2020-04-06, 23:43
Medlem
Kan de ha sovit i bilen, ist för på hotellrummet för att de var RÄDDA? Kanske sov inte SD ens, utan satt redo vid ratten för ett polisiärt ingripande? Var på sin vakt. Kunde inte slappna av och gå o lägga sig på ett hotell... Buggningsteorin är ju mer begriplig men det faller ju på att bilen skulle kunna vara avlyssnad. Kan bilövernattning helt enkelt bero på adrenalin? Speed? Att de fastnade i samtalen om vad som eg hade hänt och hur de skulle svara på kommande frågor? Det kändes meningslöst / skrämmande att gå o lägga sig helt enkelt?
Citera
2020-04-06, 23:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja det är iofs sant nu när du säger det, så svårt att relatera bara när man fortf försöker begripa sig på hela "sporten".
Testa golf så ser du snabbt vad jag menar...

Måndag morgon på kontoret:
- Fasen, jag måste berätta om mina golfrundor i helgen
- Nä det måste du inte om du inte tänker berätta om att du fick skallen amputerad
- Jo men vänta, jag fick ett svårt inspel från ruffen och då...
- Jag kan tänka mig att amputera din skalle, räck mig en järnfemma
- Nä nä, du fattar inte... jag fick på världens slag
- Nej, det är du som inte fattar, jag tänker slå ihjäl dig här och nu om du inte håller käften och börjar jobba...
- Vänta, vänta . Kunderna kan vänta, måste bara berätta om min birdie igår, det var såhär...
- Behövs inte, du har pippisar på loftet

Ungefär samma verklighetsförvridning tycker jag mig se i GC, hobbyn definierar livet och det blir fan bara tragiskt
Citera
2020-04-06, 23:46
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo jag drömmer mardrömmar om hur hon antagligen såg ut efter den misshandel hon måste ha utsatts för ,så ensam där bakom planket.....ibland vaknar jag utav att att jag gråter och vill vrida tiden tillbaka så att hon får gratta Ar*on.

Det här är inte klokt .

En klen tröst är väl att barnen, iaf N, är djupt troende och kan kanske på något plan tänka att LW finns där ändå för dem som hon egentligen var. Kanske kan han och syskonen förmå sig att se henne bortom den tilltygade kroppen och tänka på henne som den varma själ som hon var innan allt gick åt skogen? Allt tyder på att GM velat förgöra henne fysiskt på brottsplatsen och socialt genom att smäda henne efter hennes död här på nätet. Men är man troende som N och kanske de andra barnen W, så kanske de kan se att det finns någon form av högre rättvisa till sist och att LW på något sätt ändå är bortom hennes plågoandars räckhåll nu. Vad dessa människor än snackar för skit om henne. Minnet av LW är ljusare än den smuts som vissa försöker kasta på henne hur de än tar i, klipper och klistrar för att ta fram saker att solka ner henne med. Och det ljusa minnet som barnen har kommer leva kvar vad hennes belackare och gärningspersoner än gjorde med hennes kropp. Är man kristen så är ju själva NT en metafor för detta egentligen. Så ifall barnen lutar sig mot detta har de ett visst stöd vill jag tro.
Citera
2020-04-06, 23:50
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

- Nä det måste du inte om du inte tänker berätta om att du fick skallen amputerad
- Nej, det är du som inte fattar, jag tänker slå ihjäl dig här och nu om du inte håller käften och börjar jobba...
- Vänta, vänta . Kunderna kan vänta, måste bara berätta om min birdie igår, det var såhär...

Ungefär samma verklighetsförvridning tycker jag mig se i GC, hobbyn definierar livet och det blir fan bara tragiskt

Finns det några teorier i tråden om brottsplatsen har något samband med GC då den ligger där den ligger? Har LW blivit lurad dit av förmodligen SD eller kan hon ha stämt träff med honom där?
Citera
2020-04-06, 23:54
Medlem
Citat:
Nej det var en utförlig beskrivning tycker jag, nu börjar jag förstå vad det handlar om. Päminner lite om Pokemonhysterin fast detta har lite sektvibbar inblandat, det som fattas är väl att SD var den evige lekledaren och hade sex med alla kvinnorna.

Fast Lena verkar ju varit rätt lössläpt då hon tycks ha dejtat och legat med dom flesta inblandade männen. Kan inte ha varit lätt för SD om han var den svartsjuke typen, få höra att hon pippat en ny gubbe som han känner var och varannan dag typ.

Så behöver det inte alls ha varit. Ibland räcker det med att en kvinna rundar gathörnet med en man för att de som är kvar genast börjar tissla och trassla och få för sig saker. Ännu värre om mannen har sovit över på soffan.

Lena hade kanske en del män i sängen, men här i tråden låter det som att hon bytte karl minst varje vecka. Vilket jag inte tror på.

Nu var det ju en bunt karlar som vittnen i rättegången som faktiskt hade legat med Lena och vittnade om sådant inför lyckta dörrar.

Jag passar mig noga för att låta mig påverkas av skitsnack som detta, som visst har blivit en trådsanning.

