2020-04-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Om man ska utgå från att det blir en överklagan - hur länge dröjer det tills det drar igång igen?
Det blir nog inte förrän efter sommaren. Men svårt att veta. Dock blir det inte nå direktrapportering den gången, utan man lyssnar igenom alla ljudfiler och dömer utefter det. För det mesta i alla fall. Något vittne kanske kryper fram som inte hörts innan. Men svårt att sia om - inte alla överklaganden är lika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
... samt bodde i Vivalla och råkade uppge personnummer till någon som bodde i Odensbacken?

Ja, hur kan man förklara att man som oskyldig ringer polisen om en mindre företeelse där man inte kan
anses bli inblandad - och kan inte uppge vem man är?
Hur många misstag kan han kosta på sig att göra? På många sätt är han inte så översmart.
Citera
Bannlyst
Hiding yrkar på...........

Det har varit utdraget.
17 slag tar tid.
Inget utrymme att försvara sig
Dödsångest
Pågått i flera minuter.

............. KOM IGEN NU DÅ !!!!!!!
Citera
2020-04-07, 13:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Game, set and match !!!!

Åklagaren spekulerar i hur det kom sig att Lena inte märkte av det första slaget.
– Vi vet inte hur det har gått till. Men det behövs inte för en fällande dom. Det vi visat är att det är utom rimligt tvivel att NN begått det här mordet.

Citat.
Stefan H, NA
https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-svaret-pa-vem-som-mordade-lena-wesstrom-ar-alltsa-45-aringen-folj-direktrapporten- fran-rattegangen-om-hjarstamordet

Och därtill: ”Åklagaren påstår att Lena Wesström hunnit känna kraftig dödsångest under mordet.
– Första slaget måste ha kommit överraskande för Lena.”

Förvårande avs straffmätningen att ett BO upplever stark dödsångest...
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
För femtio-elfte gången sagt, sluta upp med dina osannfärdiga påståenden om mig.

OnTopic: Jag har klart och tydligt deklarerat inom flera tidigare skrivna inlägg, att det inte handlar om en DAGBOK ... det handlar om så kallade privata DAGBOKS-ANTECKNINGAR och som L*na Wesstr*m tidigare skrivit på A4-papper (hålade) och där varje A4-papper har små skrivna text-stycken, dessa A4-papper var av L*na Wesstr*m samlade inom en PÄRM.

Jag har inte påstått att jag har L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar i MIN PERSONLIGA ÄGO, däremot sagt, så har jag deklarerat att jag tidigare haft TILLGÅNG och fått läsa skrivna text-stycken ur L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar på A4-papper inom en pärm.

Jag har också och slutligen sagt deklarerat, att dessa, av L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna dagboks-anteckningar, finns i förvar hos en mycket nära vän till L*na Wesstr*m och som ifrågavarande anförtrott sig åt.

Jag begriper inte varför du skall förvränga det som jag tidigare framfört inom mina skrivna inlägg gällande L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna privata dagboks-anteckningar vilka förvaras inom en pärm, och var av ifrågavarande skrivna på A4-papper.

Mvh/ @JokerMannen

Du blir alltid så upprörd när man drar upp din inläggshistorik. Som sagt, det är jobbigt att vara mytoman när saker man skriver sparas. Gå tillbaka själv och läs. Dagboken kör du hårdast med i perioden precis mellan att du kallade LW " den koreanska kvinnan" till att hon blev "min vän LW".

Men du svarade inte på frågan om vittnet som du påstod kunde knyta SD till brottsplatsen. Kan du vänligen utveckla den biten?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Nu har reportrarna paltkoma verkar det som
Citera
2020-04-07, 13:46
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vem skulle han ha mördat då? Finns det folk i hans förflutna som försvunnit, dött av oklara omständigheter?

Haha jaru, jag önska jag vore en rättsexpert men.
Citera
2020-04-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det blir nog inte förrän efter sommaren. Men svårt att veta. Dock blir det inte nå direktrapportering den gången, utan man lyssnar igenom alla ljudfiler och dömer utefter det. För det mesta i alla fall. Något vittne kanske kryper fram som inte hörts innan. Men svårt att sia om - inte alla överklaganden är lika.

Men om han frias här och åklagaren överklagar - är han fri tills dess eller kan man hålla kvar honom för att förhindra att ytterligare bevis förstörs?
Citera
2020-04-07, 13:48
Medlem
T34Panzers avatar
Man får hoppas att hans egen stora trut och hybris fäller honom:

” Enligt åklagaren har 45-åringen sagt att mordet aldrig kommer att lösas.”

Detta har han hävdat flera gånger: i både förhör, till bekanta och även i rätten i förra veckan...
Citera
2020-04-07, 13:48
Bannlyst
Hiding o Tette yrkar på.............

"Mordet kommer aldrig att lösas, skall Stefan ha sagt."

...............
Åklagaren vill att rätten ska ta ställning till om 45-åringen ska dömas till livstids fängelse eller 18 år.
– Straffvärdet är av betydande längd, säger Åsa Hiding.
Åklagaren vill att 45-åringen ska vara kvar i häktet i väntan på dom.

Citat.
Stefan H
NA.

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-svaret-pa-vem-som-mordade-lena-wesstrom-ar-alltsa-45-aringen-folj-direktrapporten- fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Där satt den.

Nu får vi se hur tingsrätten bedömer detta efter Försvarets plädering.
Citera
2020-04-07, 13:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Om man ska utgå från att det blir en överklagan - hur länge dröjer det tills det drar igång igen?

Man har 3 veckor på sig att överklaga efter dom fallit och förhandling ska ske inom 4 veckor i Hovrätten då det är förtursmål om man är häktad. Om jag inte minns helt galet.
Citera
2020-04-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
"Åklagaren tar nu upp flera exempel där 45-åringen ska ha haft planer på att mörda andra personer"

Vem mer har han haft planer på att döda, och vad finns det för belägg för detta?

Finns i FUP uppgifter t ex där Lena i samtal med någon vän, berättar att Stefan hotat
att döda både henne och hennes yngste son, A*ron, med orden "undrar vem jag ska
ta först".
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-04-07 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in