2020-03-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Vittnet HW ger en väldigt klar bild över hur LW och SD kände till BP!

2018-09-26 13:07
Saxat ur samtal med vittnet HW (dotter till par som umgicks mycket med LW under tidigare period)

Under vintern -17/-18 berättade LW för HW om sina planer att placera en geocache på
platsen vid planket där hon senare hittades död. Hon sa att hon inte visste om platsen var för
nära andra cacher i området men att hon hoppades att det skulle gå. ...

...
Utifrån hur LW brukade arbeta med sina cacher antar HW att hon varit vid platsen i "tid
och otid" för att exempelvis planera, "känna efter", kontrollera sina ideer samt hitta sätt att
täcka/gömma cachen -det var så hon brukade göra. LW la mycket tid på cacherna. Att hon
inte skulle ha varit på platsen tidigare är helt otänkbart.
...

...
LW beskrev att platsen var i närheten av motorvägen vid en kurva. Hon
sa att man ska gå in bakom planket för att komma till cachen och att det finns två olika vägar
som leder dit. LW utgick från sin bostad då hon beskrev vägarna. Den ena vägen var från
hennes bostad, ner via Byalagsgatan mot planket samt via en stig i närheten av några träd.
LW sa sedan, "om man kommer från ett annat håll" kan man gå in via gräset vid
Rättarevägen, då kommer man till samma plats. Hon förklarade sedan att man från hennes
bostad går ner längs Byalagsgatan och tar höger in på Rättarevägen och sedan genom en
grästäckt yta. Hon förklarade inte specifikt var man skulle gå igenom den grästäckta ytan.
...

...
I samband med samtalet med LW under våren -18 frågade HW om avståndet från platsen
till andra cacher i området var för nära då det var något som LW tidigare fungerat på. LW
sa då, "jag tror inte det, jag och SD har mätt upp". HW förstod det som att SD och
LW mätt avståndet från platsen till de andra cacherna. Det brukade hjälpas åt med att ta,
bygga och planera cacher.
...

!!!!!
Citera
2020-03-28, 15:01
Medlem
Hanna beskriver sin relation med Stefan:

149/114 (juni 2018)

H: Ja men ... Äh, om Stefan nu har gjort det här hela tiden, jag har inte veta om det. Det är skitdåligt, jag blir jättearg på honom för det här och jag tycker det är frustrerande, men vi har avslutat våran relation. Jag kan välja att lägga jättemycket kraft på det här. Jag har lagt kraft på den där relationen i 5 ... ja i 5 år är väl det jag har lagt aktiv kraft på det hela. Jag orkar inte. Jag måste få gå vidare med mitt liv,jag orkar inte med deras relation.

----
149/113
F2: Eh och Lena har ju berättat för flera personer att nu, att dom ses nu även under 2018. "Stefan säger till Hanna att han åker iväg och letar burkar, geocaching. Han hämtar upp Lena och åker sen iväg. Han stannar sen och släpper av henne för och ringa upp Hanna och Facetimca och visa att han själv är på plats i bilen"

H:Mm.

F I: Då får hon gå och gömma sig så inte hon finns med i bild.

Vilken jävla gris han var gentemot Hanna. Fy fan. Sen kommer han hem och gullar med sin fru.
Citera
2020-03-28, 15:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Eller säger hon det för att det inte ska se ut som ett svartsjukemord?

Ja, det vete faen. Tycker som sagt att det är svårt att tyda det när man bara har text. Allt är ju nedpräntat ordagrant, men nyanserna kan missas. Lätt att man blir über-autistisk när man sitter och läser...
Citera
2020-03-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Så han ljög inte om sina personuppgifter eller vad han sysslade med? Han nämnde ju inte Lena då t.ex, ville inte att de skulle säkra henne?

Just det ja. Han ljög om sina personuppgifter. En rätt graverande lögn. Sedan finns det väl även andra konstigheter som att han lämnat mobilen hemma?

