2020-04-06, 23:24
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, en fråga som jag ställt mig om och om igen.

Samt en av de märkliga omständigheter runt HD som tråden snubblat över flera gånger. Du kan, om du söker i tråden, se mig tjata om detta eftersom att det aldrig riktigt blir besvarat. Tidigt i tråden riktas misstankarna mot att något gått snett inom triangeln LW, SD och HD. HD anges ett starkt motiv. Det nämns hur nära hon är LWs hus och BP. Men detta blir bortförklarat, tillfälliga troll härjar i tråden och trådsanningen om den obefintlige brodern sprids i tråden som en förklaring till HDs val av ny bostad. Summerat skulle HD haft en bror som av någon anledning (separation?) velat flytta och snabbt bli av med sin radhuslägenhet intill LWs. Då HD var i akut behov av ny bostad fick hon nöja sig med denna trots att det blev konstigt nära exmakens älskarinna.

Sedan när jag och andra envisades med att gräva i detta framkommer det till slut att HD inte har någon bror.

Nu i FUP framkommer det att HDs flytt till ett hus så nära LWs med utsikt över LWs baksida faktiskt varit ett ämne för konflikt mellan HD och LW. LW ska ha upplevt det obehagligt och skumt. HD ska ha varit orolig att LW skulle sabba hennes kontrakt.

En annan märklig omständighet är att vi inte fått något riktigt svar om HDs hus någonsin genomgick husrannsakan då LW försvann. Visst, JG tipsar underligt nog polisen tidigt om att söka i HDs hus. Men bara SDs hus spärras av där i början. HDs hus som är närmast BP och nära LWs spärras inte av, som jag uppfattat det. Trots att HD har motiv och trots att hon även efter separationen är bästa vän med den mordmisstänkte. Man undrar vilka bevis som kan ha gått vägen via HDs hus och sedan blivit förstörda.

LW verkade vara envis. Vilket blev tragiskt.

Ja detta blir sjukare och sjukare ju mer man sätter sig in i det. Så man kunde alltså hålla span på LW från HDs lägenhet? Det komplicerar ju saken ännu mer och förmodligen därifrån man haft sin utgångspunkt så att säga.

Binder dessutom HD och SD ännu mer som medgärningsmän till varandra och förklarar att dessa blev så nära efter mordet, om man nu får spekulera hej vilt.

Tre kan hålla en hemlighet, om två av dom är döda.
Citera
2020-04-06, 23:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tack för förklaringen, varför är det viktigt för vissa med statistiken? Är det så enkelt att dom vill skryta med att vara aktiva bara?
Är väl eg. inte så konstigt, finns alltid ett driv att vara bäst i sin sport. Gäller även i "löpning" där jag vet att vi ständigt tävlade om bästa tid på given distans, som t. ex. i sektsporten golf som nog är det närmsta jag kommit sånt som geocaching; alla fanatiker fick mig att lessna på den hobbyn väldigt tidigt. GC verkar ju ha samma inslag av nästan religiös vördnad
Citera
2020-04-06, 23:29
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Den tekniskt så kompetente SD kanske hade kontrollerat bilen och kände sig trygg med att den ”var ren”?
Och de kan ha sett hotellrummet som en extra risk, onödig att utsätta sig för sett till omst.

Ja kanske det. Men bokar man ett hotellrum så vet väl inte polisen det och det tar ju både resurser och ska sökas tillstånd för tvångsmedel osv. Låter långsökt att man avstått ett hotellrum för att man trodde det var avlyssnat. Men det är fullt möjligt om man är paranoid.
Citera
2020-04-06, 23:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är väl eg. inte så konstigt, finns alltid ett driv att vara bäst i sin sport. Gäller även i "löpning" där jag vet att vi ständigt tävlade om bästa tid på given distans, som t. ex. i sektsporten golf som nog är det närmsta jag kommit sånt som geocaching; alla fanatiker fick mig att lessna på den hobbyn väldigt tidigt. GC verkar ju ha samma inslag av nästan religiös vördnad

Ja det var därför jag bläddrade förbi dessa statistik-sidor som geocachare och enbart läste om själva platsen ; om den verkade mysig att besöka ,sen drog vi dit på egen hand ,eventen blev det att man gick på färre och färre för det kändes som överkurs ...förstår du min känsla ?

