2020-04-07, 03:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
4 st är väl inte onormalt mycket? Det handlar dessutom om flera år.
Som ensamstående kvinna tvingas man utstå en massa skitsnack där andra ger sig själva rätten att bestämma vad som är sant eller ej och utiftån dessa lögner agerar man mot den som är svartmålad. Det kan ge svåra problem för den förtalade som aldrig kommer kunna rentvå sig helt.

Har man en gång blivit förtalad och svartmålad så är det så gott som omöjligt att få upprättelse.

Lena slutade som pastor runt 2011 så jag begriper inte varför det skulle ligga henne i fatet ända tills hennes död 2018. Hon var ärlig nog att avsäga sig prästkragen.

Det är inte sant.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
2016-11-11 Ur förhör. Ofredande.

Citat:
Är du rädd för honom?
Ja.

Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så har han ju sagt att han har en film när vi har sex.
Jag vet att jag inte blivit tvingad under hot att skicka bilder eller ha sex med honom.

Citat:
jag är en enorm människokännare, jag är pastor men jobbar med ensam
kommande flyktingbarn.

s. 5-13

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e
Citera
2020-04-07, 03:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
4 st är väl inte onormalt mycket? Det handlar dessutom om flera år.
Som ensamstående kvinna tvingas man utstå en massa skitsnack där andra ger sig själva rätten att bestämma vad som är sant eller ej och utiftån dessa lögner agerar man mot den som är svartmålad. Det kan ge svåra problem för den förtalade som aldrig kommer kunna rentvå sig helt.

Har man en gång blivit förtalad och svartmålad så är det så gott som omöjligt att få upprättelse.

Lena slutade som pastor runt 2011 så jag begriper inte varför det skulle ligga henne i fatet ända tills hennes död 2018. Hon var ärlig nog att avsäga sig prästkragen.

Citat:
Lena Wesström
Jörg*en och jag pratar i princip varje dag nu, Jag gillar det. TROR inte jag vill mera med honom än al
kanske ses nån gång. Men nu kommer han hit lite nästa vecka. Blir onekligen intressant att träffa
honom lite mera än som allra hastigast. Han är INTE diskret med sin beundran. Mer än vad som
antagligen är bra för mig. Men jag gillar honom. Väljer nu att träffa honom lite och se vem han är
17 apr 2018 19:35
Lena Wesström
han är för övrigt synnerligen besviken att det inte blev nåt mellan oss, men det är rätt lugnt, vi hörs
inte mycket, men lite, det akuta har lagt sig även där
17 apr 2018 19:33
Lena Wesström
Det ha artat sig till nåt som liknar den andre herrn från Ö-vik som jag lärde känna, Jon*as
17 apr 2018 19:32
Lena Wesström
Jör*gen från Umeå
Lena Wesström
(jag är verkligen helt störd)
Lena Wesström
Just ja, finns nån mera ...
Lena Wesström
ska ut och åka med Mattan i helgen, stor geocachinggrej i Västergötland. KAN bli så att vi träffar
Jim*my samtidigt, kan bli knepigt, men vi kommer inte hänga tillsammans
17 apr201819:31
Lena Wesström
Har rätt mycket kontakt med S. Men den är allt svalare. Och det är jag som bestämmer nu. Jag vet
att jag är på väg och att han inte längre har nån makt över mig
17 apr 2018 19:30
Lena Wesström
Väljer att njuta av goda korn som kommer till mig och skjuta annat åt sidan. Hämta andan, komma
igen, bli starkare
17 apr201819:29
Lena Wesström
Var på asroligt kalas i helgen, min f d arbetskamrat som gift sig. Ett riktigt rackabajsarpartyl Jag gick
dit helt själv. Så småningom kom ett par till från gamla jobbet, men då hade jag redan etablerat
annat sällskap. Hade jätteroligt, till och med DANSADE! Tre med mycket explicit uppvaktning, två
män och en kvinna. Två har hört av sig efteråt. Absolut inte intresserad av nån av dem. Men rara var
och en på sitt sått. Skulle vara rått kul att gå ut nån gång och dansa med en av dem, men han år
den som inte hört av sig. Och jag tror han är livsfarlig. Sångare i ett av banden från festen. Han
lämnade scenen för att dansa med mig ...
17 apr 201819:28
Lena Wesström
Blir inget med skidåkaren heller, Tom*my. Inte tillräckligt hett eller rätt heller för den delen. Och han
ligger också rätt lågt. Kanske träffar nån gång emellanåt. Kan, på riktigt, gärna hänga med honom
nån gång och träna tillsammans. Får se, stressar mig inte. Han var sugen på att ses i helgen, men
det gick inte ihop sig, båda hade barn. Skönt att det var han och inte jag som försökte. Då vet jag att han vill ses nån gång.
17 apr 2018 19:26
Lena Wesström
Gissade rätt om Jim*my (Rotebro), det blir inget där. Men vi ses nog nån gång emellanåt så länge
ingen träffat nån på allvar. Hörs lite, jag längtar och önskar mera, men lyckas rätt bra att inte må
dåligt av det. Ser hyfsat nyktert på det.
17 apr 2018 19:24
Lena Wesström
Är ganska tillfreds med allt möjligt, trots att mycket är sig ganska likt. Har på nåt vis hittat lite lugn i
min röra
17 apr 2018 19:21
Lena Wesström
Mitt liv lunkar på allt stabilare. Saker är verkligen inte som de borde, men ändå allt mindre som de
inte borde
17 apr 2018 19:20
Lena Wesström
finns ytterligare någon som kommit rätt nära precis på slutet, en skidåkare. en helt vanlig tror jag.
ingen excentrisk, svår, med stort självhävdelsebehov. skild tvåbarnspappa, TROR inte han har en
sinnessjuk fd som förpestar hans liv. lite som en volvo. kanske är det jag behöver. To*mmy. åker typ
topp 500 på vasaloppet och vätternrundan på kanske åtta timmar, otroligt atletisk, men inte särskilt
snygg. helt vanlig bara, jeans och skaljacka. som Jag vill ha det
31 mar 2018 13:07
Lena Wesström
Stefans fru har flyttat och börjat ett eget liv. De ska tillsammans till hennes föräldrar sommarställe i
helgen. Jag är lite svartsjuk fortfarande, trots att allt är som det är, det sitter så djupt. Men igår var
han och jag ute på en cachingtur, i hemlighet, som vanligt. LITE rädd att jag ska åka dit och börja
träffa honom mera igen. men jag TROR jag klarar av att hålla avståndet. Jag VET ju vem han är ...