Se där! Då är det bara mordnatten man inte kunnat beslå honom med lögn. Däremot har det ju visat sig omöjligt att verifiera vad han har sagt sig göra delar av dagen trots flera vittnesförhör, bla med personer han sagt sig ha talat med. På morgonen efter finns massor med märkvärdigheter i hans och HDs vittnesmål och i hans beteende.
Citera
2020-03-28, 15:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hanna beskriver sin relation med Stefan:

149/114 (juni 2018)

H: Ja men ... Äh, om Stefan nu har gjort det här hela tiden, jag har inte veta om det. Det är skitdåligt, jag blir jättearg på honom för det här och jag tycker det är frustrerande, men vi har avslutat våran relation. Jag kan välja att lägga jättemycket kraft på det här. Jag har lagt kraft på den där relationen i 5 ... ja i 5 år är väl det jag har lagt aktiv kraft på det hela. Jag orkar inte. Jag måste få gå vidare med mitt liv,jag orkar inte med deras relation.

----
149/113
F2: Eh och Lena har ju berättat för flera personer att nu, att dom ses nu även under 2018. "Stefan säger till Hanna att han åker iväg och letar burkar, geocaching. Han hämtar upp Lena och åker sen iväg. Han stannar sen och släpper av henne för och ringa upp Hanna och Facetimca och visa att han själv är på plats i bilen"

H:Mm.

F I: Då får hon gå och gömma sig så inte hon finns med i bild.

Vilken jävla gris han var gentemot Hanna. Fy fan. Sen kommer han hem och gullar med sin fru.

Ja allt är bara en form av praktiskt problem som det alltid finns vägar runt. Det är psykopatiskt. Två psykopater dessutom kanske. Eller tre...
Citera
2020-03-28, 15:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
!!!!!

Kraftigt indicium förstås. Fast att de hade ålat i varenda buske tillsammans var väl inte obekant iofs.
Citera
2020-03-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Just den där "före, under, efter" tycker jag dock är lite lurig i skriftform. Betyder det "ja, jag har haft älskare före, under och efter äktenskapet", eller letar hon orden a'la "eh...före, nej under, menar efter" ?
Skulle vilja höra den där konversationen innan jag avgör.

149/194

Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
FLI: Vi har ju kunnat se här att, så sent som bara veckorna innan den här resan, innan ni
åker ... så har ju du påstått för Stefan att du och Jonas bara var vänner. Det pratade vi om i
förra förhöret, mm. Men vad är anledningen till det? Du ljuger ju för Stefan. Han vill ju veta.
Han frågar.
MT: Han frågar om vi har en parrelation
FL I: Han frågar om ni har en ...
MT: En relation
FL I: En sexuell relation
MT: Det tror jag inte att. .. eller rättare sagt, har han gjort det? Då skulle jag vilja läsa, hur
han har uttryckt sig
FL I: Nej han, han, han frågar ju om, om det, om ni är mer än vänner
MT: Är det så han har uttryckt det?
FL2: Mer än vänner.
FLI: Mer än vänner.
MT: Eem ... jaa vad ska jag svara på det tycker ni? Jaa ... vi var vänner, vi hade sex. För mig
var det en vänskap, vi hade trygghet i varandra och vi hade sex. Men det var en vänskap.
FLl:Mm
FL2: Har du fler såna vänner?
MT: Nej. Men jag har haft.
FL2: Under vilken tid?
MT: Under, efte, före Stefan
FL2: Före Stefan?
MT:Mm
Citera
2020-03-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
149/194

Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
FLI: Vi har ju kunnat se här att, så sent som bara veckorna innan den här resan, innan ni
åker ... så har ju du påstått för Stefan att du och Jonas bara var vänner. Det pratade vi om i
förra förhöret, mm. Men vad är anledningen till det? Du ljuger ju för Stefan. Han vill ju veta.
Han frågar.
MT: Han frågar om vi har en parrelation
FL I: Han frågar om ni har en ...
MT: En relation
FL I: En sexuell relation
MT: Det tror jag inte att. .. eller rättare sagt, har han gjort det? Då skulle jag vilja läsa, hur
han har uttryckt sig
FL I: Nej han, han, han frågar ju om, om det, om ni är mer än vänner
MT: Är det så han har uttryckt det?
FL2: Mer än vänner.
FLI: Mer än vänner.
MT: Eem ... jaa vad ska jag svara på det tycker ni? Jaa ... vi var vänner, vi hade sex. För mig
var det en vänskap, vi hade trygghet i varandra och vi hade sex. Men det var en vänskap.
FLl:Mm
FL2: Har du fler såna vänner?
MT: Nej. Men jag har haft.
FL2: Under vilken tid?
MT: Under, efte, före Stefan
FL2: Före Stefan?
MT:Mm
Hoppsansa. Så Hanna var verkligen ute och snedseglade hon också. Vilka människor det finns i denna soppa. Före, UNDER, och efter Stefan. Hon hade "vänner". Så hon låg med dom hon kallade kompisar. Alltså det här blir grisigare och grisigare. Själv skiljer jag på vänner och sexpartners. Jag skulle inte drömma om att ha sex med vänner. Men det är jag.
Citera
2020-03-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ska läsa ditt inlägg till Panzern sedan i lugn och ro!

En sak som är jättemärklig är att ingen av de som varit och storstädat den 24 maj(eller var det den 25?), minns vem som tog inititativet. Hur kan något vara bara ett gemensamt beslut?

I förhör med en av HDs arbetskamrater berättar hon att de har städat i SDs hus och arbetskollegan reagerar på att de har städat i en misstänkts hus. HD tyckte inte att det var konstigt.

Jag kan ju förstå att om det var nerpackade grejor i lådor, skum från brandsläckare och Ocab och tekniker varit där, så var huset förstås i oordning och behövde åtgärdas.

Men varför frågar de inte polisen?

- HD berättar att beslutet togs i hennes föräldrars stuga och att det var hon, hennes mamma och syster som satt och pratade om att städa och att det var ett gemensamt beslut. Att de ska ta ett gemensamt tag och hjälpa till med städ och "återta huset" efter att det varit avspärrat.
S.178 i HD's förhör.

- HD's pappa säger att det var han själv, SD, HD och HD's mamma som satt och pratade om att de skulle städa huset.
S. 482

- HD's syster vet inte vem som tog initiativet till städen men HD, föräldrarna och SD hade pratat om det och frågade om hon kunde hjälpa till. Och hon sa ja.
S. 493

HD's syster säger också att föräldrarna inte hade barnbarnen under helgen 11-13 maj.
Hon visste inte vart HD var den helgen.
Det säger ju även föräldrarna?
Så vart var barnen den helgen?

- A*ndreas säger att de städade fram till 17-18
Det var på torsdagen innan städningen som han och hans fru åkte till stugan och där pratade de om att de skulle hjälpas åt att städa. Det var troligen HD som kom upp med förslaget.
HD och hennes syster städade det som mamman gjorde: Disk, tvätt och källare. Dammsög, dammade och torkade. Badrummet också, antagligen.
S. 498 A.150

- HD's mamma säger att hon städade flickornas rum och torkade fönsterkarmarna.
Hon HD och systern plockade även kartonger i källaren.
Sida 467 A.149

Så vilka var med och bestämde att de skulle städa?!

Det här är liksom inte ett mord som har begåtts av en ensam person - han har ett helt följe av små hjälpredare som far med osanningar.
Jag har nämnt förut att A*ndreas förhör om fredagkvällen den 11e inte stämmer med vad SD pysslade med den tiden (åkte och kollade översvämningar åt folk och skickade mms på hans pungkulor till HD osv). Även om han inte är inblandad i mordet, så är nånting skevt där med.

Snappar upp:

- HD's mamma har uppfattningen om att hennes dotter och SD har förhoppningarna om att hitta tillbaka till varandra under resan till USA.