Men det klart LW hade ju varit med så pass mycket så hon låg ju på topp och då förstår man ju att hon ville vara med i fighten om vem som kunde mest och vara bäst !

Hon var snabb som en vessla den lilla ladyn ...
Senast redigerad av landbandy 2020-04-06 kl. 23:35.
Citera
2020-04-06, 23:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Ja det är iofs sant nu när du säger det, så svårt att relatera bara när man fortf försöker begripa sig på hela "sporten".
Citera
2020-04-06, 23:33
Medlem
Citat:
Någon som vet varför HD fick denna "psykos" eller vad det nu var å blev sjuk, fanns det nån utlösande faktor? Och har det framkommit varför SD blev häktad den andra gången, dvs vad hade åklagaren hittat som stärkte misstankarna och lyckades få honom häktad på sannolika?

Varifrån kommer egentligen uppgifterna om att HD hade en psykos? Dessutom i flera år. Orimligt.Tror inte på en psykos alls. ( Finns olika typer av psykoser). Psykoser ger ofta hallucinationer som drabbar de olika 5 sinnena i olika hög grad.

Vid en psykos blir man oftast inlagd och kraftigt medicinerad eftersom man kan vara farlig för både sig själv och sin omgivning. Inte minst när man har barn.

Depression tror jag mer på. Men en riktigt djup sådan kan också vara farlig både för en själv och andra. Självmordsrisken är skyhög för en djup, obehandlad depression.

Att HD skulle ha haft en långvarig depression tror jag mer på. Som startade vid 2a dotterns födelse och som verkade vara obehandlad. Stackars människa.

Vem skulle inte må skit av att stå ut med en pellejöns som SD?
Citera
2020-04-06, 23:34
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja verkligen Tack ,bra skrivet .

Tack. Jag beklagar din sorg då jag förstått det som att du kände henne. Hennes öde har gripit så många av oss som inte ens kände henne... så jag kan tänka mig hur ofattbart det måste vara att ha mött henne på riktigt och i efterhand se all tragedi nystas upp med alla tankar som kommer.
Citera
2020-04-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ja, ett budgethotell vore en risk men inte den grundligt kända bilen
Men visst, omöjligt är det väl inte men uppenbarligen hade ju de blå full koll på var fordonet befann sig.
Det mesta i detta märkliga fall tycks dolt bakom dimridåer...

Kan tillägga att jag känner mig hyfsat tekniskt kompetent men fan vet om jag skulle känna mig trygg i att min bil inte var buggad utan nån timmes grundlig undersökning, gärna på en plats där jag kunde hissa upp bilen för att undersöka ordentligt

Har inte skrivit att det inte alls skulle kunna finnas någon risk för att bilen skulle vara buggad, utifrån SD:s/HD:s synvinkel.
Men de kanske försökte minimera riskerna. Och alldeles oavsett om man är skyldig el ej så kan det nog ta emot att checka in på ett rum om man nu misstänker att det är riggat för inspelning och ev filmande.

Kanske räknade de med att bilen hade fått en spårsändare ditsatt, men tyckte sig ha koll på att ingen avlyssningsapparatur fanns planterad (en sån bör väl finnas i kupén)?
Citera
2020-04-06, 23:38
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Verkar lite som "Herren på täppan" eller i det här fallet : "Hertiginnan på täppan" ....

Mycket stolthet som pyser ut från dessa kvinnor ...

Stolta & Starka , i att påvisa sin person och rätt till det de verkar ha bestämt sig för att ha rätt till ...
..utan att fråga vad de andra ville i den här soppan ??

Om nu HD var glad för att få ha en matta under bordet hemma i sitt nya radhus ,så kan man ju undra hur det hade gått om LW och SD flyttat ihop ?
Lw hade ju multum med saker överallt ,så det hade ju blivit ett antal matta eller ej-beslut att trilskas och bråka om där ...anar att bara den saken hade gjort det omöjligt att hålla ihop !?!?

(Spekulation)

Så när det gäller Amore kan människor gå med på vad som helst vad det verkar ,höbal ,duschutrymme eller varför inte på billuckan ,BARA det är övergående och går aningens snabbt så att inte irritationen hinner ikapp hela händelsen ,då kan det bli många trista diskussioner ,så Amore är lite för drömrikt för att funka i verkligheten kan jag tro !?