Lena Wesström
Hade egentligen börjat nosa på nån annan, en som bor i Rotebro som jag är väldigt förtjust in, delat
ett par helger. otroligt varmt och gott då, men hörs inte så mycket däremellan. kanske lite som du
och jag hade det ett tag ... Jag vill nog mer än han. Och jag tror kanske inte egentligen så mycket på
att det kan vara nåt annat än trevliga möten då och då, inte något att bygga gemensamt liv på. Men
jag tycker om honom och trivs i hans närhet. Ji*mmy. superlin och rolig. Men pratar inte om livet. Och
det måste man faktiskt om det ska funka med mig. Försöker lista ut om det är att han är lite försiktig
och vill se vad det blir. Eller om han faktiskt inte är sån. Eller om det är så att han helt enkelt inte vill
vara närmare än så med mig. då går det ju Inte heller. Har precis tagit sats och frågat, I chatt, i går
kväll. Han har klickat upp och varit online flera gånger sen dess, inte ett ord. Så det är jag vissen
över, ingen skön magkänsla.
31 mar 2018 12:58
Lena Wesström
Men vi får se. De få rkomma hit och så får vi väl nosa lite försiktigt och se om vi vill ses nåt mer
31 mar 2018 12:55
Lena Wesström
Får besök i morgon från norrländska cachare som ska leka här i stan, får lite fika här, om det inte är
nåt särskilt med barnen försöker jag hänga på dem under dagen. Finns nån där i gruppen jag har
mycket kontakt med nu
, men vi har knappt träffats irl, har gemensamma vänner, ganska hög
temperatur i chatten, det är han som lobbat i gruppen för att de ska ta en dag här, är egentligen i
Karlstad över helgen. Ser fram emot det, nyfiken på hur det är att träffas och känna varandra lite
mera. Samtidigt rätt rädd för processen, känner Igen den, varit med om den förut, nästan kopia av
Jo*nas från ö-vik i hur allt börjat: Han har spanat, sett mig på event, spanat lite till, tagit kontakt ohc pratat en liten stund, sökt upp mig på fejan, börjat chatta, börjat prata, börjat dela nära om livet, börjat hetta till...
31 mar 2018 12:55

