2020-04-07, 13:19
Bannlyst
Stefan såg Lena som ett stort problem vid denna tiden.
Citera
2020-04-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Kloka ord. Gissar att det är större chans att det blir fällande i TR och efter givet överklagande (oavsett utgång) så är risken stor att HR friar i ett indiciemål som detta. Inte sant?
Jag håller inte riktigt med. Får han ett tidsbestämt straff, och överklagare, så är risken lika stor att Hovrätten faktiskt skärper straffet eftersom åklagaren då också kommer överklaga. Det finns så otroligt mycket i det här målet som pekar på att de har rätt man. Det är svårt att komma runt det. Nej, jag håller emot där. Han kommer sitta inne. Länge. Även efter HRs dom.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-07 kl. 13:23.
Citera
2020-04-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tydligen blev det som farligast när Lena skall ha sagt till Stefan att han var patetisk och att hon var beredd att lämna honom.
Det är ju det typiska, att det blir som farligast när kvinnan i relationen är på väg att lämna. Det är då de dödas. Kika på Martin Jonsson i Lotta-målet, Billy i Tova-målet.
Citera
2020-04-07, 13:20
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fick NFC frågan om hur länge DNA kan överleva på en ring?

Ja de kunde inte säga det. Men dna skulle inte överleva att man tvättar händerna och duschar flera dagar.
Citera
2020-04-07, 13:22
Bannlyst
Stefan ser tydligen inte så tuff ut just nu.

Han har slutat att fnissa o skratta.

Välkommen in i matchen, Stefan.
Citera
2020-04-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
En blodfläck kan man väl utvinna dna ifrån flera år efter den besudlades, man kan väl inte åldersbestämma det heller.

Det har jag också fått för mig, därför förstår jag inte
riktigt att ÅK gör sådan affär över ringen, brist på annat kanske.
Citera
2020-04-07, 13:23
Bannlyst
Han tappade kontrollen.
Problemet löstes genom att helt enkelt mörda Lena.
Citera
2020-04-07, 13:24
Medlem
notknapparens avatar
Allt i en enda viktig mening:

NA:

"– När NN tappade kontrollen över Lena tappade han också kontrollen över sin dröm om att leva med sin fru, säger Therese Johansson."

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagarens-slutanforande-45-aringen-har-inget-alibi-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet
Citera
2020-04-07, 13:25
Bannlyst
Jäkligt infekterat triangeldrama
Citera
2020-04-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag kan inte minnas att jag ens läst det i FUP...?? Bara VART hon låg (han pratade då om att det var vid hålet i marken som han sett i tidningen) Inte HUR. Men jag kanske missförstod?

Jag tror dom syftar på att han vet att hon har legat ner medan hon blev mördad.
Citera
2020-04-07, 13:26
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta var intressant.

Åklagaren berättar att Lena vid tiden för mordet mådde bättre efter att hon hade tagit tag i sitt liv. Hon var på väg bort från 45-åringen.
– NN hade vid tiden för mordet tappat kontrollen över Lena.

Citat.
Stefan H, NA
na.se

Ja. SD kunde helt enkelt inte acceptera LW i liv då han säkert kände att hon kanske sprider sjuka rykten om honom som han gjort och sagt. Han kanske till och med älskade henne men sen tappade han kontrollen över att tappa konrollen över henne. Ända sättet var att mörda henne (då i hans mening med mordet) skulle vara att få bort allt han gjort mot Lena som rykten, misshandel, nedtryckningar och stalking.

Att han älskade henne störde han.
Citera
2020-04-07, 13:27
Bannlyst
– Så mycket besvär var Lena för exfrun att hon kände sig lättad när hon var försvunnen, säger Therese Johansson, och fortsätter;
– Det finns inget som tyder på att hon är kapabel att utföra mord. Men Lena är ett problem om de skulle försöka reparera förhållandet.

Citat.
Stefan H, NA

https://www.na.se/artikel/just-nu-aklagaren-svaret-pa-vem-som-mordade-lena-wesstrom-ar-alltsa-45-aringen-folj-direktrapporten- fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in