Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Sluta böla, de flesta kommer INTE att smittas av viruset såvida det inte muterar till något klenare som är helt ofarligt. Alla människor fick inte böldpest, alla fick inte spanskan, alla har inte fått HIV, så snyt dig och be mamma läsa en lugnande saga. Vilken jävla förlorarmentalitet att knäböja och ge upp på förhand... Jag kommer att göra allt för att inte smittas, varför skulle det vara så jävla omöjligt för dig? Stoppa upp en tampong i pojkfittan och skärp dig! Agera som föredöme istället för att bevisa att du har soja i ådrorna. 😡
Hoppla, här var en med komplex! Jag tror att du missförstår mig, böldpest är för det första orsakat av en bakterie och har väldigt lite relevans i den här diskussionen, spanskan är ju mer relevant och ett gott exempel på just flockimmunitet och varför det är tack vare denvärlden INTE upplever lockdowns och årliga pandemier, just för att, tadaa, vi har flockimmunitet mot dem! Troligtvis kommer även detta Coronavirus återkomma med jämna mellanrum framöver, och då vara ett mindre problem eftersom tillräckligt många har blivit immuna eller vaccinerade, dvs flockimmunitet. Sveper den fram muterad och med oförändrad dödlighet år efter år så visst, då ligger mänskligheten pyrt till, men det tar jag för så osannolikt att det inte ens är värt att lägga energi på att fundera över. Fast du kanske låser in dig fyra månader varje år för att du är så rädd för att få influensan också, i så fall skickar jag många styrkekramar som du kan trösta dig med i all din oror över allt hemskt som sker i världen