2020-04-07, 00:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nu börjar du bli aningen filosofisk.

Vi har fri vilja i Sverige. Alla vet vilka nyttigheter vi bör göra för att få ett långt och friskt liv men inte alla klarar detta.

Man kan bli hundra, som du skriver, men det kan också vara att ens tjugofem sista år endast består av smärta och isolering. Demens och sängliggande.

Inte så roligt för alla men inget som går att påverka där och då, man vänjer sig vid allt.

Tror inte det hade varit något trevligt samhälle om FHM hade gått in och styrt över hur folk skulle bete sig för att få upp medelåldern i landet.
Men det är nog där vi tänker väldigt annorlunda.

"Fri vilja" i Sverige - vill inte vara ofin, men vilken sten har du levat under, i din livstid?
Citera
2020-04-07, 00:01
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Finns en pågående studie med 1200+ som haft viruset där det visat sig hittills att endast 2% byggt immunitet som kan vara bestående en längre tid.

Vore klädsamt att länka när man kommer med ett sådant rätt anmärkningsvärt påstående.
Citera
2020-04-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är inget nytt att virus muterar. Dom gör det konstant och på Island hittade man väl 40 talet olika strains.

Att virus muterar sig genom vaccin är ovanligt.
Nja influensa muterar årligen trots vaccin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Korrekt. 1000 döda om dagen är mer 600 som vanligtivs dör i Spanien.
Men det finns inget soom säger att resten av Europa skall få samma situation som Spanien och Italien.

Vi får väl hoppas. Om det blir så skall jag cancelera detta konto och aldrig någonsin mer säga ett elakt ord mot svensk statsförvaltning.

Jag vill att skiten skall ta slut, har en massa jävla vildsvinsjakt jag måste hinna med i år.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-07 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Jag hoppas att så många som möjligt inte blir smittade, det kan finnas genetik inblandat det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Lockdown bara skjuter upp allt till våg två i oktober

Meningslöst

Håller definitivt med att det är långt ifrån oproblematiskt- men man vinner tid till så få döda som möjligt under tiden- man hinner få fram mer ansiktsmasker, mer tester, man får även ner smittan så det blir mycket lättare att smittspåra när man mycket sakta öppnar samhället igen.
I Sverige har vi ju helt förlorat kontrollen?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det håller jag verkligen med om.
Inga panikmediciner eller panikvacciner. Det måste genomgå en hel del faser under fler månader innan det ens får testas på en grupp människor. Man måste ta reda på eventuella biverkningar och eventuella dödsfall genom kliniska undersökningar. Även det någon månad. De måste få fram ett gift som dödar viruset utan att döda människan. Inget man kan göra på en månad inte.
Är det någon som hört något om kvinnan i USA som ställde upp som försökskanin. Lever hon eller..
Jäkligt tyst om henne.

Läste en artikel i går. Hon har inga biverkningar, en vecka hade gått sedan hon fick sprutan tills artikeln skrevs.

https://www.geekwire.com/2020/jen-haller/

Det där var fem dagar efter sprutan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Jag håller med men majoriteten i denna tråd kommer nog såga ditt inlägg vid fotknölarna. Hur som helst så slipper vi så klart ett scenario som Spanien eller Italien tack vare vettiga restriktioner vid rätt tillfälle som uppenbarligen hittills varit helt rätt väg att få. Tegnell ska ha kredd. Punkt slut.

Sverige är redan inne på samma utveckling som Italien men blir klart sämre pga en folkmordstrategi.
Tegnell bör avrättas.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Kanske är nyttigt för alla inkomsttagare att få lite känn på verkligheten som många svenskar redan lever i och har gjort väldigt länge. Coronaviruset gör många saker synliga.
Jobbskatteavdraget, räntebidragen och rot och rut har inte försörjt fullt så många som alla trodde. Mest de som redan har en inkomst.
Så..
Välkommen till verkligheten alla som drabbas ekonomiskt nu.

Vad för verklighet? Är ”verkligheten” synonymt med ekonomisk misär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Danmark ligger i topp 15 så den strategin verkar inte funka heller tyvärr.

Det är ett ganska stort hopp ändå mellan Sverige och Danmark om du tittar på siffrorna. Deras geografiska läge är dessutom mer kontinentalt så jo, vi hanterar detta MYCKET sämre.
Citera
2020-04-07, 00:04
Medlem
-YOLO-s avatar
Måste bara ventilera en sak som jag fick höra idag. Sanningshalten kan jag ej stå för...
Men denne man, vars bror jobbar som läkare på IVA i Stockholm var bekymrad.
Det inte media här än gått ut med är att många av dem som ligger i respiratorer även behöver dialys, då denna ”skiten” (som han uttryckte sig), även sätter sig på njurarna!?..

Har någon av er hört något liknande eller (ännu bättre!) - har styrkande fakta kring detta?

Han, läkaren, var i alla fall säker på sin sak.
Att detta inte var nån smitta från nån djurmarknad var helt klart... (?)
Citera
2020-04-07, 00:04
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Du har rätt i att sjukvården prioriterar en illegalt invandrad yngre våldtäktsman än en person i Boris Johnson åldern.

Men svenska folket har röstat fram detta medvetet

Medvetet ?
- Vi är ju knappt medvetna om att vi har en dödlig, luftburen sjukdom cirkulerande i samhället.
jag skulle väl snarare säga att vi är omedvetna om det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in