2020-04-07, 08:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

X minns en gång på ett event, så satt Stefan och Lena i slottet och pratade ensamma och man kunde se dem. Då såg X Hanna som stod ute i regnet och packade i bilen och grät samtidigt.

s. 12-14
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Vilka kräk! HD borde ha slängt ut svinet
och låtit LW ta honom. De förtjänade
varandra.
Citera
2020-04-07, 09:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
4 st är väl inte onormalt mycket? Det handlar dessutom om flera år.
Som ensamstående kvinna tvingas man utstå en massa skitsnack där andra ger sig själva rätten att bestämma vad som är sant eller ej och utiftån dessa lögner agerar man mot den som är svartmålad. Det kan ge svåra problem för den förtalade som aldrig kommer kunna rentvå sig helt.

Har man en gång blivit förtalad och svartmålad så är det så gott som omöjligt att få upprättelse.

Lena slutade som pastor runt 2011 så jag begriper inte varför det skulle ligga henne i fatet ända tills hennes död 2018. Hon var ärlig nog att avsäga sig prästkragen.

Du kan inte slänga ur dig uppenbara lögner och sen uppröras med ännu en lögn att Lena smutskastas och svartmålas för att din oärlightet avslöjas med direkta citat ur FUP.

M.a.o, vill du inte läsa om Lenas "smuts" ur FUP så håll dig till sanningen.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 70, ca, 2 veckor innan Lena försvann 2018-05

Daniel märkte på henne att det var något och undrade vad det var som sades i samtalet. Lena svarade att något känns konstigt men hon ville inte berätta vad det var. Daniel frågade henne flera gånger men hon ville inte berätta mer och hänvisade till att hon var pastor och hade tystnadsplikt. Daniels känsla var dock att hon använde tystnadsplikten som ett skäl att inte berätta trots att de gällde henne privat.

Daniel frågade mer om vad det var för problem. Det verkade som att det tog hårt på henne eftersom hon ändrade humör och slöt sig. Denna händelse var tidsmässigt cirka två veckor innan det bötjade skrivas i media att hon var försvunnen och senare hittades död.

Pratade du om privata saker med Lena? Nej det blev egentligen inget prat om privatlivet utan det rörde mest den kyrkliga verksamheten som jag var intresserad av. Det enda hon nämnde om hennes privatliv var att
hon bodde i Hjärsta och att hon hade barn.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-07 kl. 09:11.
Citera
2020-04-07, 09:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har skrivit om den där luckan i inlägget, så jag klistrar in just den delen här:

Stefan:
12:35 forcerar SD dörren men går inte ut från kontoret
(här skulle man ju kunna tänka sig att han i så fall släppte in LW)
12:48
webbhistorik: elektroniska fakturor, wheels4fun, Sveriges radio
13:23 microsoft blockindex
13:25 fyndiq
13:27 kinashopping
LW kom förvisso ner till centrum runt 12:30 och åkte till rehab 13:30.
Men om han släppte in LW 12:35, så öppnades inte dörren igen förrän 16:10 då han larmar kontoret och går hem?
Vart har han släppt ut henne i så fall?
Fanns det bakdörrar som gick att öppna utan att det registrerades? I så fall är det ju möjligt att hon var där.

Blev detta klarlagt nångång? Om det fanns en möjlighet till det?

Sen undrar jag en sak (du har också bra minne). Vet inte om ni diskuterat detta tidigare och kanske kan fylla i min undran angående detta:

I SD's tidslinje 15e maj:

AA Hanna ICE Lilla Lila (0704733506)
kl 15:13 (sida 147 aktbilaga 145)
kl 17:24 (sida 150)
Kl 17:41 (sda 150)
Kl 21:56 (sida 153)
Kl 21:58 (sida 153)
Samma nummer till Facetime och Whatsapp och namnet MAMMA
Så då har Hanna ett kontantkort?????
För hennes vanliga mobilnummer stämmer ju inte med detta nummer? Eller är det så det funkar med nummer i dessa appar?

Ok, ni har jag läst ditt inlägg och ser att vi här har kommit fram till lite samma synpunkter.
Vi vet inte vad LW görpå Krämaren, och det är väl inte osannolikt att de har träffats. LW har ingen chatthistorik med någon eller annan aktivitet på sin mobil, och timingen med att SD öppnar dörren till sitt jobb passar väl in.

Jag tänker att det inte är jättetroligt att LW har på sig sin kjol hit, hon ska ju iväg och träna på rehab sedan. Och även efter träningspasset har hon ju på sig träningskläderna till Krämaren när hon är tillbaka för att handla på Stadium/Intersport. Där ses hon ju på övrervakningsfilm.

SD håller på med något på sin jobbdator ca 10-13 minuter efter att hon anlänt 12:35, men därefter är det en lucka till 13:23 finns en lucka. En snabbis behöver ju inte ta så många minuter.

Mest tror jag på att han har mjukat upp henne inför sitt panerade dåd. Hur han ska hjälpa henne med de oplublicerade cacherna osv.