Förresten : "lössläppt"? Kallar du även män som knullar runt gör detta nedsättande ord? Nej just det. Kunde tänka mig att du inte gör det.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-06 kl. 23:58.
Citera
2020-04-06, 23:54
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Och ja jag kan tänka mig att kollegorna har fått höra om GC till leda 😂😂😂
Citera
2020-04-06, 23:55
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har också funderat mycket på det. Hade en vän för många år sedan som jobbade på neurokirurgen (i en annan stad). Det var innan sjukhusserierna kom på teve, men detta var högsta aktion hela tiden. Och hjältarna var de (alla manliga) neurokirurgerna och hjältinnorna vad sjuksystrarna. Vilka intriger man fick sig till dels... Och vilket tjat det var om olika flörtar hit och dit. Ja några gifte sig faktiskt. Och skilde sig.

MEN, det fanns också en otroligt seriös sida v.g själva yrket. Det var allvarliga skador och ofta på liv och död. Det tillhörde mer vanligheterna än ovanligheterna att patienterna dog. De jobbade intensivt i högt tempo när de var på plats och jag tänker ibland att allt flörtande och tramsande blev en ventil mot allt allvarligt som de dagligen fick ta del av. Lite som M.A.S.H för oss som känner igen den serien.

Kan verkligen förstå detta. Ja, har sett en del på M.A.S.H, inte allra minst för det fantastiska soundtracket! Ja, jag hör en del av min kompis också om alla saker som händer och hur det svetsar samman de som jobbar ihop och måste hantera död och liv varje dag utan att bryta samman. Själv klarar jag inte ens av att se blod efter att ha hanterat en bok med vassa sidor, men jag beundrar de som finns där för oss andra när vi behöver det. Och jag intalar mig att man måste ha skärpa, närvaro och värme för att klara av den typen av jobb. Absolut förmåga att stänga av ibland, men drivet av omsorg och professionalitet. Inte av likgiltighet inför liv och död som HD verkar vara nästan. Men jag kanske misstolkar henne.
Citera
2020-04-06, 23:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Och ja jag kan tänka mig att kollegorna har fått höra om GC till leda 😂😂😂
Det törs jag nästan garantera. Fanatiker vill predika den "rätta läran" in i det sista, jobbigt som fan
Citera
2020-04-06, 23:57
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ja detta blir sjukare och sjukare ju mer man sätter sig in i det. Så man kunde alltså hålla span på LW från HDs lägenhet? Det komplicerar ju saken ännu mer och förmodligen därifrån man haft sin utgångspunkt så att säga.

Binder dessutom HD och SD ännu mer som medgärningsmän till varandra och förklarar att dessa blev så nära efter mordet, om man nu får spekulera hej vilt.

Tre kan hålla en hemlighet, om två av dom är döda.

Det sista är en otäck möjlighet och risk. Hoppas att rättsväsendet agerar snabbt så att det inte händer något mer om GM går fri och riskerar att ge sig på andra som vet för mycket.

Om man verkligen kan se från HD in till LWs hus vet jag inte. Men tror att LW fann det möjligt och obehagligt sett till vad hon uppger för vänner, enligt FUP. Flytten till ett hus så nära kan ju iaf tolkas som en slags revirmarkering från HDs sida.
Citera
2020-04-06, 23:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så behöver det inte alls ha varit. Ibland räcker det med att en kvinna rundar gathörnet med en man för att de som är kvar genast börjar tissla och trassla och få för sig saker. Ännu värre om mannen har sovit över på soffan.

Lena hade kanske en del män i sängen, men här i tråden låter det som att hon bytte karl minst varje vecka. Vilket jag inte tror på.

Nu var det ju en bunt karlar som vittnen i rättegången som faktiskt hade legat med Lena och vittnade om sådant inför lyckta dörrar.

Jag passar mig noga för att låta mig påverkas av skitsnack som detta, som visst har blivit en trådsanning.

Nu har jag varken läst hela tråden el FUP för den delen, men jag reagerade i FUP att hon haft ihop det med med iaf 4st om jag räknade rätt. Första jag tänkte var att en präst ändå brukar vara avhållsam så att säga.
Citera
2020-04-07, 00:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nu har jag varken läst hela tråden el FUP för den delen, men jag reagerade i FUP att hon haft ihop det med med iaf 4st om jag räknade rätt. Första jag tänkte var att en präst ändå brukar vara avhållsam så att säga.
Varför det? Hon var en pastor som till största delen hade lämnat sitt värv.
Hur många får man ha ihop det med under ett år eller tre utan att bli fördömd?
Citera
2020-04-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hur bedömer du spekulationerna om ekonomiskt tvivelaktiga förehavanden av det glatt resande paret D och utvidgat för det s k Järngänget? Jag tänker mig att mordet känns både planerat och rörigt samtidigt och att det kan ha sin upprinnelse i flera olika sammanklingande motiv som slutligen innebar det hemska för LW. Hon beskrevs av sin mamma och pappa som en rakryggad tjej som inte höll inne med vad hon tyckte om hon såg något orätt. Hur illa hon än var i sitt eget mående i det hon var indragen i så tänker jag att hon antagligen hade kvar sin skärpa ifall hon skulle ha upptäckt några ekonomiska oegentligheter. Får inte intrycket av att LW skulle ha tigit då.

Vet vi om någon utredning av detta motivspår utförts och ligger i slasken eller skvalpar runt än i utredningen på något vis i något bakvatten?

Just frågan om ekonomiska oegentligheter har jag också ställt mig några gånger här i tråden.
Men ingen tycks veta.
Kanske finns det nån örebroare här som kan fråga i sin kommun?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in