2020-04-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
"Åklagaren tar nu upp flera exempel där 45-åringen ska ha haft planer på att mörda andra personer"

Vem mer har han haft planer på att döda, och vad finns det för belägg för detta?

Av hänsyn till berördas integritet har man inte velat gå ut med det offentligt, stod det i rapport ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag håller inte riktigt med. Får han ett tidsbestämt straff, och överklagare, så är risken lika stor att Hovrätten faktiskt skärper straffet eftersom åklagaren då också kommer överklaga. Det finns så otroligt mycket i det här målet som pekar på att de har rätt man. Det är svårt att komma runt det. Nej, jag håller emot där. Han kommer sitta inne. Länge. Även efter HRs dom.

Om man ska utgå från att det blir en överklagan - hur länge dröjer det tills det drar igång igen?
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då Stefan mötte poliser mitt i natten bad de honom visa händerna och han hade inget i dom. Han kan ha haft vapnet instucket i linningen på byxorna och dolts under jackans ryggparti. Var det natten då han ringt efter poliserna? Då han var på väg "hem ifrån krogen"?

... samt bodde i Vivalla och råkade uppge personnummer till någon som bodde i Odensbacken?
Citera
2020-04-07, 13:40
Medlem
T34Panzers avatar
”- NN åker på drömresan med drömkvinnan och han skriver ”det ska bli så bra nu”, säger åklagaren och menar att det kanske är det tydligaste beviset. ”

Jag håller med ÅK, och lägg därtill att han skrev sov gott i sitt sista medelande till LW, inte nattis som alltid skrivit annars...till såväl LW, HD som JG.

Sov gott brukar det ofta stå både i dödsannnonser och på gravstenar....
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Icket att förglömma - Endast SD’s och LW’s dna kunde hittas på ringen.
Hon har träffat massor med folk helgen innan mordet och säkerligen kramats och rört i andra människor under lillpojkens födelsedagsfirande
Bra poäng!
Nu kom det kanske en öppning om åtal mot HD.
Så mycket besvär var Lena för exfrun att hon kände sig lättad när hon var försvunnen, säger Therese Johansson, och fortsätter;
– Det finns inget som tyder på att hon är kapabel att utföra mord. Men Lena är ett problem om de skulle försöka reparera förhållandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hon gjorde inget motstånd utan hon blev överrumplad.
Helt oförberedd.

Hon kan ha lurats dit per telefon (något med geocash kanske) och gått ensam. Väl framme hoppade GM på henne.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Hon gjorde inget motstånd utan hon blev överrumplad.
Helt oförberedd.

Jag tror Lw var starkare än SD och snabbare på ar springa och det var han nog medveten om och det är mycket möjligt att ut efter de som han överrumplad henne.
Citera
2020-04-07, 13:41
Bannlyst
Fröken Hiding går igenom straffvärdet .................vad yrkar hon på ???

vänta
vänta

Hon jämför med andra domar
Citera
2020-04-07, 13:41
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Av hänsyn till berördas integritet har man inte velat gå ut med det offentligt, stod det i rapport ..

Låter väldigt underligt då man inte kan påstå saker som åklagare utan att ha någon form av bevisning för det man påstår. Fast berörda parter kanske är delgivna dessa misstankar?
Citera
2020-04-07, 13:42
Bannlyst
Flera av Lenas anhöriga är där idag

Hiding yrkar på........... kom igen nu !!!!

vänta
vänta
Citera
2020-04-07, 13:42
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Det är precis detta jag sa för ett tag sedan, att han mycket väl kan ha mördat förut.

Vem skulle han ha mördat då? Finns det folk i hans förflutna som försvunnit, dött av oklara omständigheter?
Citera
2020-04-07, 13:43
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Fröken Hiding går igenom straffvärdet .................vad yrkar hon på ???

vänta
vänta

Hon jämför med andra domar
Ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här