Lena Wesström
träffar S en del igen. Men nu är det jag som bestämmer. Helt. Stenhård. Emellanåt otroligt tuff mot
honom, man skulle kunna säga elak. Slår igen. Oklädsamt nöjd över det. Extremt tillfredsställande.
Ska försöka sluta med det också, så det inte blir min nya livsluft. Vill INTE komma dit. Men känns
som om det är en väg ut ur bitterheten
12 mar 2018 07:06
Lena Wesström
rehaben går bra. ganska förtjust i sjukgymnasten. Blir oerhört förvånad om inte han känner samma.
Lägger band på mig där.
Lena Wesström
Tänker rätt mycket på Jim*my, Rotebro. Besviken det svalnade så mycket från hans sida. Men verkar
som vi nog ses i alla fall om en och en halv vecka. Hoppas. MÅSTE prata då i så fall. Hoppas på
trevlig helg. Sen blir det nog inte mycket mer, möjligen kanske ses enstaka gånger och höras då och
då. Får se om det kan vara kul och härligt. Blir det plågsamt måste det gå bort
12 mar 2018 07:01
Lena Wesström
uppvaktas lite av nån. jag är helt ointresserad, men ändå lite trevligt. jag HAR sagt att jag INTE är
aktuell. pratar och chattar en del. HOPPAS det inte blir nåt tjorv av det, det piggar upp. Mycket
trevlig. Umeå. Han är nog flytbar. Man jag vill inte ändå
12 mar 2018 07:00
Lena Wesström
frun har verkligen köpt lägenheten 60 m tvärs över min gräsmatta. helt ofattbart. målar och fixar för
fullt nu
12 mar 2018 06:58

Lena Wesström
håller som bäst på att tugga i mig at Jim*my inte alls är så intresserad som jag skulle önska
26 feb 2018 12:23

24 feb 2018 23:03
Lena Wesström
sen Jim*my ... han har legat högt upp på listan ända sen vi träffades i december. Nu har han nästan
ramlat ur
Lena Wesström
Sen Hen*rik. fina, olyckliga He*nrik. Gammal kursare och pojkvän som blev så olycklig när jag
avslutade. nu olyckligt skild. han önskar nog att vi skulle träffas. men det orkar jag inte. livrädd för
konsekvenserna. bor i uppsala
Lena Wesström
HELT förtvivlad
24 feb 2018 23:02
Lena Wesström
Sen Jon*as i ö-vik, som jag bara blir otålig av nu
24 feb 2018 23:01
Lena Wesström
Sen Mattan ... Fina, förtvivlade Mattan
24 feb 2018 23:01
Lena Wesström
sen skid-an*ders. stackars han
24 feb 2018 23:00

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5f...914d783/thumbs
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-07 kl. 03:29.
Citera
2020-04-07, 03:36
Medlem
Citat:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5f...914d783/thumbs
Varför lägger du in långa inlägg från FUP(som vi alla har tillgång till) och dessutom inte skriver vad du vill ha sagt?
Jag får väl tolka själv... Om man läser ordentligt, och inte utvalda delar och blundar för resten, så ser man att LW inte hade sex med alla männen som hon räknar upp. Det var flera som var intresserade och hon uppskattade uppmärksamheten. Inget konstigt med det, med tanke på hennes 18 månader innan hon kom till Sverige.
Citera
2020-04-07, 03:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Varför lägger du in långa inlägg från FUP(som vi alla har tillgång till) och dessutom inte skriver vad du vill ha sagt?
Jag får väl tolka själv... Om man läser ordentligt, och inte utvalda delar och blundar för resten, så ser man att LW inte hade sex med alla männen som hon räknar upp. Det var flera som var intresserade och hon uppskattade uppmärksamheten. Inget konstigt med det, med tanke på hennes 18 månader innan hon kom till Sverige.

Jag postar eftersom det sprids lögner i tråden.
Och jag måste alltid visa källa för att inte bli
anklagad för att ljuga.

Det fetade: Hur vet du det?

@zilvereko påstod att hon hade varit med "endast"
4 män under flera års tid.
"4 st är väl inte onormalt mycket? Det handlar dessutom om flera år."

Tre av dessa hade hon varit tillsammans med intimt
de sista 9 dagarna.
Citera
2020-04-07, 04:02
Medlem
Citat:
Jag postar eftersom det sprids lögner i tråden.
Och jag måste alltid visa källa för att inte bli
anklagad för att ljuga.

Det fetade: Hur vet du det?

