2020-04-07, 11:08
Bannlyst
Dags för alternativa gm.
Citera
2020-04-07, 11:10
Bannlyst
Inget ekonomiskt motiv.
Inget rånmord...ringar, klocka mm fanns kvar på mordplatsen

Andra KK och vänner som hon hade har alibi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Borde han inte ha städat telefonen tidigare
om det var planerat och om han är GM?

Låter lite sent och på fel plats att göra det.

Ja han kanske inte är så smart....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Kan man söka i fupen menar du? Jag håller på att läser den och självklart dyker det upp frågor. Detta är förövrigt ett disskusionsforum så jag anser att det är befogat att ställa frågor, och irriterar man sig på det så har man valet att inte svara.

Tryck CTRL+F, så får du upp en sökruta, om du har den i PDF.
Citera
2020-04-07, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Han har nog haft fullt upp med att städa under natten, möjligen slumra några minuter, hålla kontakt med den anhöriga till LW, gå till polishuset och verka oskyldig på jobbet.

Efter att ha varit på polishuset på det "första frivilliga" förhöret, då han visade sitt innehåll på mobilen (dock inte det sista), så trodde han att han var färdig med dom och att han skulle hinna till USA.

Han blev nog tagen på sängen när han blir kallad till polisen på nytt.
Kanske hade han planer på att radera lite snyggt, så att det inte var totalraderat, utan att det fanns lite som verkade oskyldigt. Nu blev det brådis.
Citera
Bannlyst
Åkl har utrett en hel drös med andra.
Dom kan klart o tydligt, med hjälp av platshistorik, visa vart dom varit. (dom flesta)

Inga flyktingbarn.

Han som traskade på motorvägen med en plastpåse. NOPE.

– Vi hade aldrig kunnat slutföra den här förhandlingen om vi skulle gå igenom alla som inte har mördat Lena.

Citat.
Stefan H "NA
na.se
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Jag tror det var en missräkning från hans sida - han uppsökte ju själv polisen. Lite för att förekomma. Och blev sedan kallad tillbaka. Jag tror att han tänkte det skulle ta längre tid för dem att börja nosa i hans riktning. Man kan tycka att blodet på tvättmaskinen borde ha städats bort också. Men misstag görs.

Må hända att det är sent. Platsen är ju bra med tanke på att han vill undvika att något syns när han väl gått in. Har du några andra teorier om varför han tog alla dessa bilder på marken? 936 stycken och en filmsnutt? Samtidigt som han messade med andra? Som inte är misstänksamt då alltså.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Känns som det blir tungrott i pläderingen av försvaret imorgon. Usch, den uppgiften vill man inte ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
för en timme sedan:
– Precis som med tvättmaskinen är det åklagarsidans uppfattning att blodet finns där eftersom det är sannolikt att gärningsmannen vid mordet fått Lenas blod på sig.
https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=0&overlay=false
Jag hade fått för mig att det var empiriskt bevisat att det fanns blod på SD:s tvättmaskin, men så verkar det alltså inte vara. Vad det handlar om är tydligen att åklagaren genom ett logiskt resonemang har kommit fram till att det måste ha funnits blod på tvättmaskinen.
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
AB 160, sid 110
Citera
2020-04-07, 11:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Eller så frågar du dig själv varför du har denna besatthet över LW:s sexuella eskapader. Ditt snaskande i brottsoffrets trosor är osunt.

Finns det någon anledning till att du just nu, när rättegången är inne i sitt sista skede, höjer tempot i din egna "moraliska rättegång" och plötsligt svingar vilt åt alla håll vad gäller potentiella alternativa gärningsmän?
Du framstår en smula desperat.
1. Kanske betongrumpan bör uppröras över Åkl/FUP besatthet över Lenas "eskapader" för det är där det detaljrika snaskandet i bland Lenas spermatrosor görs.
2. Var glad att inte slasken presenterats tråden får då jäklar hade du få sett på eskapader.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-07 kl. 11:16.
Citera
2020-04-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Är det bara jag som reagerat på att PS avbryter de han förhör väldigt ofta. Både här och i förhör med HD (minns ej vem som förhörde henne) att han inte låter den han förhör prata klart utan lägger in tankar och slutför meningar..
Jag noterade det första gången jag läste Springares förhör. Kändes inte ok.
Citera
2020-04-07, 11:15
Bannlyst
Lena nämnde aldrig heller nån annan som hon var rädd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in