2020-04-06, 23:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Jag håller med men majoriteten i denna tråd kommer nog såga ditt inlägg vid fotknölarna. Hur som helst så slipper vi så klart ett scenario som Spanien eller Italien tack vare vettiga restriktioner vid rätt tillfälle som uppenbarligen hittills varit helt rätt väg att få. Tegnell ska ha kredd. Punkt slut.
Vilka restriktioner, och hur har det blivit åtlydda?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Big planes. Very big.

Han är underhållande så länge han håller käften om vilka läkemedel han tycker folk ska ta, utan någon forskning att backa det på.
Det håller jag verkligen med om.
Inga panikmediciner eller panikvacciner. Det måste genomgå en hel del faser under fler månader innan det ens får testas på en grupp människor. Man måste ta reda på eventuella biverkningar och eventuella dödsfall genom kliniska undersökningar. Även det någon månad. De måste få fram ett gift som dödar viruset utan att döda människan. Inget man kan göra på en månad inte.
Är det någon som hört något om kvinnan i USA som ställde upp som försökskanin. Lever hon eller..
Jäkligt tyst om henne.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Fast alla länder kommer inte att lyckas, då får de gå på sveriges linje.
Och vad är det för linje?
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du vet inte hur det har utvecklat sig matematiskt. Du räknade bakåt med chanssiffror, då kan jag gissa framtiden med dessa siffror. Ditt sätt räkna ger vid hand 30000 döda svenskar om tre veckor
Vi vet hur det utvecklat sig fram till nu, det vet vi genom antalet döda till nu. Vi vet inte antalet döda i framtiden
Citera
2020-04-07, 00:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag fick fel. Förvånande låg siffra med 477. Låt se vad tisdag och onsdag bjuder på. Om det verkligen skett ett trendbrott för Sverige så är det ett fullständigt mysterium. Det räcker med att titta på några andra västeuropeiska länder för att dra den slutsatsen.

Vi är nog inte ute ur skitstormen än. Men det är bara att hoppas på en hyfsad påskvecka.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Då är vi 5 månader längre in mot ett hyfsat okay bromsvaccin.

Röstar jag OUI alla dagar i veckan på.
Vacciner ger ofta cancer.

Flockimmunitet och blodgrupp 0 är bland de få naturliga motstånden mot denna typ av säsongsinfluensor
Citera
Medlem
Citat:
Jag håller med men majoriteten i denna tråd kommer nog såga ditt inlägg vid fotknölarna. Hur som helst så slipper vi så klart ett scenario som Spanien eller Italien tack vare vettiga restriktioner vid rätt tillfälle som uppenbarligen hittills varit helt rätt väg att få. Tegnell ska ha kredd. Punkt slut.

Tegnell har ju haft fel gång på gång på gång. Dessutom har vi ett av världens högsta dödstal per capita och mer dödsfall än resten av Nordens länder TILLSAMMANS. Det finns inget creddigt i det!
Citera
2020-04-07, 00:01
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man har viljat förringa faran med smittan genom att tjöta om riskgrupper o a grupper, för att på så sätt slippa motstånd för den ”svenska modellen”
Viruset är farligt, punkt slut.

Diskussionerna är av pseudoakademisk petimeterkaraktär på grammatik- och promillenivå. Att en befolkning tjafsar på detta sätt vi är ett stort misslyckande av de som ska leda oss och av dem som oberoende ska granska dem.
Bra summerat.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contractors
Finns en pågående studie med 1200+ som haft viruset där det visat sig hittills att endast 2% byggt immunitet som kan vara bestående en längre tid.
Det var inte mycket. Vart kan man läsa om den studien?
Citera
Medlem
Citat:
Lugna dig en smula.
Skolorna står inte för smittspridningen hittills det är klarlagt.

Det är inte kaos på sjukhusen ännu. Man har inte ens behövt använda älvsjömässan. Med det sagt, ja det lär bli värre. Men då kan vi stänga skolorna när vi ser att det börjar spåra iväg.

Du inser att vid tidpunkten vi agerar är vi redan 3 veckor efter. Inte så klok kommentar va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Är väl bara att söka på Google?
Det börjar vända så antalet är få nu men kommer stiga raskt allteftersom katastrofen aldrig infinner sig.
https://www.nationalreview.com/2020/04/coronavirus-response-sweden-avoids-isolation-economic-ruin/amp/

Sen kan man se folk i andra länder börjat skriva på sociala medier där man kommer bli lack om Sverige lyckas lika bra som andra länder.

Av det vi sätt hittills är Sveriges strategi rätt. Tänk bara hur många fler timmar som jobbats i Sverige i jämförelse med andra länder i väst.
Citera
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ok. Tyckte att det stod att hon tillfrisknat.
Ja den här sjukdomen verkar väldigt underlig. Nästan så att viruset smyger sig in. Gör att man känner sig lite dålig. Går över. Förökar sig och smäller till med kraft igen.
Varför gör den inte det på alla, tänker jag.
Gäller ju inte endast riskgrupper.
Varför är den aggressivare på vissa. Har de fått i sig mycket mer virus än den som får lindrigare symtom och de som inte känner något. Vad händer hos dem med viruset. Verkar ju som att deras kroppar bryter ner viruset snabbt och gör det ofarligt.
Underlig sjukdom.
Gamla förstår jag mer. De kan dö av en vanlig lunginflammation. Förstår att den här sjukdomen är mer farlig för dem.

Fast det var precis så det var för mig när jag fick en vanlig hederlig lunginflammation för några år sedan. Febern kom och gick, jag hann t.om ringa till jobbet och säga att jag skulle komma tillbaka dagen efter för att sedan bli totalt däckad med hög feber igen senare samma kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in