@zilvereko påstod att hon hade varit med "endast"
4 män under flera års tid.
"4 st är väl inte onormalt mycket? Det handlar dessutom om flera år."

Tre av dessa hade hon varit tillsammans med intimt
de sista 9 dagarna.
Om du baserar det på antal trosor så kan du omöjligt veta hur länge de har legat i tvättkorgen.
Svaret på din fråga står i texten du la ut. Det står flera ggr att antingen hon eller männen inte är intresserade, eller så står det att hon träffade den och den. Det betyder inte att man har sex bara för att man har träffat på någon. Det står ingenstans i texten att hon haft sex överhuvudtaget.
Citera
2020-04-07, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Om du baserar det på antal trosor så kan du omöjligt veta hur länge de har legat i tvättkorgen.
Svaret på din fråga står i texten du la ut. Det står flera ggr att antingen hon eller männen inte är intresserade, eller så står det att hon träffade den och den. Det betyder inte att man har sex bara för att man har träffat på någon. Det står ingenstans i texten att hon haft sex överhuvudtaget.

Åjo, här finns citerade texter av både LW själv och andra, som berättar om sex med de flesta
hon dejtat. 20 stycken om året är närmare sanningen. Sex tycks ingå i att hon testar dem
som ev. blivande pojkvänner.
Det finns vänskapssex, testsex och mer seriöst sex, samt touch av körlekssex efter vad jag kan förstå
efter mycken läsning. Har lämnat källorna till allt sex bakom mig. Finns tidigare i tråden, bl.a. någon vecka sen.
Och SD är det fasta målet!?
Det är det där sista jag verkligen inte fattar.
Dubbla budskap till sina drömmars prins, är vad hon ger.
Citera
2020-04-07, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Listigt av KN att först vinna SD:s förtroende, för att sedan berätta för polisen vad SD hade anförtrott honom om skorna. Genom sitt rådiga agerande bidrog KN här till att åklagarens misstankar kunde stärkas ytterligare, och till att SD nu står åtalad.

Gällande polisen:s och även KammarÅklagaren Åsa Hiding:s långvariga och noggranna arbete med detta mordfallet gällande den tidigare mördade 45 åriga trebarns-modern L*na Wesstr*m, så tror jag väldigt mycket på att du har tvärfastnat i en så kallad konfirmeringsbias.

Mvh / @JokerMannen
Citera
2020-04-07, 07:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varifrån kommer egentligen uppgifterna om att HD hade en psykos? Dessutom i flera år. Orimligt.Tror inte på en psykos alls. ( Finns olika typer av psykoser). Psykoser ger ofta hallucinationer som drabbar de olika 5 sinnena i olika hög grad.

Vid en psykos blir man oftast inlagd och kraftigt medicinerad eftersom man kan vara farlig för både sig själv och sin omgivning. Inte minst när man har barn.

Depression tror jag mer på. Men en riktigt djup sådan kan också vara farlig både för en själv och andra. Självmordsrisken är skyhög för en djup, obehandlad depression.

Att HD skulle ha haft en långvarig depression tror jag mer på. Som startade vid 2a dotterns födelse och som verkade vara obehandlad. Stackars människa.

Vem skulle inte må skit av att stå ut med en pellejöns som SD?
Jag tror att det var från referatet från domstolen när HD förhördes. Det är bara några dagar sedan jag såg den uppgiften.
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det stod i tråden att hon fått en psykos, men har förstått att det handlade om en djup depression.
Ja psykoser är inte att leka med, dessa är så verkliga att man kan göra vadfan som helst för att försöka undkomma.
Blir snurrigt när man tar förgivet allt man läser i tråden och gör en trådsanning av det.
Det var jag som skrev det och jag tror att HD sa under förhöret i domstolen att hon drabbades av en psykos. Jag antar att som sjuksköterska måste hon veta vad hon drabbades av.
Senast redigerad av hoppsann 2020-04-07 kl. 07:57.
Citera
2020-04-07, 07:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja kanske det. Men bokar man ett hotellrum så vet väl inte polisen det och det tar ju både resurser och ska sökas tillstånd för tvångsmedel osv. Låter långsökt att man avstått ett hotellrum för att man trodde det var avlyssnat. Men det är fullt möjligt om man är paranoid.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte skrivit att det inte alls skulle kunna finnas någon risk för att bilen skulle vara buggad, utifrån SD:s/HD:s synvinkel.
Men de kanske försökte minimera riskerna. Och alldeles oavsett om man är skyldig el ej så kan det nog ta emot att checka in på ett rum om man nu misstänker att det är riggat för inspelning och ev filmande.

