2020-04-05, 04:46
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Scandion Oncology brott igenom ATH med råge hela vägen till 20kr, där blev aktien handelsstoppad.
Nu ligger kursen på ca. 18-18,kr med många triggers i närtid, passa på och fylla innan vi testar 20kr nivån igen

Var det du som skrev en tråd om den tidigare? Läste nämligen hela den och gick in en (hel) del vid 10,40kr. Man tackar och bockar
Citera
2020-04-05, 19:10
Medlem
Valfrids avatar
Vad tror ni om Pexa framöver? Kanske får lite extra skjuts pga rådande situation?

"I artikeln från Lunds Universitet och Göteborgs Universitet diskuteras bland annat möjligheterna att optimera och individanpassa respiratorinställningar för att minska risken för lungskada både under operation men också vid intensivvård. Vidare förklaras i artikeln att man med konventionell övervakning under operationen inte förmår upptäcka de subtila förändringar eller stressfaktorer i lungan, som föregår en lungskada. En plötslig ökning eller högt partikelflöde skulle kunna indikera en ökad öppning och stängning av de små luftvägarna. Det är en väl etablerad kunskap att detta kan vara skadligt för lungvävnaden. Online-information från PExA 2.0 skulle i en sådan situation kunna användas för att optimera och individanpassa respiratorinställningar och därigenom minska risken för en allvarlig lungskada.
Forskare har nu publicerat en studie i ERJ Open Reserach där man undersökt om PExA 2.0 kan användas tillsammans med en respirator, mekanisk ventilation, under operation. Patienter med och utan lungcancer, vilka genomgick operation, jämfördes med patienter med lungcancer som andades normalt i PExA-instrumentet. Lägre partikelflöde kunde noteras på mekaniskt ventilerade patienter jämfört med de som andades normalt. Forskarna konkluderar att PExA 2.0 är säkert och genomförbart att använda under operation och att partiklar i utandad luft kan samlas in under mekanisk ventilation. PExAs teknologi har dessutom potential att upptäcka biomarkörer."

https://pexa.se/wp-content/uploads/2...RvTg0TQZYyz1wU
Citera
2020-04-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Var det du som skrev en tråd om den tidigare? Läste nämligen hela den och gick in en (hel) del vid 10,40kr. Man tackar och bockar

Ja, glad att jag kunde hjälpa till!
Går bra idag, från 18,3kr till 20,7 vid callen. Blev handelsstoppad en kort tag, nu är vi på ca 19,8-20,5kr.
Snart är det PM om 8 veckors behandling i första FAS2 cohorten, och resultat på SOM-001 antibiotikaresistans (med rådande klimatet kan bli stor trigger). Tror på 30-40kr vid dessa triggers.
Jag behåller mina aktier fram till nästa år, vilket är sista datum för BP avtal med positiva FAS2 resultat tror jag.

Här är hela tråden för er som vill läsa in er
(FB) Scandion Oncology - SCOL
Citera
2020-04-06, 11:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lommeflaska
Scandic ligger väldigt lågt igen. Köpte in mig lite på 27 kronor men verkar snart dags att gå in med mer... Tror allt de lyckas återhämta sig igen när detta är över. Åtminstone på längre sikt.

Kan ju bli nyemission som kostar mer än det smakar på kort-medellång sikt?
Citera
2020-04-06, 14:02
Medlem
Clemondo fortfarande köpvärt, mot 2 kr!
Citera
2020-04-07, 01:20
Medlem
Vad tror ni om Prebona?

De har utvecklat ett desinfektionsmedel (Prebona Disinfect) som är vattenbaserat snarare än alkoholbaserat.
Produkten dödar bevisligen bakterier och virus lika bra som den vanliga alkoholbaserade handspriten man är van vid och dess skydd varar dessutom längre. Torkar inte ut huden heller.

De har de senaste tre veckorna fått ordrar på drygt 8 miljoner kronor. Senast igår en order på 4,5 mkr av en svensk återförsäljare. Produkten finns redan på bland annat diverse väletablerade apotek. Ligger i skrivande stund på plats 13 på topplistan över senaste veckans mest sålda produkter på Apotea, Sveriges största nätapotek. Sålt mer än Panodil. :O

https://www.apotea.se/topplista

https://www.avanza.se/placera/telegr...ionsmedel.html

https://www.avanza.se/aktier/om-akti...619277/prebona

Då jag är en färsking på aktiehandel som precis börjat läsa på om det allra mest grundläggande, har jag därmed inte så mycket specifikt att fråga om. Ordet står fritt för er som vill att presentera vad ni vet, tycker och tänker kring denna aktie.

Företag som sysslar med produkter som dessa är såklart extra intressant på olika sätt i dessa tider. Men även i ett framtidsperspektiv finner jag det intressant med just Prebona. Inom vården, där händer desinfekteras hela dagarna, vore väl ett vattenbaserat alternativ att föredra framför ett alkoholbaserat, alla dagar i veckan? Mer långvarig effekt och inga uttorkade händer är argument nog för min egen del iallafall.
Citera
2020-04-07, 10:31
Medlem
Veckans aktietips: Asarina Pharma
Aktiekurs just nu: 35.20.
Aktiekurs enligt redeye om fas2b studie går bra = 100kr.
Se för er själva
Citera
2020-04-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten666
Veckans aktietips: Asarina Pharma
Aktiekurs just nu: 35.20.
Aktiekurs enligt redeye om fas2b studie går bra = 100kr.
Se för er själva

Jag är med på 10 laxar, verkar lovande
Citera
2020-04-07, 11:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet

Samma här. Köpte då också. Tackar!
Citera
2020-04-07, 21:27
Medlem
Hade inte inkassoföretag kunnat vara något i dessa tider? De borde väl få att göra med alla konkurser och arbetslösa?
Citera
2020-04-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Hade inte inkassoföretag kunnat vara något i dessa tider? De borde väl få att göra med alla konkurser och arbetslösa?

Inte om läget blir så illa att många av fordringarna blir värdelösa.
Citera
2020-04-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Samma här. Köpte då också. Tackar!

Smart drag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto