2020-04-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1. Kanske betongrumpan bör uppröras över Åkl/FUP besatthet över Lenas "eskapader" för det är där det detaljrika snaskandet i bland Lenas spermatrosor görs.
2. Var glad att inte slasken presenterats tråden får då jäklar hade du få sett på eskapader.

Har du läst slasken?
Citera
2020-04-07, 11:36
Bannlyst
Åklagaren tar upp att 45-åringen lämnat olika uppgifter om personerna som ska ha legat i bakhåll i Vivallaskogen 11 till 12 maj.

– Det har skiftat från att vara ungdomar, män med utomeuropeiskt utseende, till att vid något tillfälle även har varit kvinnor.

Citat.
Stefan H, "NA
na.se
Citera
2020-04-07, 11:38
Bannlyst
45-åringen drar efter andan och lutar sig tillbaka i stolen när åklagaren tar upp de olika bevisen och att 45-åringen inte talat sanning.

Han kanske satte skrattet i halsen.
Citera
2020-04-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det ger jag dig fullkomligt rätt i. Antagligen kommer försvaret att säga det också genom att åklagaren sa samma sak om SD i rättegången.
Platshistoriken visar även vart en telefon har rört sig och inte endast var telefonen befinner sig. Något att tänka på..
Tror absolut att utredarna har varit mycket noggranna i sitt arbete med att utesluta alternativa mollgans
Citera
2020-04-07, 11:39
Bannlyst
Något av det mest anmärkningsvärda uppgifterna han lämnar handlar om fyndplatsen. Det är bara mördaren som kan känna till den informationen.
Citera
2020-04-07, 11:40
Bannlyst
Lena blödde inte vid samlag
Citera
2020-04-07, 11:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
AB 160, sid 110
Ja, det finns flera saker som stöder åklagarens teori om att det fanns blod på tvättmaskinen. Det är dels det logiska resonemanget som hon lade fram i rätten idag, och dels att man fick en indikation på blodförekomst, men också det faktum att man kunde konstatera förekomst av DNA från LW på tvättmaskinen. Åklagarens uppfattning är alltså att det hypotetiska blodet kommer från just LW.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-07 kl. 11:45.
Citera
2020-04-07, 11:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Har någon en direktlänk?
Citera
2020-04-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja.. Det verkar inte bättre.. Och när väldigt speciella saker händer som verkligen sticker ut från vardagen, så brukar man i regel minnas vad man gjorde där och då i den stunden man fick veta någonting hemskt:

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Men inte HD. Hon verkar få allt vagare minnen från just den dagen.

Jag själv vet exakt vart jag var när Palme dog, när Lady Diana dog, när det rapporterades om Tsunamin, 11e september, vart jag var när terrordådet på Drottninggatan hände, ja.. tom vart jag var när det meddelades att Avicci dött. Jag minns till och med vad jag hade på mig för kläder dessa dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Men just dom två.....tror man mer tagit upp tsunamin

Jag var nog inte ens fyra eller femma på bollen... Kanske nummer åtta på bollen *skratt*
Men inte ensam.
Men.. Bra tänkt av oss...
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-07 kl. 11:45.
Citera
2020-04-07, 11:44
Bannlyst
Åklagaren tror inte ett smack på Stefans förklaringar till hur blodet hamnat på hans kläder.
Citera
2020-04-07, 11:45
Bannlyst
Blodet......

- Det är inte sannolikt att hon skulle ha ställt sig och hantverkat i tvättstugan.

citat.
Christina E, "NA
na.se
Citera
2020-04-07, 11:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Brukar de verkligen det? Sen var ju inte LW präst utan (frikyrko)pastor. De kanske har ögonen på sig mer än präst i svenska kyrkan och församlingen kanske kräver ett annat uppförande än vad svenska kyrkans församlingar. Sen ska man komma ihåg att allt det här började efter hon slutat som pastor. Hon tyckte väl inte att det livet passade henne fullt ut.

”Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta mannen.”

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
2016-11-11 Ur förhör. Ofredande.

Är du rädd för honom?
Ja.

Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta mannen.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så har han ju sagt att han har en film när vi har sex.
Jag vet att jag inte blivit tvingad unoder hot att skicka bilder eller ha sex med honom.

s. 5-13

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in