en kapacitet på över 6000 IVA platser som kan resas upp i form av fältsjukhus på några timmar och att man sen gett bort allting är ju förfan skamligt.

Men det handlar bara om att antingen är man FÖR något och följer snällt det spåret som ett får eller så är man EMOT och gör samma sak.

Nyans existerar inte längre.

Jag har ju för fan flyttat ifrån Sverige pga hur Sverige har sköts sedan i över 40 år.

Tänk vilken dröm det skulle vara! Att det här fick den politiker att inse att man inte ska tramsa runt utan följa Polen som t ex?

Jag flyttar hem på direkten och blåser Sabaton i lurarna hela vägen hem LÄTT!

Covid-19 har verkligen lyckats med konststycket att göra samman alla idioter både på vänster höger. Alla skriker PANIK!!!!!

Vänster fattar inte varför man gör som man gör och höger vill önskar mer än allt annat att detta är slutet för Sverige.
Citera
Medlem
Ytterligare 758 personer har dött av coronaviruset i Storbritannien, rapportera Sky News.

439 döda i går...

Nederländer, UK och Belgien har ökat i dödsfall kraftigt.. ja och sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Okej, då är problemet av övergående karaktär.
När de tillfrisknat från sin hosta och snuva återgår de i tjänst.
De flesta har inte sjukdomen covid.
Det vet man inte heller ifs. Ganska utsatt grupp. Nära inpå individer utan konsekvenstänk i små rum osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in