- SD är den bästa svärsonen man kan tänka sig.
Hittar dom tillbaka till varandra så ska dom gifta om sig.

- HD's pappa uppger att SD och HD enbart är vänner.

- HD's pappa får frågan om när han fick reda på att en kropp hittats så svarar han att det var i tidningen eller nyheterna men inte på vilken tid av dygnet. Men han tror att han var på landet. Det är ju intressant eftersom HD sa att hon förstod att det var LW man hade hittat då hon och hennes pappa åkte förbi avspärrningarna vid bullerplanket när de var på väg från hennes förhör.
Och SD säger att det var HD som berättat för honom att LW var död och att det var polisen som sagt det till henne under förhöret (det skrev han i ett sms till en kompis och att kompisen absolut inte fick berätta nåt för någon). Skulle inte HD och hennes pappa i så fall börjat prata om att LW hittats död redan i bilen på väg hem från förhöret den eftermiddagen?

- HD säger att hon inte vet hur SD reagerade när han fick veta att LW var död - för hon var inte där?
Ringde hon honom och berättade?
Nu hittar jag inte var SD själv uppger att han var när han fick veta att LW hittats död.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-28 kl. 15:55.
Citera
2020-03-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Tror de skriver sånt där för att provocera fram reaktioner likt din, som de sen anmäler ögonaböj, så att man får varningar/blir avstängd. De är väldigt ensamma och misslyckade människor, det lovar jag dig.

Ja, det syns en sådan strategi men också försök att få diskussionerna att handla om brottsoffret så mycket som möjligt. Något man bör vara observant på.

Mycket intressantare att fokusera på brottet. Vad som talar för och emot att MGM, MGK eller andra är skyldiga samt hur brottet gick till.

Det är ju påfallande att vare sig MGM eller MGK har alibi vid den förmodade tidpunkten för mordet. Dessutom slingrar sig bägge två i förhören och kommer med osanningar. Uppvisar synnerligen selektiva minnen. Orch-historien tyder på att mordet var bestämt och beslutat i förväg. Ett försök att skapa rimligt tvivel med alternativa gärningsmän. En strategi som går i linje med att både SD och JG inledningsvis pekar i riktning HD.

F*n det är ju rena sekten det här.

Tror inte älgen är inblandad.
Citera
2020-03-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
148/84
N*a frågade Stefan om han vet var hans mamma är. Stefan svarade att han inte visste det. Stefan sa att han hade haft chat-kontakt med Lena vid 22-tiden kvällen innan och att chatten fick ett konstigt avslut. Noa vet inte varför Stefan och Lena hade kontakt, han trodde inte att de fortfarande hade kontakt. Noa förstår inte vad Stefan menade med att det fick ett konstigt avslut. N*a frågade inte heller. Stefan sa något om lycka till och sedan avslutades samtalet.

Så vitt jag kan utläsa så sa inte Noa något alls om att ytterdörren stod öppen.

--------

Förhör med Wesstr*m, N*a; 2018-11-19
148/88

Han ringde sedan nästa nummer och där svarade Stefans dotter Wilma. N*a ombeds att försöka erinra sig vad han sa och vad Wilma sa i samtalet? N*a kände igen Wilmas röst och N*a presenterade sig och sa nåt i stil med Hej Wilma det är N*a kan jag få din pappas nummer N*a satte på högtalaren i sin telefon och skrev sedan in numret i anteckningarna i sin telefon. N*a tackade för att han hade fått telefonnumret och avslutade sedan samtalet. Noa tillfrågas om han sa något ytterligare till Wilma om varför han ville ha Stefans telefonnummer, N*a säger att han sa inget om detta utan han frågade bara efter numret.

