Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ok, ni har jag läst ditt inlägg och ser att vi här har kommit fram till lite samma synpunkter.
Vi vet inte vad LW görpå Krämaren, och det är väl inte osannolikt att de har träffats. LW har ingen chatthistorik med någon eller annan aktivitet på sin mobil, och timingen med att SD öppnar dörren till sitt jobb passar väl in.
Jag tänker att det inte är jättetroligt att LW har på sig sin kjol hit, hon ska ju iväg och träna på rehab sedan. Och även efter träningspasset har hon ju på sig träningskläderna till Krämaren när hon är tillbaka för att handla på Stadium/Intersport. Där ses hon ju på övrervakningsfilm.
SD håller på med något på sin jobbdator ca 10-13 minuter efter att hon anlänt 12:35, men därefter är det en lucka till 13:23 finns en lucka. En snabbis behöver ju inte ta så många minuter.
Mest tror jag på att han har mjukat upp henne inför sitt panerade dåd. Hur han ska hjälpa henne med de oplublicerade cacherna osv.
Något blodigt sex det tror jag inte på. Han ljuger så mycket att man till sist inte tror honom ens om han talade sanning. Han vill enbart plantera sperma och blod på kläder osv eftersom han inte på några villkor vill att det ska finnas tecken på att de har träffats den 14 maj.
Läskigt SD han berättar för sin vän KN:
Aktbil 150, s 507
[...]"Ken*neth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bott. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där."
Ja, vad är det SD gör här?
Han säger ju i princip att det är någon av geocaching kompisarna. För vem skulle annars veta om platsen bakom planket och en ny cach? Kanske M*attan (MgL) eller JH?
Han är så hal...
Det jag funderade över var om han träffade nån när han var ute straxt efter 12 och som han bjöd med in på en kaffe eller nåt och sedan släppte ut då han forcerade dörren men inte lämnade byggnaden?
Han skrev ju till A*ndreas att han var välkommen dit på kaffe eftersom han var ensam på kontoret.
Eller att döttrarna svängde förbi för att lämna eller hämta nåt.
Egentligen lönlöst att spekulera. Ingen skulle i alla fall berätta om de varit där eller inte och inte han heller.
Så det kan vi ju strunta i..
Men.. Jag skulle ändå vilja få kläm på hur det funkar med mobilnummer och dessa kommunikationsappar:
Citat:
I SD's tidslinje 15e maj:
AA Hanna ICE Lilla Lila (0704733506)
kl 15:13 (sida 147 aktbilaga 145)
kl 17:24 (sida 150)
Kl 17:41 (sda 150)
Kl 21:56 (sida 153)
Kl 21:58 (sida 153)
Samma nummer till Facetime och Whatsapp och namnet MAMMA
Så då har Hanna ett kontantkort?????
För hennes vanliga mobilnummer stämmer ju inte med detta nummer? Eller är det så det funkar med nummer i dessa appar?
OM Hanna har ett kontantkort och annan mobil (de hittade ju ganska många mobiler utan sim-kort hemma hos SD), så skulle det kunna förklara varför hon inte kan hålla koll på om hon pratat med folk eller sms:at med folk och varför man inte hittar uppgifter på att hon har ringt när hon sagt att hon har ringt eller blivit uppringd??? Och rimligen har man då kunnat gå under IT-radarn???
Bara undrar. Kanske helt fel.
Såg att SD löst det som så att när han blev av med mobilen, så fick han låna HD's mammas mobil och då skapade appar och konton (tex whatsapp) genom hennes privata google-konto.