2020-04-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Såsom artikeln från Dk där 27/1000 hade antikroppar. 2.7%
Det är inget massivt mörkertal.
Det tar minst tre veckor att utveckla antikroppar (enligt Agnes Wold) så 2.7% av blodgivare var alltså smittade tre veckor innan de gav det här blodet.

Och blodgivare är ett urval personer utan symptom.

Så med en dubblingshastighet på 4-6 dagar är det inte osannolikt att mer än en tredjedel av Köpenhamn har Covid-19 idag.
Citera
2020-04-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Banan-Boris kommer sannolikt insjukna till döden.
Oh, säg inte så, hans kvinna är ju gravid ... jag hoppas på det bästa även om jag inte riktigt gillar mannen.
Citera
2020-04-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Fast Boris har väl inga underliggande sjukdomar som man känner till?

Det kan väl inte räcka med att man äter ohälsosamt? I sådana fall så är ju detta virus BETYDLIGT värre än vad man går ut med.
Detta kan hända även för friska, även om det är ganska sällsynt. Samtidigt är Boris inte "ung", utan med 55 inte jättelångt ifrån riskåldern. Så det bör nog ses som att han är en av de olyckliga 55-årongarna som hade otur att bli rejält sjuk.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Gränserna flyttas hela tiden och snart kan du behöva kämpa for ditt liv, det går oftast fortare än du anar.
Lugn och ordning är rätt väg, se till att ha det du behöver.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om andra uppdaterar konstant och hela tiden har aktuellare siffror än ansvarig myndighet, spelar det någon roll?
Annat än för ADHD-personer som vill veta allting på minuten? Nej, det gör ingen skillnad för smittspridningen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oh, säg inte så, hans kvinna är ju gravid ... jag hoppas på det bästa även om jag inte riktigt gillar mannen.

Hon har också insjuknat med tydliga symtom, tyvärr.
Citera
2020-04-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta funkar inte, dina frågor sprider sig ju exponentiellt som viruset. Räknade till sammanlagt 8 frågetecken i inlägget ovan. Det går inte att hänga med i takten (missförstå mig inte, jag vill svara).

Jag sammanfattar med att upprepa det jag gjort i ett antal inlägg nu:
- Jag räknade med att det skulle gå snabbare för viruset att få fäste i Europa och USA, än vad det gjorde.
- De siffror jag tidigare presenterade för mars (i slutet av januari) verkar bli sanna i april.
- Jag vågar iallafall påstå att jag (och många andra här i tråden) hela tiden haft mycket mer rätt om förloppet, spridningen och dödstal mm än vår egen högt avlönade statsepidemiolog. Det är rätt anmärkningsvärt.
Ifall man kommer med beräkningar och påståenden får man räkna med kritisk granskning av dessa, visar det sig att man dessutom kommer med grundlösa beräkningar som är uppåt väggarna fel och spekulativa påståenden så kommer givetvis frågetecknen öka. Det är - mycket riktigt - en exponentiell ökning av frågetecken ju mer tveksam sanningshalten i ens uppgifter tycks vara eller blir. Om det inte var dig bekant innan så hoppas jag det framgår nu.

Jag ska försöka komprimera de viktigaste frågorna så gott jag bara kan, jag kan till och med numrera och fetmarkera dem:

1. a) Tycker du att Flashback ska ha en sådan standard att man låter monumentala felberäkningar passera obemärkt förbi?
1. b) Ser du något trovärdighetsproblem för din roll som "uppskattare" med en monumental felräkning?

2. Om vi nu inte får "miljontals" döda i april, kommer du då att revidera tidsförloppet till maj?

3. Ursprungsanalysen (sorry, denna börjar med ett påstående) Excel-arket med stort E sa miljontals döda i mars. Jag vet, den har du reviderat. Trots denna monumentala felräkning skriver du ikväll att detta blir en större katastrof än vad du räknat med. Nu till frågan: hur hade du räknat med att det skulle se ut givet dina miljontals döda i mars som du nu ikväll inte alls kunnat föreställt dig?

Nu skalar jag dessutom av en del intressanta bisatser, bland annat den där du vill jämföra din monumentala, nu reviderade felräkning med statsepidemiologens beräkningar där båda har åt helvete fel - bara det att du har fel miljoner gånger om.
Senast redigerad av IlDivino 2020-04-06 kl. 23:22.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Löfvén har väl inte skakat hand med inlagda?

Nej, det är han för feg för. Jag skrev att Boris gjort det.

Och att Sverige följt samma taktik som Boris som ligger på intensiven. Jag påpekade även att Lövfen liksom Boris borde gått ut och skakat hand med folk istället för att hålla sig på säkert avstånd, när man uppmanat folk att göra det motsatta.
Senast redigerad av Infiltrerat-Forum 2020-04-06 kl. 23:21.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Vänta tills dessa får corona i Stockholm........
https://www.youtube.com/watch?v=v7UqAAcyzX4

Planetens bästa professionella smittspridare efter människan. Då hjälper inte karantän. De finns nästan överallt.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Vänta tills dessa får corona i Stockholm........
https://www.youtube.com/watch?v=v7UqAAcyzX4
Ja fy fasiken vad äckligt.
Undra om myggor kan sprida det vidare till människor också. De måste väl också kunna bli smittade. Hoppas inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om en lönnfet engelsman stryker med ändrar fan ingenting.

- ge fan i att röka
- rör på er
- ge fan i att vara övervikt
- ät riktig mat

Simsalabim! Gör man detta minskar risken att dö exponentiellt!

Läkarna och dietister har tjatat om detta i evigheter = det metabola syndromet. Midjemåttet som talar om att det finns för mycket fett runt våra inälvor. Vi rör på oss för lite och äter alldeles för mycket i förhållande till det arbetet de flera utför (stillasittande).

Diabetes 2 ökar explosionsartat överallt i hela världen. Så även högt blodtryck och stroke.

Människan är inte skapad för att sitta framför datorn och äta McDonalds-mat.

Alla har vetat om riskerna - men få har brytt sig.

Folk kommer att dö som flugor både i USA och i England pga sin fetma. Det i sig är redan en så stor belastning för kroppen att den tål inte ytterligare detta virus ovanpå det.
Citera
2020-04-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Fast Boris har väl inga underliggande sjukdomar som man känner till?

Det kan väl inte räcka med att man äter ohälsosamt? I sådana fall så är ju detta virus BETYDLIGT värre än vad man går ut med.

Så här; de som vägrar se vad vi har att göra med, de söker med ljus och lykta efter fel hos den smittade, döende individen. Det är enda sättet man får ihop ideologin; att skylla på den sjuke medan skyldiga till pandemins utspridning ska skyddas. Till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in