2020-04-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Av ren nyfikenhet undrar jag om bårhusen blev överfulla vid influensan förra året? Användes militära transportfordon för att transportera lik till utomsocknes bårhus i Italien vid influensan förra året? Ställdes det upp kylcontainrar vid Stockholmssjukhus vid influensan förra året? Användes gaffeltruckar för att lasta ombord lik på kyltransportbilar i New York vid influensan förra året? För om så är fallet, så missade jag faktiskt det.

Ställer man in alla begravningar eller försvårar för begravningar så blir det fullt på bårhusen. Det är ju inte bara corona dödsfall som fyller upp bårhusen utan alla andra dödsfall också.
Senast redigerad av painkiler 2020-04-07 kl. 12:22.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Jag håller med, jag är också en besvärlig medborgare relativt påläst ifrågasätter det mesta i vardagliga situationer som andra hade godtagit och inte sagt ifrån för jag själv som individ gillar inte hur saker och ting styrs. Kan du dina lagar samt kunna prata för sig själv då är du en jobbig medborgare, du ska sitta tyst och inte ifrågasätta någon/något som har högre auktoritär än du.

Jag ser hur man använder sig utav den svenska mentaliteten i den här covid-19 farsoten och då även på ett fult utstuderande sätt man sedan, om det blir katastrofala siffror, kommer att beskylla svenska folket för.
Det var du som inte tvättade händerna, din skit.
Det var du som smittade ner gamlingarna på äldreboende, din skit.
Ni lyssnade inte på oss experter era skitstövlar och folket kommer att gå med nacken böjd ännu mer skämmas och känna sig misslyckade och ja då måste man ju betala tillbaka efteråt också. Acceptera att skatten blir 50 % istället. Ett jävla fulspel allt.
Jag ser det redan nu från politiskt håll.
Eller också ser jag helt fel. Inbillar mig.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
"Det är bättre att inte ha någon skyddsutrustning alls än att invaggas i en falsk säkerhet genom att använda icke-godkänd skuddsutrustning(som råkade vara skänkt ifrån Kina)."

Jag insåg då att Sverige förtjänar verkligen att gå under.
Ja det är bättre att inte ha ett andningsskydd, än att ha ett värdelöst sådant som inte fungerar. Då är du iaf medveten om att du inte har nåt skydd, vilket du oavsett inte har i något utav fallen men tror du har när du tar på dig det kinesiska skräpet.

Edit: att Kina ger oss virus från sitt laboratorium och sedan skickar sådant skräp som "hjälp" bör ses som en krigshandling.
Senast redigerad av sherm 2020-04-07 kl. 12:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Det stämmer inte. Asiaten 1957 och Hongkong 1968 var både större och dödligare, särskilt med tanke på avsevärt mindre världsbefolkning.

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Värsta viruspandemin??? Din dumme jävel. 75.000 döda hittils, Det är färre än vad som dog i influenan i USA förra året.
Det dog mellan 290,000 och 650,000 i influensan förra året.

Är viruspandemin i slutet eller i början?

Som jag skrivit tidigare: det är fascinerande hur djupt en del kan leva i förnekelse.
Citera
Medlem
Vore mycket intressant om någon här på FB kunde göra statistik över hur förhållandet är mellan "försvarare" av förd strategi och de som har motsatt inställning bland de konton som är mars 2020-konton !

Vi konspirationspoliser misstänker att det kan vara någon ljusskygg övning inom "totalförsvaret" för att ge bild av ett enat land med en handlingsförlamad, förlåt handlingskraftig landsfader och regering !

Putin, kom och rädda oss ! (eller i alla fsl Orban)
Inte trodde jag att en sådan tanke skulle kunna födas då jag fick uppleva "kalla krigets" värsta år och pga yrke och intresse såg mycket av östvärldens gissel i form av kommunismens korruption och nollor som fick makt pga hierarkin som byggde på att jasägare kom uppåt i korthuset.
Alla med makt hamnade på inkompetensnivå !

Hmm, en del här kallar Sverige för DDR.2, kanske de har rätt !?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Om du tänker ett varv till har du precis argumenterat för att covid-19 kommer att slå mindre hårt. För övrigt finns det ingen bot mot covid-19, och samma gällde för Asiaten. Så förutsättningarna är inte väsentligt annorlunda. I grunden hänger utgången på den enskildes förutsättningar.

Det har jag inte alls! Vi vet inte hur det här utfaller.
Citera
2020-04-07, 12:21
Avstängd
Korv-Bajss avatar
WHO chefen Tedros Adhanom Ghebreyesus är arg på någon, han inte säger vem det är,
för att denne någon vill testa ett COVID-19 vaccin i Afrika.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/who-chefens-vaccinilska-en-skam-att-hora/

Fattar någon?
  • Vem är han arg på?
  • Varför vill denne någon testa vaccinet i Afrika?
  • Varför vill Tedros inte testa vaccinet i Afrika?
  • Har själva Afrika, eller alla afrikaner, någon speciell egenskap som gör dem speciellt bra eller dåliga att testa vaccin på?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
SL pausar biljett kontrollanterna på obestämd tid, de får nya arbetsuppgifter, de har varit för närgående.Men då är det fritt fram att åka gratis och trängas haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tumppigo
Igen, hur kan du skriva så? Det testas väldigt lite i de flesta länder. Mörkertalen är enorma.
Sedan vet vi inte när detta tar slut.
Lägg sedan till många som inte vet om att de har/har haft Corona.
Folk dör utan att någonsin testas.

Om några år kan vi förstå omfattningen, och bara om man börjar testa på riktigt.
Hur kan du anta att det skulle bli värre? Vad tyder på det? Vilka sakliga invändningar har du? Det måste finnas någon grund för att lämna det öppet. I så fall är jag med på det, inte annars.
Citera
2020-04-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
DN försöker lugna svenskarna med att ni ändå kommer att dö oavsett COVID-19. Vilken jäkla propaganda!!

"90.000 människor dör varje år – av 700 olika orsaker"

https://www.dn.se/nyheter/sverige/90000-manniskor-dor-varje-ar-av-700-olika-orsaker/

Det dar var riktigt sjukt (pun intended). Kan vara den mest ovidkommande och okansliga o idiotiska artikeln pa ar. Och det sager inte lite det.
Citera
Medlem
Citat:
DN försöker lugna svenskarna med att ni ändå kommer att dö oavsett COVID-19. Vilken jäkla propaganda!!

https://www.dn.se/nyheter/sverige/90000-manniskor-dor-varje-ar-av-700-olika-orsaker/

Perfekt! Då kan vi sluta köra bil obältade, simma med hajar, samt börja utföra elarbeten i hemmet själva. 90 000 dör ju per år ändå liksom.

DN är en mycket vidrig publikation.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Propaganda för vem? Det är bara fakta som presenteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in