2020-04-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning

Kan man tänkas tro att de idag borjar bli lite mer ärliga och raka?
Tror jag inte tyvärr - denna bild tycker jag var bra om Sverige https://tinyurl.com/syegohq
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Det blir ingen allmän anarki med så låga siffror som 20% arbetslöshet. Det enda som kommer hända är att desto flera är missnöjda och gnäller bara för att de inte kan gå ut o dricka sin latte, köpa pizza, äta kebab, förnya frisyren hose den mode riktiga frisören etc, etc..
.. den anarki som möjligtvis uppstår är fler bilbränder i förorterna osv och att det sprider sig lite grann till de ställen där det varit ganska lugnt och detta började så smått innan corona..

Om det blir 20% arbetslöshet som Adners Borg spådde. Blir det 30%+ till hösten efter allas uppsägningstid m m gått ut.
Det är inte bara blattar som förlorar sina jobb om detta fortsätter under april. Det är vi svenskar. välbetalalda svenskar.
När medelkalssen förlorar sina jobb blir det enorma problem i samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
I förnekelse av vad? Att det faktiskt kommer att bli värre? Det vet du ingenting om, du bara befarar det. Det är inte fakta. Och man kan bara förneka fakta i sammanhanget.

Jag litar mer på Björn Olsen än din spåkula.

Intressant även att lyssna på en frispråkig expert som inte på något vis är bunden till etablissemanget, han verkar även intresserad av omvärlden.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Jag har lugnat ner mig nu ,känner inte mig irriterad på A Tegnell nu ,däremot har min irritation för Ebba Thor ökat mer och mer ,då hon är så dryg i alla intervjuer som visas ,helt klart klagar hon på allt och alla i en dålig ton .hon klagar där hon själv inte har nåt vettigt att tillägga ,vilket behövs i dessa coronatider .
Att hon överhuvudtaget syns i media i samband med C19 är obegripligt för kvinnan tillför absolut ingenting av värde i kampen mot C19.
Men MSM är inte kända för journalistik, kan liknas vid finns i sjön när det gäller förmågan att hitta bra artiklar.
Citera
2020-04-07, 13:19
Bannlyst
25,1 procent av vårdtillfällena har gällt patienter mellan 50 och 59 år.

11,9 procent har gällt patienter 40-49 år.

3,6 procent har gällt patienter 30-39 år

4,4 procent har gällt patienter 20-29 år.

Att så många yngre måste intensivvårdas förvånar Karin Hildebrand, intensivvårdsläkare på Södersjukhuset i Stockholm.

– Vi ser fler än vi hade förväntat oss av unga personer utan riskfaktorer, alltså utan andra sjukdomar, som drabbas hårt av covid-19 och som kräver intensivvård, sa hon i Aktuellt på måndagskvällen.

Ser bra ut det här
Citera
2020-04-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Precis. Det är väl 3 län i samma region (landsting) ?

Dålig koll men minst två i allafall 😬
Citera
2020-04-07, 13:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så hon förstår inte skillnaden mellan ånga (gas) och flytande tillstånd (små vattendroppar)? Sov hon sig genom högstadiet kemikektioner eller vad??? Visst, det man ser en kall dag när man andas är droppar, men bara för att de bildas genom kondensation efter att vattenångan som finns i utandningsluften har lämnat kroppen. Vilken total jubelidiot hon är!

En varm dag eller inomhus i normal rumstemperatur syns ingenting, så då finns inga droppar. Är allt lugnt då?
Nej det är inte lugnt då, det borde du förstå.
Jag tror att hon kan mycket mer än dig!
Krishanterande låtsasexpert?
Citera
2020-04-07, 13:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige

Jag skulle tippa på att det ser rätt dystert ut för honom.
Ja orkar man inte med rollen som premiärminister måste det vara allvarligt. Eller?
Citera
2020-04-07, 13:21
Avslutad
SL slutar att ha massa muppiga biljettkontrollanter som far runt och sprider smitta.

Det var tamigfan på tiden.

Klart man inte kan ha massa kontrollanter ute bland folk i tunnelbanan mitt i en pågående pandemi.
Det fattar ju vemsomhelst.

Tillochmed SL förstod det tillslut.
Tog ett tag bara...
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
En tonårstjej i UK tog livet av sig bara på grund av tanken att måsta sitta isolerad. Vem bryr sig om det?
Vi är många som tycker det är hemskt.
Krishanterande människohatare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
WHO chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus är arg på någon, han inte säger vem det är,
för att denne någon vill testa ett COVID-19 vaccin i Afrika.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/who-chefens-vaccinilska-en-skam-att-hora/

Fattar någon?
  • Vem är han arg på?
  • Varför vill denne någon testa vaccinet i Afrika?
  • Varför vill Tedros inte testa vaccinet i Afrika?
  • Har själva Afrika, eller alla afrikaner, någon speciell egenskap som gör dem speciellt bra eller dåliga att testa vaccin på?

Det var någon "expert" som föreslog att testa vaccin på afrikas befolkning för att det tydligen inte spelar någon roll om dom dör enligt honom... Hans logik var att de redan har det fattigt och jävligt så vad har de att förlora på det
Citera
2020-04-07, 13:22
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Du är förblindad av en vilja att se att du hade rätt och vill se enorma siffror.

Vakna upp. Även om mörkertalet finns, följer den just de siffrorna vi redan ser. Nedgången har börjat.

10% per dag gav en r0 på 1.1 inte så högt. 1.05 är hanterbart utan ens fältsjukhus, det är faktiskt mindre smittspridning än säsongs-influensa.

Vad är det för fel att se risken med att det kan börja hända saker på allvar inom de närmaste veckorna/månaden.. men visst, vi får väl hoppas att du har rätt, själv tror jag att det snart blir en ökning igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in