2020-04-07, 13:22
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Juristen och boxaren Dominic Raab är de facto Storbritanniens nya premiärminister. Han har även svart bälte i karate och är relativt ung 46 år gammal.

Har Boris kilat vidare?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Det var någon "expert" som föreslog att testa vaccin på afrikas befolkning för att det tydligen inte spelar någon roll om dom dör enligt honom... Hans logik var att de redan har det fattigt och jävligt så vad har de att förlora på det
Har du ett namn på denna experten, låter djupt oetiskt att säga så.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ja orkar man inte med rollen som premiärminister måste det vara allvarligt. Eller?
Nej, det handlar om att han drabbats av viruset, eller tror du att han simulerar?
Krishanterande dumbom?
Citera
2020-04-07, 13:23
Medlem
E det bara jag, eller är det fler som tycker att FHM's presskonferenser paminner ganska sa starkt om en illa forberedd gymnasie-presentation, där det rader allmän forbryllning, är väldigt blekt och helhetsintrycket blir ett enda fett IG?
Citera
2020-04-07, 13:23
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Om det blir 20% arbetslöshet som Adners Borg spådde. Blir det 30%+ till hösten efter allas uppsägningstid m m gått ut.
Det är inte bara blattar som förlorar sina jobb om detta fortsätter under april. Det är vi svenskar. välbetalalda svenskar.
När medelkalssen förlorar sina jobb blir det enorma problem i samhället.

De problemen går ju faktiskt att lösa om kapitalism och bankerna själva går med på det..
Citera
2020-04-07, 13:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
E det bara jag, eller är det fler som tycker att FHM's presskonferenser paminner ganska sa starkt om en illa forberedd gymnasie-presentation, där det rader allmän forbryllning, är väldigt blekt och helhetsintrycket blir ett enda fett IG?

Ja de gör inget starkt intryck och babblar för mycket.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Inte illa gissat, 477 blev det. Märkligt nog känns det väldigt odramatiskt. Vi ligger nu på influensa-siffror, men självklart drar det iväg ännu mer innan man kan blåsa faran över. Frågan är om Löfvėns "tusentals döda" slår in, vi får se.

Självklart kommer vi ha tusentals döda, tyvärr.

Det kommer vi ha pga att vi har nordens slappaste restrektioner när det kommer till viruset.
Fast när det gäller cannabis så har vi istället nordens hårdaste restrektioner istället, man kan önska att det var tvärtom.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Dom sa på SKY NEWS att Boris inte ligger i respirator utan får bara syrgas, så förhoppningsvis klarar han sig!
Citera
2020-04-07, 13:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och brittiska premiärministrar i 55-års åldern:

Detta visar hur farlig den är.

Visserligen är inte Boris Johnson någon atlet eller vältränad motionär, men om en 55-årig man som lever lite slarvigt riskerar att dö av sjukdomen, då är den helt klart farlig.

En vanlig förkylning eller en vanlig säsongsinfluensa hade ju knappast satt honom i den här situationen.

Nej, en person bevisar ingenting.
Citera
2020-04-07, 13:25
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det finns nog inte malaria medicin till alla sjuka svenskar kan jag tänka mig.
Läste i någon tidning att den går att röra ihop i ett kemilabb ute på ett sjukhus. Verkar inte vara någon speciellt avancerad sammansättning. Tabletterna är ju dessutom licensfria numera.
Citera
2020-04-07, 13:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har inte sett några riktade åtgärder mer än att man pratar om att tillhandahålla information på andra språk. Det är liksom inte det jag pratar om. Jag tror att jag kan säga att de flesta äldre som blivit smittade på boendena och i hemtjänsten (vilka inte registreras som COVID-19 enl. tillförlitliga källor) har blivit smittade av personal som bor i dessa områden. Tidiga åtgärder som screening bland dessa utvalda grupper hade säkert gjort en skillnad om man inte hade varit så PK-skitnödig som du är.

Men nu börjar du prata om något helt annat. Screening av hemtjänstpersonal vet jag att man börjat med förra veckan på flera boenden. Det var säkert ett misstag att inte börja med det tidigare. Inget konstigt med det.
Citera
2020-04-07, 13:26
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Har Boris kilat vidare?

Han kämpar fortfarande för sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto