Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jaha nu kom Tegnell med en motsägelsefull kommentar i expressen igen.
Det är inte bra att folk träffas och går på restauranger tex men samtidigt säger han att det är bra med flockimmunitet.
Ska man flocka loss hemma eller ska man flocka loss ute.
Hjälp mig. Vad skall jag göra? Finns det någon expert här inne som kan förklara för mig vad Tegnell menar.
Ska jag äta hemma med mina vänner och vi flockar ner varandra och ger oss ut och flockar ner varandra MEN inte på restauranger och i folksamlingar. Vart skall jag vara då?
Det här viruset är så fruktansvärt smittsamt, att de flesta kommer att bli smittade av det förr eller senare ÄVEN om de håller på alla föreskrifter. Du ska därför hålla på alla föreskrifter. Förr eller senare fuckar du upp, glömmer eller missar någonting, eller råkar ut för något oväntat som du inte kan rå för. Och då blir du smittad och kanske sjuk.
Grejen är, att om alla FÖRSÖKER undvika att bli smittade, så smittar vi fortfarande varandra, men det går långsammare än om alla springer omkring i flockar. Och då får sjukvården en chans att hinna med. Kanske kan det till och med komma en bot under tiden, så att vissa i riskgrupperna som har undgått att bli smittade länge, kan få den boten och slippa dö.