2020-04-07, 00:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför det? Hon var en pastor som till största delen hade lämnat sitt värv.
Hur många får man ha ihop det med under ett år eller tre utan att bli fördömd?

Jag dömer ingen utan det baserar ju på mina egna fördomar, en präst är oskuld tills denne gifter sig och är lyckligt gift tills den kilar vidare.
Citera
2020-04-07, 00:06
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Just frågan om ekonomiska oegentligheter har jag också ställt mig några gånger här i tråden.
Men ingen tycks veta.
Kanske finns det nån örebroare här som kan fråga i sin kommun?

Honan har efterfrågat men nekats information tror jag. Det verkar vara som att krama vatten ur en sten att få fram information om finansieringen av geoturen. Sök i tråden efter Honans inlägg om detta.
Citera
2020-04-07, 00:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det sista är en otäck möjlighet och risk. Hoppas att rättsväsendet agerar snabbt så att det inte händer något mer om GM går fri och riskerar att ge sig på andra som vet för mycket.

Om man verkligen kan se från HD in till LWs hus vet jag inte. Men tror att LW fann det möjligt och obehagligt sett till vad hon uppger för vänner, enligt FUP. Flytten till ett hus så nära kan ju iaf tolkas som en slags revirmarkering från HDs sida.

Vad har du för teorier om brottsplatsen och hur LW hamnade där? Har hon blivit ditlurad mha GC att där fanns en skatt eller varför hamna hon på ett så udda ställe?
Citera
2020-04-07, 00:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag dömer ingen utan det baserar ju på mina egna fördomar, en präst är oskuld tills denne gifter sig och är lyckligt gift tills den kilar vidare.
Och när sagde pastor varit gift och avlat tre barn, kräver du även efter det livslångt äktenskap? Det gör man inte ens i Svenska kyrkan så hur skulle hon leva enligt dig? Livslångt celibat?
Citera
2020-04-07, 00:14
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Och när sagde pastor varit gift och avlat tre barn, kräver du även efter det livslångt äktenskap? Det gör man inte ens i Svenska kyrkan så hur skulle hon leva enligt dig? Livslångt celibat?

Men jag sa ju att jag inte dömer någon och att det berodde förmodligen på mina egna fördomar man skapat. Chilla.
Citera
2020-04-07, 00:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men jag sa ju att jag inte dömer någon och att det berodde förmodligen på mina egna fördomar man skapat. Chilla.
Jag är chillad men förstår inte de märkliga synpunkterna om att man ska vara oskuld till äktenskapet etc.
Citera
2020-04-07, 00:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag är chillad men förstår inte de märkliga synpunkterna om att man ska vara oskuld till äktenskapet etc.

Jag förklarade det till dig att jag fått en sådan bild av den frälste pastorn överlag, fördomar.
Citera
2020-04-07, 00:27
Medlem
landbandys avatar
det susar i säven får man döpa om till att det savar i säven ....när man är en 40 fyllda kvinna .
Sex är prio ett utifrån kroppens överskott på fertilitetshormoner då ....
kvinnokroppen VILL bli påsatt då för att om ca 10 år är det omöjligt att få barn så pass är det ,så ALLT handlar om Hormoner -INTE att LW var promuskiös ...Vi har inte en aning över hur hon kände när det gällde detta ,hon kanske skämdes över sin sexuella lust som flödade över vitt och brett ,men som sagt ,skyll inte på henne utan på Hormonerna ,gossar !!

10 år senare hade hon varit en liten snäll beskedlig mormor/farmor till sina barnbarn ,om hon hade fått leva .......
Senast redigerad av landbandy 2020-04-07 kl. 00:31.
Citera
2020-04-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
det susar i säven får man döpa om till att det savar i säven ....när man är en 40 fyllda kvinna .
Sex är prio ett utifrån kroppens överskott på fertilitetshormoner då ....
kvinnokroppen VILL bli påsatt då för att om ca 10 år är det omöjligt att få barn så pass är det ,så ALLT handlar om Hormoner -INTE att LW var promuskiouös ...Vi har inte en aning över hur hon kände när det gällde detta ,hon kanske skämdes över sin sexuella lust som flödade över vitt och brett ,men som sagt ,skyll inte på henne utan på Hormonerna ,gossar !!

10 år senare hade hon varit en liten snäll beskedlig mormor/farmor ,om hon hade fått leva .......

Jag tror förstås att halva sanningen är att hon så gärna ville ha en fungerande relation och därför testade
de som mötte som visade intresse.
Men får det aldrig att gå ihop med att vara passionerat intresserad av en man (SD) och visa det genom att ha en rad andra. Om nu SD haft liknande planer på henne, hur skulle han kunna tro att hon ville ha just honom?
Citera
2020-04-07, 00:33
Medlem
Citat:
Okej. Nej, det kanske borde ha synts i FUP om det funnits något substantiellt inom det spåret. Minns bara att Honan gjorde ett sådant bra gräv kring detta och att vi i tråden aldrig fick något egentligt svar kring en del av transaktionerna runt geoturen.

Ja, stölderna hos SDs jobb är ju ytterligare ett uppslag på bidragande motiv. Kanske LW undrade hur SD kunde ha råd med USA-resa och löfte om Kilimanjaro-resa men förhöll sig tyst länge. Så började hon fundera och ifrågasätta alltmer samt till slut blev förbannad på paret D i samband med deras USA-resa och då hotade att avslöja?

Tänker att det är just de kvinnorna som sjunker djupast. De som är starka och intelligenta och som har en självbild att de klarar av att fixa saker. Den typen av kvinna tror sig kunna fixa trasiga emotionellt trubbiga män som SD, fixa det som är trasigt, lappa och laga.

De sjunker allt djupare medan de lyfter mannen som drar ner dem. Ren tragik.

Svagare kvinnor ger upp mycket tidigare, accepterar hjälp och klarar sig. Starka kvinnor går under med buller och brak medan vännerna står oförstående intill utan att kunna förstå vad som flugit i deras starka kompis. Ett vanligt mönster av vad jag hört av bekant på kvinnojour.

Precis. Just såna egenskaper hos en kvinna är vad en emotionell krympling vill ha. Om han lyckas fånga henne så är det precis detta han sen ogillar och gör det bästa han kan för att slå ur henne. Känner några kvinnor som råkat ut för detta. De har aldrig blivit sig själva riktigt igen. Så jäkla sorgligt.
Citera
2020-04-07, 00:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror förstås att halva sanningen är att hon så gärna ville ha en fungerande relation och därför testade
de som mötte som visade intresse.
Men får det aldrig att gå ihop med att vara passionerat intresserad av en man (SD) och visa det genom att ha en rad andra. Om nu SD haft liknande planer på henne, hur skulle han kunna tro att hon ville ha just honom?

Jo det har du rätt i .
Kan det ha varit så att hon förstod innerst inne att han höll sig gift fortsättningsvis och att den enda chansen för henne att få till det med någon på riktigt var att gå ihop med en singelman ?
Citera
2020-04-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ja, en fråga som jag ställt mig om och om igen.

Samt en av de märkliga omständigheter runt HD som tråden snubblat över flera gånger. Du kan, om du söker i tråden, se mig tjata om detta eftersom att det aldrig riktigt blir besvarat. Tidigt i tråden riktas misstankarna mot att något gått snett inom triangeln LW, SD och HD. HD anges ett starkt motiv. Det nämns hur nära hon är LWs hus och BP. Men detta blir bortförklarat, tillfälliga troll härjar i tråden och trådsanningen om den obefintlige brodern sprids i tråden som en förklaring till HDs val av ny bostad. Summerat skulle HD haft en bror som av någon anledning (separation?) velat flytta och snabbt bli av med sin radhuslägenhet intill LWs. Då HD var i akut behov av ny bostad fick hon nöja sig med denna trots att det blev konstigt nära exmakens älskarinna.

Sedan när jag och andra envisades med att gräva i detta framkommer det till slut att HD inte har någon bror.

Nu i FUP framkommer det att HDs flytt till ett hus så nära LWs med utsikt över LWs baksida faktiskt varit ett ämne för konflikt mellan HD och LW. LW ska ha upplevt det obehagligt och skumt. HD ska ha varit orolig att LW skulle sabba hennes kontrakt.

En annan märklig omständighet är att vi inte fått något riktigt svar om HDs hus någonsin genomgick husrannsakan då LW försvann. Visst, JG tipsar underligt nog polisen tidigt om att söka i HDs hus. Men bara SDs hus spärras av där i början. HDs hus som är närmast BP och nära LWs spärras inte av, som jag uppfattat det. Trots att HD har motiv och trots att hon även efter separationen är bästa vän med den mordmisstänkte. Man undrar vilka bevis som kan ha gått vägen via HDs hus och sedan blivit förstörda.

LW verkade vara envis. Vilket blev tragiskt.

Ur förhör med Sillen:
J var den som föreslog lägenheten, han minns inte om hon själv då sett den. H pratade om det faktum att Lena bodde i närheten. H uppfattade det som att Lena skulle tycka det var sämre än vad H själv tyckte. Lena har uttryckt något, direkt till H eller via S, om att H inte fick bo där och att hon tyckte det var besvärande att man såg från H till henne. H skäl att det var en bra bostad, var att barnen skulle ha nära och att H skulle klara det ekonomiskt.

Låter som rimliga skäl. Säkert var det de verkliga orsakerna till att hon valde att flytta dit. Även om man kan misstänka att lite bevakning av Lena inte nödvändigtvis var något negativt. Däremot säger hon själv motsatsen någonstans, att hon helst inte tittade åt det hållet. F*n tro’t.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in