Man får intrycket att samtliga tre var så indragna i en destruktiv relation att de slutat kunna identifiera en sund, frisk kärlek och istället förväxlade makt, prestige, hämnd, upprättelse och utsikten om möjlig frihet som detsamma. Tror inte att någon av dem vid tiden för mordet på LW hade tankeförmågan att tänka till sådana förnuftiga invändningar som om de kunnat hålla sams om möblemang. Eller möjligen så vaknade just LW till där på slutet, började inse en del saker, började se klart, började signalera att hon behövde professionell hjälp och sökte sig till nya sällskap och detta blev startskottet för SD att ta livet av henne?

Tragiskt då LW var fd pastor och antagligen skolad i att kunna skilja på olika former av kärlek. Här var det väl mer Eros än Agape. Hade hon bara kunnat hålla fokus på det sistnämnda så kanske hon skådat igenom det hon var indragen i men hon drogs ner så länge.
Citera
2020-04-06, 23:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack. Jag beklagar din sorg då jag förstått det som att du kände henne. Hennes öde har gripit så många av oss som inte ens kände henne... så jag kan tänka mig hur ofattbart det måste vara att ha mött henne på riktigt och i efterhand se all tragedi nystas upp med alla tankar som kommer.

Jo jag drömmer mardrömmar om hur hon antagligen såg ut efter den misshandel hon måste ha utsatts för ,så ensam där bakom planket.....ibland vaknar jag utav att att jag gråter och vill vrida tiden tillbaka så att hon får gratta Ar*on.
Att jag springer och springer mot ljudet utav någon som skriker som behöver hjälp ,men att jag inte kan finna henne !

Det här är inte klokt .
Citera
2020-04-06, 23:39
Medlem
Citat:
Tack för förklaringen, varför är det viktigt för vissa med statistiken? Är det så enkelt att dom vill skryta med att vara aktiva bara?

Ja, jag tror det är en slags statusjakt. Jag har ingen egen erfarenhet av det. Jag har konto på hemsidan för geocashing, men har bara loggat några få så jag är inte aktiv på det sättet.

Men om man följer dessa aktiva loggare så ser man att de ibland kan casha 100-200 loggar på en och samma dag. Det är verkligen en jakt. Det finns även olika svårighetsgrader - dels för att lösa dem, dels för att hitta dem. Det kan vara sånt som att man behöver dyk- eller klätterutrustning för att komma åt vissa.

Om vi ser HDs statistik så hade hon ca 6300 loggar i maj 2018 (de flesta förde hon över från det gemensamma kontot under april månad, och det var då LW och ett par andra reagerade). Idag har hon drygt 10 200.

Jag har försökt läsa ut ur it-protokollen om den statistik de förde med sig hade någon speciell betydelse inför USA-resan och det event de skulle besöka men hittar inget sånt. SD har en konversation med J*ani som nyss varit där men jag får inte ut något speciellt från den. Kanske någon annan som är mer bevandrad inom detta område fattar mer?
Citera
2020-04-06, 23:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varifrån kommer egentligen uppgifterna om att HD hade en psykos? Dessutom i flera år. Orimligt.Tror inte på en psykos alls. ( Finns olika typer av psykoser). Psykoser ger ofta hallucinationer som drabbar de olika 5 sinnena i olika hög grad.

Vid en psykos blir man oftast inlagd och kraftigt medicinerad eftersom man kan vara farlig för både sig själv och sin omgivning. Inte minst när man har barn.

Depression tror jag mer på. Men en riktigt djup sådan kan också vara farlig både för en själv och andra. Självmordsrisken är skyhög för en djup, obehandlad depression.

Att HD skulle ha haft en långvarig depression tror jag mer på. Som startade vid 2a dotterns födelse och som verkade vara obehandlad. Stackars människa.

Vem skulle inte må skit av att stå ut med en pellejöns som SD?

Det stod i tråden att hon fått en psykos, men har förstått att det handlade om en djup depression.
Ja psykoser är inte att leka med, dessa är så verkliga att man kan göra vadfan som helst för att försöka undkomma.
Blir snurrigt när man tar förgivet allt man läser i tråden och gör en trådsanning av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in