Kanske räknade de med att bilen hade fått en spårsändare ditsatt, men tyckte sig ha koll på att ingen avlyssningsapparatur fanns planterad (en sån bör väl finnas i kupén)?
Kanske skulle de gömma mordvapnet eller något annat föremål.

Orsaken till att de sov i bilen kan vara att de kunde avlägsna sig därifrån (utan mobiler) och gå iväg och gömma någonting. De kan ha varit borta flera timmar till fots, fast de påstod att de sov i bilen.

Oavsett avlyssning så är det lättare att ta reda på var folk befinner sig när de har bokat hotellrum. Låskort som loggar när när de går ut och in, övervakningskameror i korridorer och entré med mera.
Citera
2020-04-07, 08:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varifrån kommer egentligen uppgifterna om att HD hade en psykos? Dessutom i flera år. Orimligt.Tror inte på en psykos alls. ( Finns olika typer av psykoser). Psykoser ger ofta hallucinationer som drabbar de olika 5 sinnena i olika hög grad.

Vid en psykos blir man oftast inlagd och kraftigt medicinerad eftersom man kan vara farlig för både sig själv och sin omgivning. Inte minst när man har barn.

Depression tror jag mer på. Men en riktigt djup sådan kan också vara farlig både för en själv och andra. Självmordsrisken är skyhög för en djup, obehandlad depression.

Att HD skulle ha haft en långvarig depression tror jag mer på. Som startade vid 2a dotterns födelse och som verkade vara obehandlad. Stackars människa.

Vem skulle inte må skit av att stå ut med en pellejöns som SD?

Bl.a. här ifrån:
Från någon som känner HD IRL.
Betydligt mycket mera trovärdigt än vad
du sitter här och fantiserar om.

LW gjorde allt hon kunde för att knäcka HD
och göra henne till en ”zombie” igen.
Men HD var inte så skör som LW trodde.

Citat:
Ur förhör med Brorss*on Eke*lund, Jean*ette

Jean*ette uppger att hon jobbade som utvecklingsledare i Region Örebro län och marknadsförde länet internationellt. De skulle anordna Sveriges största geo-cach event och anlitade Stefan och Hanna som geo-cach experter. De arbetade ihop under en lång period och bö1jade även umgås privat. Hanna var sjuk och då tog Stefan in Lena i projektet och Jea*nette började även känna Lena.

Hanna mådde väldigt, väldigt dåligt, för tio år sedan fick hon en psykos när barnen var små och det varade under en lång period, hon var sjukskriven heltid i 7-8 år. Hon kunde inte ta hand om barnen, Stefan tog med bilnyckeln när han åkte och jobbade för han var rädd att hon skulle gasa ihjäl sig. Hon kunde stå på ett ställe när Stefan åkte på morgonen och stod kvar på samma ställe när han kom hem på kvällen. Hon åt mediciner som inte fungerade så bra, hon upplevde själv att de inte fungerade för hon fortsatte och må dåligt.

Det var under den här tiden som Stefan bö1jade träffa Lena och det hjälpte inte Hanna. Hanna visste om Stefans och Lenas relation även om Stefan nekade. Hanna hittade en nakenbild på Lena med handen innanför trosorna i Stefans telefon. Hanna sa att den bilden var tagen för flera år sedan. När Stefan konfronterades bilden sa han bara att det inte var hans problem, utan att det var hon som skickat bilden till honom och att han kunde inte hjälpa det.

Stefan erkände till slut för Hanna om han och Lena och förklarade att när Hanna blev dålig behövde han tröst både fysiskt och psykiskt. Hanna blev förbannad av Lenas närvaro
Jean*ette fick sen ett meddelande från Hanna den 17 maj 2017 där hon berättade att hon och Stefan skulle försöka igen. Nu vet Jea*nette att de har separerat. Hanna ställde ultimatum mot Stefan men Hanna var svag och manipulerad av Stefan. Så han ställde alltid tillbaka mot henne fast hårdare. När Hanna sa till Stefan att han inte fick träffa Lena så sa han att då kan inte de vara tillsammans mer för han "behöver Lena". Hanna såg rött när hon såg Lena men samtidigt kunde de vara på samma event. Jeanette minns en gång på ett event, så satt Stefan och Lena i slottet och pratade ensamma och man kunde se dem. Då såg Jeane*tte Hanna som stod ute i regnet och packade i bilen och grät samtidigt. Jeane*tte lider med Hanna för det hon har fått stått ut med.