N*a säger att han är helt säker på att han inte sa något ytterligare och Wilma frågade heller inte varför N*a behövde ha Stefan nummer. Noa ringer sedan direkt till Stefan på det nummer som han fått av Wilma. Vad sa han till Stefan under samtalet med honom, vad sa Stefan? N*a uppger att han efter all den tid som har gått inte längre har ett klart minne av samtalet. N*a minns att han sa Hej Stefan och att Stefan sa Hej N*a när han ringde. Stefan verkade inte frågande utan snarare ganska neutral. Han lät inte förvånad att N*a frågade efter sin mamma. Detta har N*a funderat en del efteråt på, eftersom om han skulle ha ringt hem till vem som helst vid den tidpunkten och frågat efter sin mamma så skulle den personen säkerligen blivit förvånad vilket han inte uppfattade att Stefan blev. N*a frågade Stefan om han visste vart hans mamma var. Stefan sa att han inte vet vart Lena var. N*a berättade inget om att de hade kommit till hennes bostad och att hon inte var där. N*a har svårt att minnas exakt vad de mer pratade om men han vet att Stefan sa något om att han önskade att han kunde hjälpa till.

Allt ovan säger att HD ljuger när hon säger vem hon fått uppgifterna ifrån.

Ja.. Det verkar inte bättre.. Och när väldigt speciella saker händer som verkligen sticker ut från vardagen, så brukar man i regel minnas vad man gjorde där och då i den stunden man fick veta någonting hemskt:

HD minns inte om W*ilma berättade för henne på morgonen innan jobbet eller senare att N0a ringde för han ville få tag på SD för att LW inte var hemma när dom kom (s. 215) Men hon tror att det var innan hon åkte till jobbet.
Tilläggas bör att HD åkte till jobbet runt 06:20 vilket då inte stämmer i tid alls! Precis efteråt ändrar hon sig och säger att hon inte minns nånting av den dagen. Hon minns inte ens att hon har pratat eller ens träffat kollegan som hon berättade för att LW var borta redan runt 8 på morgonen.

Men inte HD. Hon verkar få allt vagare minnen från just den dagen.

Jag själv vet exakt vart jag var när Palme dog, när Lady Diana dog, när det rapporterades om Tsunamin, 11e september, vart jag var när terrordådet på Drottninggatan hände, ja.. tom vart jag var när det meddelades att Avicci dött. Jag minns till och med vad jag hade på mig för kläder dessa dagar.
Citera
2020-03-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Läste det mycket bra inlägget igår!

Det var därför jag skrev "sammanställningar". Tänkte svara idag på det du skrev igår, men det hade drunknat i sedvanligt tjafs, religiöst stenkastande, sjukt hat och könsord. Tyvärr.

Om folk lät bli att mata trollen, så skulle vi kunna ha en mycket intressant diskussion om mordet här. Det finns många smarta och tänkande personer i tråden, som man kan föra vettiga diskussioner med. Du är en av dem.

Det långa inlägget igår var väldigt bra och det speglar precis min känsla gällande HD, när jag läste det.

HD´s idiotiska, lögnaktiga och svamlande förhör var något av det första jag läste i FUP, detta eftersom jag aldrig trott att hon är helt oskyldig.

Att läsa hennes förhör har stärkt min åsikt rejält i denne fråga. Samtidigt som jag dessutom undrar över VARFÖR både JG och HD anser sig stå över svensk lag om de nu är "oskyldiga"?

Kommentaren "Jag hoppas hon är död" sammanfattar väl det hela rätt bra.

#TeamÅsaHiding

Ja, jag håller med... Tråden matas av inlägg som berör LW's sexliv som verkar stötas och blötas i all oändlighet att annat som känns mer intressant drunknar, som du säger. Och visst kan man tänka och tycka vad man vill om det, men faktum kvarstår att det är HON som är mördad och hennes mördare är fortfarande ostraffad. Spelar mindre roll om hon så hade 60 sexpartners - det är EN av dom som står som misstänkt. EN plus hans bihang.

Jag vet inte om dom tror att dom anser sig stå över lagarna. De är nog bara så rejält jävla insyltade och invirade i sina och SD's lögner och är nog mest rädda om sitt eget skinn i nuläget..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in