Något blodigt sex det tror jag inte på. Han ljuger så mycket att man till sist inte tror honom ens om han talade sanning. Han vill enbart plantera sperma och blod på kläder osv eftersom han inte på några villkor vill att det ska finnas tecken på att de har träffats den 14 maj.

Läskigt SD han berättar för sin vän KN:
Aktbil 150, s 507
[...]"Ken*neth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bott. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där."

Ja, vad är det SD gör här?
Han säger ju i princip att det är någon av geocaching kompisarna. För vem skulle annars veta om platsen bakom planket och en ny cach? Kanske M*attan (MgL) eller JH?

Han är så hal...
Citera
2020-04-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du kan inte slänga ur dig uppenbara lögner och sen uppröras med ännu en lögn att Lena smutskastas och svartmålas för att din oärlightet avslöjas med direkta citat ur FUP.

M.a.o, vill du inte läsa om Lenas "smuts" ur FUP så håll dig till sanningen.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 70, ca, 2 veckor innan Lena försvann 2018-05

Daniel märkte på henne att det var något och undrade vad det var som sades i samtalet. Lena svarade att något känns konstigt men hon ville inte berätta vad det var. Daniel frågade henne flera gånger men hon ville inte berätta mer och hänvisade till att hon var pastor och hade tystnadsplikt. Daniels känsla var dock att hon använde tystnadsplikten som ett skäl att inte berätta trots att de gällde henne privat.

Daniel frågade mer om vad det var för problem. Det verkade som att det tog hårt på henne eftersom hon ändrade humör och slöt sig. Denna händelse var tidsmässigt cirka två veckor innan det bötjade skrivas i media att hon var försvunnen och senare hittades död.

Pratade du om privata saker med Lena? Nej det blev egentligen inget prat om privatlivet utan det rörde mest den kyrkliga verksamheten som jag var intresserad av. Det enda hon nämnde om hennes privatliv var att
hon bodde i Hjärsta och att hon hade barn.
Du skämtar? Han var en knarkare som ringde polisen och ljög. Sen dog han. Han brukade aldrig vara i kyrkan enligt flickvän. Han brukade heller aldrig vara på Biltema där hon jobbade. Och han var definitivt inte där med en Tomas, som berättat att han inte kände Daniel. Detta vet man om man läst FUP....
Citera
2020-04-07, 09:26
Medlem
Lonnrots avatar
Går pläderingen på gratislänk, någon?
Citera
2020-04-07, 09:26
Bannlyst
Citat:
Vilka kräk! HD borde ha slängt ut svinet
och låtit LW ta honom. De förtjänade
varandra.

Här håller jag faktiskt med dig.
Så gör man bara inte.
Citera
2020-04-07, 09:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske är det tom. LWs UV-lampa som han använder (alt. HD's eller någon från team femfemma)? I sin loggtext till cachen "UV - Sköllersta" skriver han nämligen den 30 mars 2018:

"Hade tagit med den gamla teamkamratens UV-lampa i bilen idag, och det var ju tur".

Ja det skulle isåfall vara helt i linje med hans vanliga beteende, hur han försöker dribbla och ”gaslighta” sina nära och kära (HD o JG).

Den ultimata gåtan.
Med tanke på hur han verkar ha mycket svårt att skiljas från prylar (se bara på hans överfyllda källare), så tror jag inte att han har gjort sig av med det. Skulle han ha eldat så är det inte helt uppbränt.
Något finns kvar. Det handlar om kontroll, om att ”vinna. Inte att han sitter och fluktar på det.

Nej, det ligger gömt nånstans. Kanske nåt ställe som den där gruvan jag länkade till förut. Han gillar gåtor, ”to make a point”. Klurigare än klurigast. Att gömma något ”synligt” är det allra bästa. Då kan han skratta skadeglatt åt andras blindhet.

Det är sådan kunskap som skulle kunna få honom att sitta le och mysa när ÅK pratar om mordvapen. Bara han vet. Därför kan han, ännu en gång, göra uttalanden om att att mordet inte kommer att bli uppklarat. F.ö ett märkligt uttalande från en oskyldig person
Citera
2020-04-07, 09:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Jag har bara betal länk. Jag kan citera lite sen men just nu är det spännande. Reportrarna skriver så pennorna glöder idag
Citera
2020-04-07, 09:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har bara betal länk. Jag kan citera lite sen men just nu är det spännande. Reportrarna skriver så pennorna glöder idag

DDT ör bara att gå in från huvudsidan hos Na såg jag
Citera
2020-04-07, 09:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Att jag tittar på alternativa GMs beror väl
på att jag inte tycker att det finns några
klara bevis mot SD.
Och att jag i och med rättegången
uppmärksammades på att c*c*_c inte var i
Polen när LW mördades. Som jag trodde
att han var.

Att jag tittat på TT just nu beror på att jag
inte visste om honom tidigare.
/../

Några inlägg om detta redan från 2018:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Faen åkl är smart ju!
Utlockande och inloggningen på henens tfn senare tyder på mkt nära bekant/vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in