Jean*ette säger att hon upplever Stefan som en besserwisser, jobbig att ha och göra med. Han upplevs som översmart, väldigt intensiv men han kunde även vara väldigt trevlig. Han ser sig själv
som fantastisk och att alla vill ha honom
. Han har ett stort bekräftelsebehov, lite narcissistisk. Han kommer med dåliga skämt och ska alltid sätta folk på plats, pratar mycket om sig själv, det är alltid han i fokus. Han är väldigt smart, social och extremt intensiv. Han pratar om det som intresserar honom och ger sexuella och sensuella antydningar. Han ger en liten underton av sensuella, sexuella, flirtiga utan att gå över någon gräns, inte mot Jean*ette i a11 fall.

När det gäller otroheten så förnekade han fast det var uppenbart för alla. Till och med både Hanna och Lena bekräftade men han nekade i alla fall. Han får alla och tro att det var Lena som hängde efter honom, men i själva verket var det tvärt om. Jeane*tte tror att Lena var betuttad i Stefan men det var inte taget från luften utan Stefan gav henne kärlek, närhet och sex. Lena hade nog hoppet uppe att det skulle bli de två. Dom träffades hela tiden och det pågick under flera år. Det var inte bara att Lena kände så utan Stefan måste ha känt lika men att han pratade aldrig något med Jeane*tte om det. Många såg upp till honom inom geo-cachen, han var lite av en casanova tror Jeane*tte och fick kanske utlopp för sin narcisism. Han gillar och ha övertag det märkte Jeane*tte. Stefan skulle visa Jean*ette en geo-cach en gång för två år sedan och då kom det helt plötsligt upp massa nakenbilder på Lena, det var en bildström och då var de korten nytagna. Jean*ette låtsades som ingenting.

Hanna var ju utsatt för psykisk misshandel under så lång tid och Stefan och Lena har ju inte släppt taget om varandra.

Hanna mådde så fruktansvärt dåligt och hon var kär i Stefan och ville leva med honom.

Stefans fru, numera exfru betyder så mycket för honom även om han hade relationen med Lena. De var som fastvuxna ihop, som ett, trots otroheten.

Hanna behövde Stefan, de är livskamrater, de delar allt, de är ett.

Jean*ette har väldigt svårt att tänka sig att Stefan skulle ha planerat det och tänkt igenom det. Om det skulle vara så skulle Lena inte ha hittats. Han hade grävt ner henne i en grotta någonstans. Med tanke på att han känner hela Örebro län som i sin egen ficka.

s. 12-14
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-07 kl. 08:33.
Citera
2020-04-07, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kanske skulle de gömma mordvapnet eller något annat föremål.

Orsaken till att de sov i bilen kan vara att de kunde avlägsna sig därifrån (utan mobiler) och gå iväg och gömma någonting. De kan ha varit borta flera timmar till fots, fast de påstod att de sov i bilen.

Oavsett avlyssning så är det lättare att ta reda på var folk befinner sig när de har bokat hotellrum. Låskort som loggar när när de går ut och in, övervakningskameror i korridorer och entré med mera.
Enda stället de kunde känna sig säkra på att inte vara avlyssnade var väl att sova i bilen. Kunde lämna mobilerna kvar där och gå ut och prata av sig.

En sömnlös natt... har för mig att någon av dessa två i ett förhör sagt sig inte komma ihåg om de hade platserna bredvid varandra under den långa flygningen till USA.

En annan sak...

Tidigt i tråden var det spekulationer om SD hade bilen den 15:e (under förhöret kanske). Har för mig att någon (ganska säker på att det var EGT) skrev i tråden att HD hade den för att skjutsa barnen till sina föräldrar, om det var skjuts till deras sommarstuga eller till deras hem i Lundby kommer jag ej ihåg.

Det tar tid att läsa om tråden eftersom det var så många inlägg varje dag, men skam den som ger sig.
Citera
2020-04-07, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att det var från referatet från domstolen när HD förhördes. Det är bara några dagar sedan jag såg den uppgiften.
Det var jag som skrev det och jag tror att HD sa under förhöret i domstolen att hon drabbades av en psykos. Jag antar att som sjuksköterska måste hon veta vad hon drabbades av.

Djup depression kan medföra psykotiska symtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in